اقدام حقوقی تیم بایدن علیه اداره خدمات عمومی دولت ترامپ

تیم انتقال قدرت جو بایدن قصد دارد علیه اداره خدمات عمومی دولت ترامپ به خاطر تاخیر در به رسمیت شناختن پیروزی نامزد دموکرات در انتخابات نوامبر اقدام حقوقی و قانونی انجام دهد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، اداره خدمات عمومی دولت آمریکا به طور معمولی زمانی که یک نامزد در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی می رسد و به عنوان رئیس جمهور منتخب معرفی می شود، وی را به رسمیت شناخته و به این ترتیب روند انتقال قدرت رسما آغاز می شود.

بیشتر بخوانید:

وکیل بوش خطاب به ترامپ: باید عقب‌نشینی کنی

بر اساس این گزارش، علی رغم اینکه برخی شبکه های خبری آمریکایی جو بایدن نامزد حزب دموکرات را پیروز انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرده‌اند ولی امیلی مورفی مسئول اداره خدمات عمومی دولت ترامپ از امضای نامه‌ای خودداری می‌کند که اجازه می‌دهد تا تیم بایدن کار خود را به‌طور رسمی آغاز کند.

فرایند انتقال قدرت در کاخ سفید تا زمانی که مسئول خدمات عمومی دولت آمریکا بایدن را به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب تشخیص ندهد، نمی‌تواند شروع شود. اینکه چه شرایطی لازم است تا مسئول خدمات عمومی نامزد پیروز را شناسایی کند از نظر قانونی مشخص نیست و ابهام دارد.

این مقام آمریکایی هنوز سندی را که در واقع نخستین گام از فرآیند انتقال قدرت در کاخ سفید به شمار می‌رود و به معنای پذیرش پیروزی بایدن در انتخابات از سوی دولت ترامپ است را امضا نکرده است.

بیشتر بخوانید:

نگرانی دموکرات‌ها از محدودیت قدرت بایدن

امضای سند مذکور امکان دسترسی به برخی ابزارهای امنیتی خاص برای بررسی سوابق افراد و همچنین منابع مالی اضافی برای استخدام و آموزش کارکنان را در اختیار تیم جو بایدن قرار خواهد داد.

البته قانون فعلی مشخص نکرده است که اداره خدمات عمومی دولت آمریکا چه زمانی باید در این خصوص اقدام کند ولی مقام های تیم انتقالی بایدن بر این باورند که پیروزی شان واضح و آشکار است و این تاخیر از سوی اداره خدمات عمومی دولت ترامپ غیرمنطقی است، حتی با وجود اینکه ترامپ شکست در انتخابات را قبول نکرده است.

ترامپ بارها ادعا کرده است که تقلب گسترده‌ای در انتخابات صورت گرفته است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا که بنابر اعلام رسانه‌های این کشور بازنده انتخابات ریاست جمهوری شده و باید ۷۰ روز دیگر دولت را تحویل جو بایدن بدهد، با تأکید بر اینکه در فرآیند برگزاری انتخابات و شمارش آرا تخلف و تقلب گسترده صورت گرفته است، تاکنون از پذیرش نتیجه اعلام شده از سوی رسانه‌ها خودداری کرده و چندین بار نیز خود را برنده انتخابات خوانده است.

یک مقام تیم انتقالی بایدن که نامش فاش نشده در این باره گفت: اقدام حقوقی قطعا محتمل است ولی گزینه های دیگری نیز وجود دارد که مد نظر قرار می دهیم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس