کد خبر 1141403
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴

به گزارش مشرق، دکتر علی دارابی معاون امور استان های صداوسیما درباره انتخابات آمریکا در صفحه اینستاگرام خود نوشت: غرب بطور اعم و آمریکا بطور اخص همواره از ارزشهای غربی به عنوان "ارزش های مسلط جهانی" سخن گفته اند و اشغالگری و لشگرکشی خود به سایر کشورهای جهان سوم را به بهانه صدور ارزش های دموکراسی غربی انجام داده اند. انتخابات، حق رای، آزادی، حقوق شهروندی، حقوق بشر، این ها از پایه ها و بنیادهای اصلی دموکراسی غربی محسوب می شوند. اما انتخابات اخیر آمریکا عریان به همه جهان نشان داد که " مشت چدنی در آستین مخملی " پنهان شده است. "

برای ما ایرانیان برنده شدن یا شکست خوردن هر یک از نامزدها موضوعیت ندارد. چرا که هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات با ایرانی مقتدر، آباد، پیشرفته مخالف هستند. سوابق هر دو حزب در اعمال تحریم‌ها و تشدید آن‌ها در طول ۴۲ سال اخیر روشن و نیازی به توضیحات بیشتر ندارد. چراکه بیش‌از ۳۰ تحریم آمریکا بیش از ۲۰ مورد آن از سوی دموکرات‌ها علیه ایران بوده است؟!

آنچه که این روزها از "پرده برون افتاده" حقایق دموکراسی و ارزش های غربی است. حالا آمریکا می خواهد از دموکراسی و ارزش های غربی برای جهانیان سخن بگوید؟ امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به بهانه "دفاع از آزادی" توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) را جایز و مورد حمایت قرار می دهد؟!

این ها "قصه ها و غصه ها دموکراسی غربی" است. و صد افسوس که برخی از مردم جهان این تاریخ و سوابق را نادیده می انگارند یا در اثر بی اطلاعی باز هم از آمال و آرزوهای خود برای "تحقق دموکراسی غربی" در جوامع خود به عنوان "مدینه فاضله" و آخرین غایات بشریت سخن می گویند؟!

 رسانه ها، نخبگان، گروه های مرجع، مطبوعات، دانشگاهیان، نویسندگان و آزادیخواهان همه رسالت بس خطیر و مسئولیت مهمی در تنویر افکار عمومی و روشنگری دارند.

انتخابات آمریکا نشانه های افول ابر قدرتی و تنزل جایگاه و موقعیت آمریکا در نزد افکار عمومی دنیاست تا دیگر کسی از "کدخدای جهان" به عنوان "ناجی" یاد نکند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس