کد خبر 1140967
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
سرپرست جدید خانوار برای دریافت بسته معیشتی چه باید کند؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره طرح معیشتی مجلس و مقاومت دولت برای اجرای آن، گفت: دولت باید قبل از اینکه سیاسی فکر کند، به فکر مردم و گرفتاری‌هایی آن‌ها باشد.

به گزارش مشرق، حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره طرح الزام دولت به پرداخت یارانه تأمین کالاهای اساسی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و شامل ۶۰ میلیون نفر می‌شود و عدم وجود عزم در دولت برای اجرای این طرح، تصریح کرد: وقتی دولت نمی‌تواند قیمت‌ها را کنترل کند و مردم در فشار هستند، تورم بالا می‌رود و عده‌ای با فقر و گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند، بهترین طرح این است که مکانیزمی باشد تا از طریق آن کالاهای اساسی به همه محرومین رسانده شود.

وی افزود: کالابرگ فعلا در شرایط ضروری از تصمیمات خوبی است که مجلس شورای اسلامی گرفته و تقریبا عموم جامعه هم به این نتیجه رسیده‌اند که این‌کار، کار درستی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اینکه دولت عزمی برای اجرای این طرح ندارد، خاطرنشان کرد: دولت باید مجری باشد و حق ندارد قانون مجلس را به اجرا در نیاورد. وقتی قانونی به تصویب برسد و شورای نگهبان هم آن را تایید کند، یعنی هم مبنای قانون اساسی دارد و هم مبنای تحمیل بودجه ندارد و لابد بودجه و اعتبارش هم درنظر گرفته شده است و شورای نگهبان اگر نظر بدهد، تمام است و باید اجرا شود.

مظفر درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه این طرح منجر به افزایش نقدینگی خواهد شد، گفت: پول نقد باعث ایجاد نقدینگی می‌شود و برای کشور خوب نیست؛ من هم با آن توزیع پول‌هایی که قبلا می‌دادند موافق نبودم ولی کالابرگ که به‌صورت کالا در بیاید و مواد ضروری و حیاتی مردم تأمین بشود، هیچ آثار منفی ندارد.

وی درباره علت و چرایی مخالفت دولت با اجرای این طرح، بیان کرد: به نظر می‌رسد موضع‌گیری نابجایی در مورد مجلس جدید است و این‌ها احساس می‌کنند که دیدگاه‌های دیگری دارند و یا ممکن است نکات مثبت این طرح به‌نام مجلس ثبت شود. متأسفانه این آثار سیاسی بر عملیات و تصمیم‌گیری‌های آنان تأثیر می‌گذارد و این کارِ نابجایی است. دولت باید قبل از اینکه سیاسی فکر کند، به فکر مردم و گرفتاری‌هایی آن‌ها باشد. اگر دولت مقاومت می‌کند فقط بُعد سیاسی دارد و این ناهمخوانی و ناهمدلی با مجلس را کلید می‌زند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    حضرات چ خبری از درد مردم دارند!!خبر دادن کالای اساسی گوش فلک رو کر کرد الانم رد شد لااقل اول چیزی رو عملی کنین بعد رسانه ایش کنین واقعا متاسف باید میبود چرا این طرح بده برا مردم بدبخت حق خودمونه از این مملکت از فروش نفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس