کد خبر 1139633
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱
آیا نتانیاهو از پیروزی بایدن می‌ترسد؟/ نگرانی یک رسانه صهیونیست از عواقب شکست ترامپ

منابع خبری رژیم صهیونیستی با تاکید بر اینکه این رژیم خیلی به دونالد ترامپ و ادامه ریاست وی نیاز دارد، از احتمال تغییر در سیاست خارجی آمریکا در صورت پیروزی احتمالی بایدن ابراز نگرانی کردند.

به گزارش مشرق به نقل از منابع صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل از تغییر در سیاست آمریکا در خصوص موضوع الحاق اراضی کرانه باختری و برنامه هسته ای ایران در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و رسیدن وی به کاخ سفید هراس دارد.

بیشتر بخوانید:

ترامپ احساس می‌کند نتانیاهو به او خیانت کرده است

در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از الحاق حدود ۳۰ درصد از مساحت کرانه باختری اشغالی در چارچوب طرح خود موسوم به معامله قرن حمایت کرده است، اما بایدن در مقابل از راه حل دو دولت حمایت کرده و به مخالفت با شهرک سازی و طرح الحاق پرداخته است.

روزنامه جروزالم پست به نقل از نزدیکان نتانیاهو از آمادگی وی برای احتمال پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبر داده است. این رسانه نوشت نتانیاهو در مصاحبه ای در فوریه گذشته گفته بود که در صورتی که رئیس جمهوری آتی آمریکا از حزب دموکرات باشد، قادر به توقف طرح ترامپ نخواهد بود. وی افزود به محض ارائه این طرح از سوی ترامپ، عقب نشینی از آن از سوی هر دولت دیگری در آمریکا بسیار دشوار خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

اسرائیل نگران پیروزی بایدن

ولی این طرح(معامله قرن) که فلسطینیان و اکثر کشورهای جهان با آن به مخالفت برخاستند، با حمایت حزب دموکرات آمریکا که بایدن وابسته به آن است، روبرو نشد.

بر اساس این گزارش، فلسطینیان امیدوار هستند که پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مهر پایانی بر طرح ترامپ باشد.

بتسلئیل سورتیش عضو کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی از حزب راستگرای معارض نتانیاهو در گفتگو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گفته است در صورت شکست ترامپ، نباید وقت را تلف کرد و باید اعمال حاکمیت در کرانه باختری را آغاز کرد.

وی افزود ما بر نتانیاهو نخست وزیر برای اعمال حاکمیت و اجرای آن پیش از آنکه بایدن زمام امور را در آمریکا به دست گیرد، فشار وارد خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

بایدن و ترامپ به یک اندازه به امنیت اسرائیل اهمیت می‌دهند

به طور رسمی، رئیس جمهور جدید آمریکا، قدرت را بیستم ژانویه آتی به دست خواهد گرفت و تا آن تاریخ، رئیس جمهور کنونی، اختیارات کاملی دارد از جمله به رسمیت شناختن طرح الحاق در صورتی که اسرائیل عملا آن را اجرا کند.

سمورتیش بروز اختلافات اسرائیلی آمریکایی را در صورت پیروزی بایدن بعید ندانست و گفت من شکی ندارم که باید به سیاست همبستگی طولانی مدت با اسرائیل که دولتهای پیاپی آمریکا نشان داده اند، ادامه خواهد داد.

وی افزود ممکن است اختلافاتی در دیدگاهها داشته باشیم، ولی ما قادر به تعامل خواهیم بود.

اما تساحی هنگبی وزیر شهرک سازی رژیم صهیونیستی به احتمال بروز اختلافات میان رژیم اشغالگر و آمریکا درباره موضوع هسته ای ایران اشاره کرده است. وی در گفتگو با کانال سیزدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی هشدار داده است که موضوع جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره ایران ممکن است به رویارویی میان اسرائیل و ایران منجر شود.

هنگبی افزود بایدن بارها علنا گفته است که به توافق هسته ای(برجام) باز خواهد گشت و من معتقدم این مسئله منجر به رویارویی میان اسرائیل و ایران خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

خاورمیانه و دوره پساترامپ

این مقام صهیونیست اظهار داشت که هیچ نگرانی درباره بیشتر جبهه ها از جمله شهرک ها درباره پیروزی احتمالی بایدن ندارد، ولی ایران در این زمینه یک استثناست،‌من و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و بیشتر اسرائیلی ها معتقدیم توافقی که دولت اوباما در سال ۲۰۱۵ امضا کرد، اشتباه بود و این کمترین چیزی است که گفته می شود.هنگبی افزود اگر بایدن به این سیاست پایبند باشد، در نهایت رویارویی میان تل آویو و تهران رخ خواهد داد.

این در حالی است که روزنامه یدیعوت آحارانوت در مطلبی نوشته است که جوبایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در صورت پیروزی و رسیدن به کاخ سفید، مسئله فلسطین را به دستورکار آمریکا بازخواهد گرداند.

این روزنامه احتمال داد که بایدن هرگونه توافقات عادی سازی جدید میان کشورهای عربی و تل آویو را به حال تعلیق درآورد.

این روزنامه با ابراز نگرانی از پیامدهای شکست ترامپ برای رژیم صهیونیستی افزود ترامپ، سه توافق به اسرائیل هدیه کرد و فلسطینیان را نادیده گرفت و بایدن آماده است آنها را بازگرداند، ما اسرائیلی ها باید به انتخابات آمریکا از دیدگاه خود نگاه کنیم، ترامپ دوستی  است که اسرائیل به او نیاز دارد.

هشدار درباره بروز هرج و مرج در آمریکا

یک گزارش اطلاعاتی رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه درباره وقوع ناآرامی و هرج و مرج در آمریکا در پی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور که با رقابت جو بایدن نامزد دموکرات و دونالد ترامپ رئیس جمهور جمهوریخواه برگزار شد، هشدار داده است.

روزنامه معاریو در خبر خود فاش کرده است که شاهد اوج آماده باش نیروهای مجری قانون در ایالات متحده و صاحبان مشاغل در بسیاری از شهرها هستیم از ترس اینکه نتایج انتخابات منجر به درگیری های شدید میان دو اردوگاه رقیب شود،‌

بر اساس گزارش این روزنامه، یک گزارش اطلاعاتی درباره بروز ناآرامی ها در پایتخت آمریکا طی روزهای آینده هشدار داده است. این روزنامه به نقل از پایگاه ذی هیل نوشته است مرکز مشترک امنیت ملی مسئول برنامه ریزی مبارزه با تروریسم در نهاد مهاجرتی آمریکا اخیرا درباره احتمال برگزاری تظاهرات در واشنگتن هشدار داده است.

بیشتر بخوانید:

نتانیاهو: امیدوارم سیاست کنونی آمریکا با هر دولت دیگری ادامه یابد

روزنامه معاریو نوشت در نامه الکترونیکی داخلی این مرکز آمده است که طی روزهای چهارم تا هفتم نوامبر برای ایجاد ناآرامی در مرکز واشنگتن برنامه ریزی می شود.این نامه آورده است اداره های اطلاعاتی اعلام کرده اند که توانسته اند به نامه های الکترونیکی برخی از تظاهرات کنندگان در شبکه های ارتباط اجتماعی دست یابند که در آن آمده است اگر به دنبال چیزی هستید، روز چهارم نوامبر به واشنگتن بیایید.

معاریو هشدار داده است در سایه نگرانی ها از شعله ور شدن آتش خشونت میان راستگرایان و چپگرایان به عنوان نتیجه خشم و سرخوردگی از نتایج انتخابات دیوار و مونع بلندی در اطراف کاخ سفید ایجاد شده است، همچنان بسیاری از صاحبان مراکز تجاری در واشنگتن نیویورک و شهرهای دیگر پنجره ها و درهای خود را با تخته های چوبی برای جلوگیری از غارت و سرقت همانند ناآرامی های نژادپرستی که پس از کشته شدن جرج فلوید رخ داد، مستحکم کرده اند .

بیل دی بیلزیو شهردار نیویورک برای آرام کردن شهروندان تلاش کرده و گفته است هیچ نشانه ای برای وقوع ناآرامی در این شهر دیده نمی شود و نیاز به این نیست که مراکز تجاری از خود دفاع کنند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 0
    من که یه کارگرم وقتی عربا ونتانیاهو از نظر مالی به ترامپ کمک میکنن تواقع دارن بییا به نتانیاهو سلام بده
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    1 0
    خدایاشر امریکاییها راازسرمنطقه وجهان کم کن الهی امین بحق محمد و اله الطاهرین..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس