کد خبر 1141046
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷
جورج بوش به بایدن تبریک گفت

رئیس جمهوری پیشین آمریکا در تماسی تلفنی با «جو بایدن» و «کامالا هریس» پیروزی آنها را در انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفت.

به گزارش مشرق، «جورج دبلیو بوش» جمهوری‌خواه یکشنبه به وقت محلی آمریکا در بیانیه‌ای نوشت: گرم‌ترین تبریکاتم را اعلام کردم و از وی (جو بایدن) بدلیل پیام میهن‌دوستانه دیشب او تشکر کردم.

بوش که از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ رئیس جمهوری آمریکا بود، افزود: با کامالا هریس نیز تماس تلفنی گرفتم و به او هم بخاطر انتخاب تاریخی‌اش به عنوان معاون رئیس جمهوری آمریکا تبریک گفتم.

وی در بخش دیگری از بیانیه‌اش گفت: می‌خواهم به پرزیدنت ترامپ و هوادارانش نیز بخاطر کارزار و نبرد سختی که داشتند تبریک بگویم.

جو بایدن با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم کامالا هریس نیز به عنوان اولین زن، به معاونت رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

این نامزد حزب دموکرات در سومین دور نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در انتخاباتی نفس‌گیر ابتدا با هم‌حزبی‌های خود به رقابت برخاست و سرانجام در ماه اوت به عنوان نامزد رسمی این حزب برای رقابت با دونالد ترامپ رئیس جمهوری چهل و پنجم و نامزد حزب جمهوری‌خواه برگزیده شد.

جو بایدن شنبه شب در اولین توئیت پس از اعلام پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: رئیس جمهوری تمام مردم آمریکا خواهم بود، چه آنهایی که به من رای دادند و چه آنهایی که به من رای ندادند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس