کد خبر 1141204
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
کوشکی صمدی

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه آمریکایی که خود را ناظم جهان و رهبر جامعه جهانی قلمداد می‌کرد، در یک رویداد عادی مانند انتخابات درمانده شد، گفت: بی اعتمادی شدیدی در این انتخابات مطرح شد

به گزارش مشرق، محمدصادق کوشکی با اشاره به نشانه‌های زوال آمریکا اظهارداشت: زمانی آمریکا را به‌عنوان برترین نمونه نظام‌های لیبرال دموکراسی معرفی می‌کردند، نظام‌هایی که بر اساس آزادی اقتصادی و سیاست دموکراتیک بناشده‌اند.

وی ادامه داد: در گذشته نه چندان دور، لیبرال دموکراسی آمریکایی نوعی الگو و قبله مطلوب برای بسیاری از کشورها و افراد مختلف جهان بود تا بتوانند کشورشان را شبیه آنها اداره کنند.

بیشتر بخوانید:

روایت کوشکی از تنها برگ برنده برای کشیدن ترمز آمریکا

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: امروزه می‌بینیم که آمریکایی‌ها علیرغم همه توانمندی‌های نظامی و فناوری که در اختیار دارند، در یک امر خیلی ساده مانند برگزاری انتخابات دچاز بن بست شده اند. هر دو کاندید این انتخابات می‌خواهند به روش‌های متفاوتی خود را پیروز  نشان دهند.

کوشکی اضافه کرد: با اتفاقاتی که در جریان شمارش آرا در انتخابات آمریکا رخ داد، معلوم شد هیچکدام از نامزدهای این انتخابات، به ساختار سیاسی کشورشان  اعتماد ندارند و هر دوی آن‌ها از وجود تقلب گله می‌کنند؛ بی‌اعتمادی به ساختار سیاسی آمریکا حتی به نامزدهای ریاست جمهوری این کشور رسیده است.

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: اینکه یک کشوری با ادعاهای فراوان و با وجود اینکه خود را ناظم جهان و رهبر جامعه جهانی قلمداد می‌کرد در یک رویداد عادی مانند انتخابات درمانده است و یک نوع بی اعتمادی شدید به این سامانه سیاسی چه از طرف مردم و چه نامزدهای این انتخابات مطرح می‌شود؛ این نشان داد که ساختار سیاسی آمریکا با همیان لیبرال دموکراسی موفق نبوده است. این یک نمونه‌ای از علل افول آمریکاست. 

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه اگر یک اندیشه کارآمد باشد، باید روز بروز وضعیت کشورهایی که با آن اندیشه اداره می‌شوند، بهتر و مطلوب‌تر شود، گفت: ما شاهد هستیم وضعیت امروز آمریکا بسیار در هم ریخته‌تر از دو دهه پیش است.

کوشکی عنوان کرد: آمریکایی که خود را بهترین ویترین اندیشه لیبرال دموکراسی می‌دانست در مسئله بهداشت، درمان و اقتصاد به بن بست رسیده است و همه این موارد نشان از ناکارآمدی لیبرال دموکراسی دارد، این اندیشه نتوانسته رافع مشکلات مردم این کشور باشد. 

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس