کد خبر 1140295
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
یک شرکت سرمایه‌گذاری در صف عرضه اولیه قرار گرفت

از نیمه آبان ماه عبور کردیم و به خاطر شرایط بازار هنوز هم خبری از عرضه اولیه ها نیست. آخرین عرضه اولیه سال جاری به ۳۰ شهریور ماه باز می گردد. در هفته گذشته سه نماد در صف عرضه اولیه ها قرار گرفتند.

به گزارش سرویس بورس مشرق، از ۱۹ مرداد ماه سال جاری که بازار سرمایه شروع به ریزش کرد و این ریزش تا هفته گذشته هم ادامه داشت، راهکارهای مختلفی برای جلوگیری از این ریزش و زمان بر شدن آن پیشنهاد شد که از آن جمله می توان به توقف عرضه اولیه ها اشاره کرد.

به گزارش بورس تابناک به نقل از ، آخرین عرضه اولیه در بازار سرمایه به تاریخ ۳۰ شهریور ماه سال جاری باز می گردد که در آن سهام شرکت سرمایه‌ گذاری گروه مالی سپهر صادرات با نماد به وسپهر برای اولین بار در بازار سرمایه عرضه شد.

بیشتر یخوانید:

صف‌های خرید و فروش امروز بازار سهام +جدول

پس از آن و در پاییز امسال دیگر خبری از عرضه اولیه نبوده است اما نمادهای بسیاری در صف عرضه اولیه برای سال جاری می باشند. در هفته گذشته سه شرکت اقداماتی را برای قرار گرفتن در صف عرضه اولیه ها انجام دادند.

در ابتدا شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در ۱۰ آبان ماه سال جاری در بورس با نماد بوعلی درج نماد شد تا سهام این شرکت در یک قدمی عرضه اولیه قرار گیرد.

سپس محمدرضا سلیمیان مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر (هلدینگ سیمان غدیر) در ۱۱ آبان ۱۳۹۹ خبر از عرضه اولیه سهام این شرکت تا پایان پاییز امسال داد. وی گفت: فرآیند پذیرش و درج نماد این شرکت طی امسال به‌طور ویژه پیگیری شد و هلدینگ در شهریورماه امسال با نماد «سغدیر» در فهرست نمادهای بازار دوم فرابورس، درج‌شده و مطابق دستورالعمل پذیرش فرابورس، سهامدار عمده تا چهار ماه بعد از درج، برای عرضه سهام فرصت خواهد داشت.

همچنین در جلسه ۱۲ آبان ماه ۱۳۹۹ طرح ورود شرکت شهروند با اکثریت آراء در جلسه شورای شهر تهران به تصویب رسید تا سهام این فروشگاه هم در یک قدمی ورود به بازار سرمایه قرار بگیرد.

در همان ۱۲ آبان ماه ۱۳۹۹ شرکت سپیدار سیستم آسیا با نماد سپیدار نیز در بازار دوم فرابورس ایران درج شد تا این نماد هم در صف عرضه اولیه های سال ۹۹ قرار بگیرد.

علاوه بر سه شرکت فوق مطابق با خبرهای منتشر شده در سال جاری، نمادهای زیر شانس بیشتری برای عرضه اولیه دارند:

لیزینگ اقتصاد نوین، سپید ماکیان، لیزینگ کارآفرین، اصفهان کش، فن آوا کارت، شرکت نفت جی، شیمی بافت، بارز کردستان، پتروشیمی بندر امام، صنعت غذایی کوروش، تولید نیروی جنوب غرب صبا، پتروشیمی مروارید، ایمن خودرو شرق، ترانسفورماتور توزیع زنگان، پتروشیمی ایلام، راه آهن حمل و نقل، تامین سرمایه تمدن، شرکت پتروشیمی اروند، استقلال و پرسپولیس، مجتمع صنعتی اسفراین، اپال پارسیان سنگان و عمران و مسکن سازان ایران و روزنامه همشهری.

همچنین شستا پیش بینی کرده است که ۱۵ زیرمجموعه خود را در پاییز و زمستان ۹۹ عرضه اولیه کند که این ۱۵ نماد عبارتند از:

پتروشیمی مروارید (پاییز ۹۹)، سرمایه گذاری هامون شمال (پاییز ۹۹)، زغال سنگ پرورده طبس (پاییز ۹۹)، صنایع عمومی (پاییز ۹۹)، شیمی بافت (پاییز ۹۹)، چوب خزر کاسپین (پاییز ۹۹)، محصولات کاغذی لطیف (پاییز ۹۹)، کارگزاری صبا تامین (پاییز ۹۹)، سیمان آبیک (پاییز ۹۹)، آنتی بیوتیک سازی ایران (پاییز ۹۹)، خدمات ارتباطی رایتل (زمستان ۹۹)، سرمایه گذاری صنایع لاستیک (زمستان ۹۹)، افق تامین انرژی طوس (زمستان ۹۹)، پخش اکسیر (زمستان ۹۹) و سابیر (زمستان ۹۹).

شانس کدام نمادها برای عرضه اولیه در هفته جاری بیشتر است؟

هر چند که با شرایط بازار سرمایه بعید به نظر می رسد که این هفته هم شاهد عرضه اولیه باشیم اما اگر قرار باشد عرضه اولیه ای انجام شود، شانس نمادهای زیر برای عرضه اولیه بیشتر از سایر نمادها است:

صنعت غذایی کوروش با نماد غکورش، صنایع چوب خزر کاسپین با نماد چخزر، شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس با نماد اپال، سپید ماکیان با نماد سپید، تامین ‌سرمایه تمدن با نماد تمدن، عمران و مسکن سازان ایران با نماد ثعمسا، هلدینگ سیمان غدیر با نماد سغدیر و پتروشیمی بوعلی سینا با نماد بوعلی، شرکت سپیدار سیستم آسیا با نماد سپیدار.

منبع:نبض بورس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 0
    تو بگو هر سهام ۱۰ ریال غیر ممکن است بخریم
  • علمدار IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    سلام،کارگزاری آگاه صفحه مربوط به سهام عدالت را حدف وبه جای آن کارگاه آموزشی معرفی می کند،،علت؟
  • Majid IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    اول ببینید با کل بورس چکار کردن تا نوبت عرضه اولیه برسه . عرضه اولیه ها همه منفی هستن به لطف دولت محترم و گشایش های اقتصادی .
  • Mogtaba barzegar IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    عالی
  • علی سرایی IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    0 0
    بااین تورم خرید جدید دربورس یعنی خریت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس