نخست وزیر هند: منتظر همکاری دوباره و نزدیک با بایدن هستم

«نارندرا مودی» نخست وزیر هند با استقبال از پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواستار همکاری نزدیک با وی و روابط مستحکم‌تر میان دو کشور شد.

به گزارش مشرق ، مودی نخست وزیر هند شنبه شب در پیامی توئیتری نوشت: تبریک به جو بایدن بخاطر پیروزی دیدنی شما. کمک شما در دوره معاونت ریاست جمهوری به تقویت روابط هند و آمریکا بسیار ارزشمند و مهم بود. منتظر همکاری نزدیک دوباره با شما و رساندن روابط هند و آمریکا به سطوح بالاتر هستم.

نخست وزیر هند در یک پیام جداگانه خطاب به هریس اعلام کرد: صمیمانه‌ترین تبریکاتم به کامالا هریس. موفقیت شما راهگشا و مایه افتخار زیادی نه تنها برای «چیتی‌ها» بلکه برای آمریکایی‌های هندی‌تبار نیز هست. مطمئنم که روابط پر تب و تاب هند و آمریکا با حمایت و رهبری شما مستحکم‌تر خواهد شد.

هریس در ماه اوت در کنوانسیون ملی حزب دموکرات با اشاره به ریشه‌های تامیلی خود از واژه «چیتی» استفاده کرده بود. چیتی در زبان تامیلی به معنای خاله (خواهر کوچک‌تر مادر) است.

هریس در بخشی از سخنرانی خود گفته بود: خانواده یعنی همسرم، فرزندان زیبایم... عموها، عمه‌ها و چیتی‌هایم.

تامیل یک گروه قومی و زبانی در هند، سریلانکا، موریس، مالزی و سنگاپور است.

بایدن با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم کامالا هریس نیز به عنوان اولین زن، به عنوان معاون رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

بایدن شنبه شب در اولین توئیت پس از اعلام پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: رئیس جمهوری تمام مردم آمریکا خواهم بود، چه آنهایی که به من رای دادند و چه آنهایی که به من رای ندادند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس