چرا پوشک گران شد؟/ یک تولیدکننده: کمبود پوشک نداریم؛ هزینه تولید بالا رفته

محرابی گفت: بسته حمایتی برای تامین مواد اولیه تولید پوشک تدوین شده و موضوع تامین ارز این محصولات پیگیری می‌شود.

به گزارش مشرق، افسانه محرابی مدیرکل دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص وضعیت بازار محصولات سلولزی تصریح کرد: در سطح عرضه انواع پوشک در کشور هیچ گونه کمبودی وجود ندارد و افزایش قیمت محصولات ناشی از افزایش قیمت ارز و مواد اولیه است.

بیشتر بخوانید:

هیچ کالایی در کشور دچار کمبود نیست

محرابی گفت: بسته حمایتی برای تامین مواد اولیه تولید پوشک تدوین شده و موضوع تامین ارز این محصولات در این هفته پیگیری می‌شود.

او ادامه داد: ۲۶۵ واحد تولیدکننده انواع پوشک در کشور فعال هستند که ظرفیت تولید ۵۰۰ هزار تن پوشک را دارند اما مصرف پوشک در کشور حدود ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار تن است که تولیدکنندگان هم به همین میزان تولید می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

کاهش قیمت کالاهای اساسی تا هفته آینده

محرابی افزود: مشکل اساسی طی ۲ سال اخیر بحث تحریم و محدودیت منابع ارزی بوده است و با توجه به این که ۷۰ درصد مواد اولیه واحدها وارداتی است، قیمت نهایی محصول از نوسان نرخ ارز تاثیر می‌گیرد و افزایش قیمت‌ها ناشی از کمبود در سطح بازار نیست.

مدیرکل صنایع سلولزی وزارت صمت تصریح کرد: تولید برخی محصولات سلولزی طی ۶ ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته ۹ درصد کاهش یافت که این میزان کاهش در سطح عرضه تاثیری نداشته و با ترخیص مواد اولیه از گمرک قابل جبران است.

او گفت: در این گروه کالایی خوشبختانه واسطه گری و دلالی در سطح مواد اولیه وجود ندارد و تولیدکننگان بزرگ خودشان واردکننده مواد اولیه هستند.

محرابی در خصوص تولید چند قلم مواد اولیه صنعت پوشک در داخل کشور توضیح داد: طرح تولید مواد اولیه این گروه کالایی در کشور ریخته شده و کار در دست اقدام است و اکنون حدود ۴۰ درصد پیشرفت دارد.

مدیرکل صنایع سلولزی وزارت صمت افزود: اگر بتوانیم مواد اولیه محصولات را در داخل کشور تهیه و تولید کنیم به راحتی می‌توانیم ۲ برابر ظرفیت کنونی را تولید کنیم و صادرات محصولات را توسعه دهیم.

محرابی گفت: با تولید کنندگان صحبت شده تا ۳۰ درصد از محصولاتشان را با قیمت ارزان‌تر در اختیار اقشار ضعیف قرار دهند.

توسعه تولید محصولات سلولزی در صورت تامین مواد اولیه مورد نیاز

در ادامه برنامه عظیمی عضو انجمن صنایع سلولزی نیز با اشاره به تاثیر مستقیم نرخ ارز بر قیمت نهایی محصولات سلولزی گفت: کمبود محصولات سلولزی در کشور نداریم و اتفاقات پیش آمده ناشی از کمبود مواد اولیه برخی از سایزهاست که به محض تامین، تولید آن سایزها هم تسریع می‌شود.

او با بیان این که در امر تولید جای نگرانی نیست گفت: اگر شرایط استفاده ار ارز ارزان‌تر فراهم شود با کاهش هزینه‌های تامین مواد اولیه ، نرخ محصولات هم کاهش پیدا خواهد کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: مقرر شده در نحوه تامین ارز مورد نیاز این بخش،  بسته ای تدوین شود که اجرای آن نیاز به همکاری دارد. در این بسته نحوه خرید و تامین ارزی که باید به فروشندگان خارجی ارسال شود، تسهیل می‌شود. امیدواریم این بسته جدید بخشی از این نیازها را تامین کند و ادامه داشته باشد.

عظیمی تاکید کرد: خوشبختانه واسطه گری و دلالی در مواد اولیه محصولات سلولزی وجود ندارد.

این فعال حوزه صنعت سلولزی تصریح کرد: دانش فنی ، ماشین آلات و تجهیزات این صنعت همه پیشرفته و به روز است و با تامین مواد اولیه می‌توان بیش از نیاز کشور  تولید و بخشی را صادر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    1 0
    مواد اولیه ی پوشک پنبه هست. در همین داخل تولید کنید.
  • US ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 0
    نمیشه بخاطر خدا مواد اولیه پوشک تولید کنید مواد اولهیه روغن و دان مرغ و کنسروهای ماهی تولید کنید انقد منت خارجی هارا نکشیم
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 0
    پنبه نوبت اول را از ما کشاورزان گنبد کاووس کارخانه پنبه پاک کنی کیلویی ده هزار تومن خریدن.که شامل کنجاله.تخم پنبه و پنبه پاک شده است.فقط پنبه پاک شده صد گرم در داروخانه حدود ۱۳ هزار تومن هست یعنی یک کیلو پنبه ۱۳۰ هزار تومن.خدایی اینجوری میایین از تولید و کشاورزی حمایت میکنید.بیایید تو استان گلستان یک کم سرمایه گذاری کنید توصنایع تبدیلی کشاورزی بخدا بهترین بازده را داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس