کد خبر 1139556
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
موج آلودگی کرونا در تهران خیلی بالاست

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه آمار فوتی‌های کرونا شدیدا نگران کننده است، گفت: باید به این نکته توجه کرد که آمار فوتی‌هایی که اکنون اعلام می‌شود ناشی از اقداماتمان طی یک ماه گذشته است.

به گزارش مشرق، بنا بر اعلام پایگاه خبری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه باید نگران افزایش آمار فوتی‌های کرونا باشیم، گفت: اینکه روزی آمار مرگ و میرها دورقمی بود و این تعداد را از ۱۵۸ به ۳۵ رساندیم مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفت.

وی ادامه داد: بعد از اینکه آمار به ۳۰۰ رسید ایشان فرمودند که تعداد کشته‌ها به اندازه سقوط یک هواپیما است، اکنون این تعداد به ۴۰۰ تا ۴۴۰ رسیده و رقم قابل توجهی است.

بیشتر بخوانید:

۲۰ درصد بیماران کرونایی از قرنطینه خارج می‌شوند

وی با اشاره به اینکه معیار کاهش تردد اجتماع، مهمترین عامل مواجه مردم با یکدیگر است، اعلام کرد: براساس این معیار در یک ماه گذشته کاهش تردد نسبت به شرایط عادی فقط ۶ درصد بوده است، درحالی که در فروردین و اردیبهشت که توانستیم بیماری را کنترل کنیم کاهش تردد اجتماعی نسبت به دوره مشابه ۵۰ درصد بود.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه تا زمانی که کاهش تردد و مواجه را نداشته باشیم، تعداد بستری، ابتلا و مرگ افزایش خواهد داشت، گفت: درمورد مرگ تعداد افزایش تست موثر نیست، اما درباره بستری موثر است.

 حریرچی در برنامه گفت‌وگوی شبکه خبر در ادامه و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا دسترسی برخی به ماسک دشوار است، گفت: از هموطنانی که دسترسی آنان به ماسک سخت است عذرخواهی می‌کنم و شرمنده آن‌ها هستم؛ این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه «من اینجام» به ازای یک کد ملی ۵۰ ماسک (به ازای هرماسک هزار تومان) سفارش بدهند و درب منزل تحویل بگیرند. بسیج هم عهده دار توزیع است.

وی با بیان اینکه احتیاجی به مصرف ماسک سه لایه نیست و ماسک‌های پارچه‌ای هم به همان اندازه تاثیرگذار هستند، بیان کرد: افراد می‌توانند در خانه ماسک ۳ لایه پارچه‌ای بدوزند.

بیشتر بخوانید:

محدودیت های کرونایی باید شدیدتر شود

وی در ادامه تصریح کرد: نه تنها در کشور ما بلکه در هیچ کجای دنیا هیچ دارویی به طور مستقیم برای کرونا تاثیر داشته باشد شناسایی نشده است و این داروهای شیمیایی که اکنون استفاده می‌شوند برای بیماری و ویروس‌های دیگر هستند که برای این ویروس هم استفاده می‌شود.

حریرچی با بیان اینکه متاسفانه تاکنون اکثر این داروها موثر نبوده و یا تاثیر اندکی داشته اند، گفت: داروهای گیاهی هم که اعلام شدند نه اینکه داروی اختصاصی کرونا هستند بلکه تنها می‌توانند در کاهش برخی عوارض مانند سرفه تاثیرگذار باشند، هیچیک از مواردی همچون واکسن، دارو، فاصله گذاری، استفاده از ماسک، تعطیلات و بهداشت فردی نمی‌توانند به صورت منفرد بر این بیماری تاثیرگذار باشند باید همه این موارد کنار یکدیگر باشند.

به گفته معاون کل وزارت بهداشت در این میان دارو جز کم تاثیرگذارترین موارد بوده است.

بیشتر بخوانید:

خطر ابتلای شدید در محیط خانه

وی در ادامه این گفت‌وگو با ذکر این نکته که هیچ دارویی نداریم که منصوب به امامی باشد، گفت: باید بدانیم اسامی مقدس خود را روی داروهای ساختگیمان که حتی اگر تاثیرگذار هم باشند نگذاریم چراکه اگر اشکالی در آن به وجود آمد به ائمه جسارتی نشود.

حریرچی با اشاره به اینکه روش اثبات دارو مشخص است، اظهار کرد: دارو اول باید در آزمایشگاهها، روی حیوانات و نمونه‌های شبیه انسان و بعد انسان ثابت شود؛ هیچ کجای دنیا اینگونه دارویی را به اثبات نمی‌رساند.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: دولت سومالی که ادعای بسیاری در داروهای گیاهی و طب سنتی و بومی در این کشور مطرح است، اعلام کرد، داروهایی که برخی مدعی بوده در درمان کرونا موثر هستند ابتدا روی خودشان تست شده و درصورتی که بهبودی حاصل شد برای درمان دیگران هم استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه داروی ضد کرونا یا هربیماری دیگر باید طبق مطالعات روز دنیا بررسی و بعد ثابت شود، مطرح کرد: از آنجایی که بیش از ۵۰ درصد مبتلایان بدون هیچ دارویی و ۸۰ درصد بیماران با عوارض جزئی بیماری بهبود می‌یابند حتی اگر به آن‌ها شربت آلبالو هم بدهیم خوب می‌شوند بنابراین ادعای کشف دارو صحیح نیست.

حریرچی با اشاره به اینکه ایران در تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا به ازای یک میلیون نفر جمعیت رتبه بیست و چندم در دنیا را دارد، تصریح کرد: دلیل اینکه آمار بالای نسبی هم هستیم این است که اپیدمی در کشور ما زودتر شروع شده است؛ ملت و دولت باید دست به دست هم دهیم و آمار را به صفر برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    17 14
    مسخره بازیا چیه تو داروخونه بفروشید دونه ای هزار تومن
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    8 11
    من یه بسته خریدم دو لایه 100 هزارتومن---
  • میرزا IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    11 0
    این سامانه من اینجام خوب کو ؟ خودش کجاست؟
    • فاطمه IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
      15 1
      سایت هست اینجا با کد ملی ماسک میده
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    9 12
    نیاز به این ولخرجی ها نی ت. بدون کارت ملی 50 ماسک. 47500 تومان بخرید. اونم در شهر طبس.
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
      3 10
      آره که بود و نبودش یکیه
    • غلامحسین IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
      4 7
      دمت گرم. اینا از همه چیمون میخوان سو استفاده کنن. شاید یه جورایی میخوان خرجهای پیرامونیشم در بیارن
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    10 1
    تا حالا ماسک ۳ لایه به خاطر لایه جاذب کاربرد اصلی ماسک رو داشت و استاندارد بود حالا آقایون به خاطر بی عرضگی شون می گن ماسک پارچه ای هم همون کاربرد رو داره تو خونه بدوزین و بزنین به صورتتون...اول خودت با اعضا هیئت دولت و رئیس جمهور با تدبیر ماسک پارچه ای بزنین بعد به مردم توصیه کن...
  • خیاط باشی IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    5 9
    خود ماسک‌هاتون آلوده هستند؟
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    8 1
    اسم سایت ؟
  • AT ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    1 1
    فقط قراره تو صف ماسک کرونا بگیرید.
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    2 0
    همین ماسک های پارچه ای را بشورید و استفاده کنید مطمئن باشید هیچ اتفاقی نمیفته‌. به جز کادر درمان بقیه مردم نیازی به این همه زلم زیمبو ندارن با یک پارچه هم می تونن از حودشون محافظت گنند
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    4 0
    منظورش سایت «من اینجام» هست اسم سامانه است
  • حمید IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    6 0
    تالاان بیش از 500 نفر با طب ایرانی اسلامی درمان شدن. از نوجوان 15 ساله تا جانباز شیمیایی 70 درصد
  • ایرانی IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    1 4
    50تا 37 تمن بود رفت 47 تمن شوروش دراومد دیگه
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    6 0
    چرا طب سنتی را می کوبن؟؟؟ خوب بیایند آزمایش کنند....مدعیان و منتقدان ...دوربین و مستندسازی..کنترل و نظارت وضعیت بیماران تحت مداوا ...یکبار برای همیشه ...!!!
    • FR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      0 2
      اگه قرار باشه هر ادعایی رو با بودجه ی کشور آزمایش کنند، احتمالا باید به اندازه بودجه کل کشور فقط سرمایه بزارن واسه رد هر ادعایی. هنوز خودروی آب سوز و روغن بنفشه و این چیزها رو فراموش نکردیم. بفرمائید خودتون ازمایش کنید و نتایجش رو در نشریات علمی منتشر کنید.
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
      0 0
      1:28 اولا هر چیزی رو به اطبای باسواد و کارکشته طب ایرانی که محقق هستن و پژوهش های چاپ شده معتبر دارن و هییت علمی دانشگاه هستن نسبت نده. هر کسی هر کاری کرد چرا میچسبونید به طب سنتی؟! ثانیا هزینه پژوهش روی این موارد طبعا خیلی کمتر از طب مدرن هستش. ثالثا چین با طب سنتی خودش تونست کرونا رو مهار کنه. عبرت بگیریم.
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    2 0
    خخخ من یک ماه قبل از دیجی کالا هر ماسک رو 580 تومن خریدم شما هزار تومن میدین منت هم میزارین؟
  • مجید IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    1 0
    شما که توبرنامه تلویزیونی تبلیغ ماسک پارچه ای روکردی وگفتی خجالت نمیکشم که بگم ازپارجه پیژامه ام دوخته شده حالا چرا دیگه استفاده نمیکنی تا الگوی مردم باشی.
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    1 0
    ماسک 850 است دلال ها گرانفروشی میکنند.
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    1 0
    حرفا در حد حرف
  • NL ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    1 0
    تخفیف بدید، نداریم اخه
  • IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    0 0
    ایران نسبت به جمعیت از نظر تعداد مرگ ومیر بعداز آرژانتین دومین کشور جهان است نه بیست و چند مین
  • افشار IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    1 0
    تو بازاربسته 50 تایی سه لایه 42 هزار تومان بدون مسخره بازی
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    0 0
    فقط بلدن بگن مردم رفتین شمال کرونا زیاد شد.کار دیگه ای تاحالا نکردن. چین با استفاده از طب سنتی تونست جلوی شیوع و مرگومیرو بگیره... اینا گوش بفرمان نهادهای آدم کش خارجی ان
  • مصطفی IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    0 0
    سلام و علیکم ، ماسک دانه ای ۸۰۰ تومن سه لایه توسط بسیج منطقه ما به هر تعدادی موجود باشه توزیع می شه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس