کد خبر 1140674
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۲
محمدعلی وکیلی

عضو فراکسیون امید و هیئت رئیسه مجلس دهم تصریح کرد اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری 1400، شانسی برای پیروزی ندارند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با روزنامه آرمان، با بیان این که مردم از عملکرد روحانی نا امید شده‌اند، گفت: اصلاح‌طلبان با توجه به شرایط اقتصادی کشور شانس زیادی برای پیروزی ندارند.

وی در عین حال افزود: نظام فضای انتخابات را برای مشارکت گسترده مردم در انتخابات به سمت دو رئیس‌جمهور اسبق باز کند. اصلاحات جریان ریشه‌داری در کشور است و علاقه دارد به حل مشکلات کشور کمک کند و در بهبود اوضاع مردم نقش ایفا کند، اما باید دید فضای سیاسی چطور پیش می‌رود. اگر ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری رأی بیاورد اصلاح‌طلبان هیچ شانسی برای پیروزی در انتخابات نخواهند داشت. دوباره همه مسائل بستگی به آینده انتخابات آمریکا دارد و اینکه چه کاندیداهایی توسط شورای نگهبان تأیید می‌شوند، البته اصلاح‌طلبان باید با کاندیداهای واقعی در انتخابات حضور پیدا کنند که در انتخابات مورد حمایت مردم قرار بگیرند.

وکیلی همچنین گفته است: ترامپ هیچ پلی را برای مذاکره سالم نگذاشته است و خود ترامپ بود که از برجام خارج شد و دیوار برجام را قطع کرد، بنابراین با توجه به فعالیت‌های مخربی که ترامپ انجام داده ما با او وارد مذاکره نمی‌شویم و باید به سمت مذاکره با جو بایدن برویم. احتمال اینکه بایدن اقدامات سمبلیک به نفع ایران را در کوتاه مدت انجام دهد وجود دارد. اما من در بلند مدت فکر نمی‌کنم که با مذاکره با آمریکا به جایی برسیم و سیاست آمریکا با ایران چندان تغییری نخواهد کرد و من بعید می‌دانم ایران با آمریکا به یک تعامل راهبردی برسد.

اظهارات آقای وکیلی مبنی بر این که نظام، فضای انتخابات را برای حضور اصلاح‌طلبان باز کند، ادعای بسیاری از اصلاح‌طلبان نیز هست اما در واقع آدرس غلط دادن به افکار عمومی است. چرا که اکنون دغدغه و پرسش مهم درباره کارکرد خسارت‌بار این طیف در دو دولت یازدهم و دوازدهم و همچنین مجلس دهم است. در حقیقت این طیف چون مدیریت دولت و مجلس را در اختیار داشتند، موجب مشکلات اقتصادی و امنیتی جدی برای کشور شدند، نه این که چون در دولت و مجلس نبودند، اقتصاد کشور دچار مشکل شد. از این جهت اتفاقاً شورای نگهبان باید تجدیدنظر جدی در روند بررسی صلاحیت‌ها و اغماض‌های انجام گرفته نسبت به ناتوانی مدیریتی برخی نامزدها انجام دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    این تجربه نشان داده که نتیجه اغماض باعث خسارات بیشترخصوصاناامیدى مردم میشود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس