کد خبر 1139775
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
انتخابات آمریکا - نمایه

شب گذشته تحولات زیادی در انتخابات آمریکا رخ داد که این ماراتون را به انتهای خود نزدیک کرد؛ اگرچه اگر صرفاً به شمار آرای الکترال هر نامزد نگاه کنید، این تحولات را نمی‌بینید.

سرویس جهان مشرق - شمارش آرای انتخابات در آمریکا همچنان ادامه دارد. اگرچه تعداد آرای الکترال هیچ‌کدام از نامزدها هنوز تغییری نکرده، اما شانس آن‌ها برای رسیدن به ریاست‌جمهوری طی ساعات بامداد روز جمعه به وقت ایران تغییر زیادی کرده است. اوضاع در اکثر ایالت‌ها همچنان بر وفق مراد بایدن پیش می‌رود. در این گزارش، تحولات بامداد و صبح روز جمعه در انتخابات آمریکا مرور شده است.

هنوز هر دو نامزد شانس پیروزی در انتخابات را دارند؛ البته روی کاغذ

به گزارش سی‌ان‌ان، شمارش آرا در ایالت جورجیا به ساعات و بلکه دقایق پایانی خود نزدیک می‌شود. انتظار می‌رود جورجیا در میان ایالت‌هایی که هنوز نتیجه انتخابات در آن‌ها مشخص نیست، اولین ایالتی باشد که کار شمارش آرا در آن به پایان می‌رسد. شب گذشته، طبق روالی که از روز قبل شروع شد، همزمان با پیشروی در شمارش آرا، حاشیه برتری ترامپ نسبت به بایدن نیز در جورجیا کم‌تر و کم‌تر شد.

 

اوضاع در ایالت‌های تعیین‌کننده، به جز آریزونا، به نفع بایدن پیش می‌رود 

حوالی ساعت ۲ بامداد به وقت ایران فاصله ترامپ با بایدن، که زمانی ۵۰۰,۰۰۰ رأی بود، به زیر ۱۰,۰۰۰ رأی رسید. به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه فاکس‌نیوز، این فاصله در حال حاضر ۱,۷۷۵ رأی است. جالب است بدانید ترامپ و بایدن (با احتساب یک رقم اعشار) در جورجیا کم‌تر از ۰/۱ درصد با هم اختلاف دارند: هر دو توانسته‌اند ۴۹/۴ درصد از آرا را به دست بیاورند. به قول یکی از مشاوران ترامپ «ریاضیات طرفِ ما نیست. برای تغییر این رویه به دخالت خدا نیاز داریم.»

 

شمارش آرا در ایالت جورجیا، جایی که پیش‌بینی می‌شود به زودی نتیجه‌اش مشخص شود

 

حدود یک ساعت بعد، ترامپ از کاخ سفید سخنرانی کرد و بار دیگر ادعاهای قبلی خود درباره تقلب گسترده در انتخابات را تکرار نمود. رئیس‌جمهور آمریکا که از همان ابتدا اصرار داشت بعد از روز برگزاری انتخابات، دیگر هیچ رأیی نباید شمرده شود، باز هم خواستار توقف شمار آرا شد. نامزد جمهوری‌خواهان گفت: «اگر رأی‌های قانونی را بشمارید، من به راحتی پیروز می‌شوم. اما اگر رأی‌های غیرقانونی را بشمارید، [دموکرات‌ها] می‌توانند تلاش کنند انتخابات را از ما بدزدند.»

 

سخنرانی ترامپ از کاخ سفید؛ رئیس‌جمهور آمریکا همچنان اصرار دارد که تقلب بزرگی در انتخابات شده و شمارش آرا باید فوراً متوقف شود

همزمان با جورجیا، پنسیلوانیا هم شمارش آرایش را ادامه داد. در این ایالت هم که ارزشمندترین ایالت باقی‌مانده از نظر تعداد آرای الکترال به حساب می‌آید، بایدن توانسته فاصله خود را با ترامپ که همچنان پیشتاز است، کم‌تر کند. نامزد دموکرات‌ها توانسته در پنسیلوانیا که ۲۰ رأی الکترال می‌ارزد، فاصله خودش با ترامپ را به ۰/۳ درصد، یعنی حدود ۲۳,۰۰۰ رأی برساند. البته هنوز ۵ درصد آرا در این ایالت شمرده نشده‌اند و بایدن امیدوار است در این ایالت از ترامپ سبقت بگیرد.

 

شمارش آرا در پنسیلوانیا؛ این ایالت با ۲۰ رأی الکترال، برای بایدن ارزشمند است، اما برای ترامپ مطلقاً حیاتی است

البته همه چیز هم به نفع بایدن نیست. آریزونا ایالتی است که، بر خلاف روند کنونی در ایالت‌های باقی‌مانده، آرایشان دارد به سمت ترامپ متمایل می‌شود. این ایالت که سی‌ان‌ان هنوز نتیجه آن را پیش‌بینی نکرده، اما فاکس‌نیوز (که اتفاقاً طرفدار ترامپ است) از چند روز قبل ۱۱ رأی الکترالش را به حساب بایدن واریز کرده، رفته‌رفته به نظر می‌آید بتواند امیدهای نامزد جمهوری‌خواهان را زنده کند. بایدن هنوز هم با حدود ۴۶,۰۰۰ رأی بیش‌تر در این ایالت پیش است، اما با ادامه شمارش آرا (که هنوز ۱۰ درصد آن‌ها شمرده نشده) فاصله بایدن با ترامپ کم‌تر شده و اگر این روند ادامه پیدا کند، ممکن است فاکس‌نیوز هم، با کمال میل، آرای الکترال آریزونا را از بایدن پس بگیرد.

 

شمارش آرا در آریزونا؛ فاکس‌نیوز که حامی ترامپ است، از چند روز قبل از این ایالت ناامید شد و عطای ۱۱ رأی الکترالش را هم به لقایشان بخشید، اما رفته‌رفته به نظر می‌آید ترامپ ممکن است بتواند این ایالت را از بایدن پس بگیرد

علاوه بر ایالت‌هایی که از آن‌ها نام برده شد، رقابت هنوز در کارولینای شمالی، نوادا و آلاسکا نیز ادامه دارد. در کارولینای شمالی، که ۱۵ رأی الکترال دارد، ترامپ با حدود ۷۷,۰۰۰ رأی پیش است، اما هنوز ۶ درصد آرا در این ایالت شمرده نشده‌اند. در نوادا، که ۶ رأی الکترال دارد، بایدن با حدود ۱۱,۰۰۰ رأی پیشتاز است و دارد فاصله‌اش با ترامپ را هم بیش‌تر می‌کند. اگر بایدن بتواند تنها همین ایالت را تا پایان شمارش آرا حفظ کند (و البته آریزونا را هم از دست ندهد)، با دقیقاً ۲۷۰ رأی الکترال، یعنی حداقل آرای لازم، ریاست‌جمهوری خود را تضمین خواهد کرد.

 

شمارش آرا در نوادا؛ این ایالت اولین ایالت در میان ایالت‌های باقی‌مانده بود که بایدن توانست آن را از چنگ ترامپ بقاپد؛ نامزد دموکرات‌ها اکنون دارد فاصله خود را با ترامپ در نوادا بیش‌تر می‌کند و حتی اگر فقط همین ایالت را هم از ترامپ بگیرد (به شرط از دست ندادن آریزونا) می‌تواند رئیس‌جمهور شود

شمارش آرا در آلاسکا هم دارد انجام می‌شود. این ایالت تنها ۳ رأی الکترال دارد و از این نظر نمی‌تواند به تنهایی نتیجه انتخابات آمریکا را رقم بزند. به علاوه، تنها ۵۰ درصد آرا در این ایالت شمرده شده است. در حال حاضر ترامپ با ۶۲/۱ درصد آرا، معادل ۱۱۸,۶۰۲ رأی، در آلاسکا پیش است، در حالی که بایدن تنها ۳۳/۵ درصد آرا، معادل ۶۳,۹۹۲ رأی، را در این ایالت کسب کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    0 0
    تبریک وخسته نباشید به مشرق بابت پوشش عالی رسانه ای تحولات امریکا در غیاب انفعال سایر رسانه ها ، انتظار بیشتری از خبرگزاری ها میرفت تا از این فرصت تاریخی استفاده نموده و قدرت رسانه را به نمایش بگذارند
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    0 0
    تماشای غرق شدن یک ابرقدرت بسیار مسحور کننده است
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    0 0
    آمریکا آمریکا مرگت به خدا قسم نزدیک است
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    0 0
    بایدن رئیس جمهوره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس