کد خبر 1140752
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
خوشحالی پناهجویان گرفتار در مکزیک از شکست ترامپ

پناهجویان در اردوگاه پناهندگان در شهر مرزی ماتاموروس مکزیک پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را جشن گرفتند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، در حالی که برخی رسانه های خبری آمریکا روز شنبه رسما پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کردند، پناهجویان گرفتار در اردوگاه های پناهندگان در مکزیک با ساختن بالون های کوچکی که روی آن نوشته شده بود: "خداحافظ ترامپ"، پیروزی بایدن را جشن گرفتند.

سیاست های سختگیرانه دولت ترامپ در قبال مهاجران خارجی به خصوص از کشورهای آمریکای لاتین، موجب شده تا تعداد زیادی از پناهجویان در شهرهای مرزی مکزیک گرفتار شوند.

بیشتر بخوانید

نتانیاهو به بایدن تبریک گفت و از ترامپ تشکر کرد

یک پناهجوی کوبایی در این باره گفت: همه ما می خواهیم امروز را جشن بگیریم. همه خوشحال هستند.

این در حالی است که ترامپ تاکنون حاضر به پذیرش شکست در انتخابات نشده و دموکرات ها را به تقلب و سرقت انتخابات متهم کرده است. ستاد انتخاباتی ترامپ در چندین ایالت مورد بحث و مناقشه، از روند شمارش آرا شکایت کرده است.

دولت ترامپ بیش از 66 هزار پناهجوی خارجی را به مکزیک بازگردانده است. بایدن وعده داده است تا سیاست " در مکزیک باقی بمانید" را پایان دهد. وی رسما خواستار اجرای پروتکل های حفاظت از مهاجران شده است.

با این حال بسیاری از مهاجران و پناهجویان بر این باورند که لغو سیاست های سختگیرانه مهاجرتی دولت ترامپ زمان زیادی خواهد برد. به اعتقاد برخی مهاجران و پناهجویان، حداقل یک سال دیگر طول خواهد کشید تا پناهجویان بتوانند وارد خاک آمریکا شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس