کد خبر 1139296
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۶
نتایج اولیه انتخابات آمریکا| پیروزی ترامپ در فلوریدا و بایدن در نیویورک

اخبار مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا میان «جو بایدن» و «دونالد ترامپ» را به صورت لحظه به لحظه در این گزارش بخوانید.

به گزارش مشرق، انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با افتتاح مراکز رأی‌گیری در ایالت ورمونت از ساعت ۵ صبح سه‌شنبه به وقت محلی (معادل با ۱۳:۳۰ به وقت تهران) آغاز شد. 

این انتخاب سرنوشت رقابت میان «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور مستقر آمریکا را مشخص خواهد کرد اما علاوه بر آن تکلیف ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی سنا نیز مشخص خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

ترامپ برای توقف آرای الکترال دست به کار شد

صندوق‌ها در زمان‌های متفاوتی در ایالت‌های مختلف سراسر آمریکا بسته خواهد شد. آلاسکا آخرین ایالتی خواهد بود که صندوق‌های خود را می‌بندد و  انتخابات در آن پایان می‌یابد. 

در اغلب ایالت‌ها، ساعت ۶ صبح به وقت شرقی (۱۴ و سی به وقت تهران) صندوق‌های رای‌گیری باز و در دیرترین زمان تا ۹ شب به وقت شرقی (۵ و سی دقیقه بامداد چهارشنبه به وقت تهران) بسته خواهد شد.

تایید نتایج ایالت‌ها از ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) آغاز خواهد شد که البته اگر نیاز به بازشماری آرا باشد، در این تاریخ ممکن است تاخیر ایجاد شود. همه ایالت‌ها به استثنای کالیفرنیا باید تا ۸ دسامبر (۱۸ آذر) روند تایید را به پایان برسانند. همه اختلاف‌ها و بازشماری‌ها هم باید تا این تاریخ تعیین تکلیف شده باشد.

در این گزارش اخبار مربوط به این انتخابات به صورت لحظه به لحظه آورده شده‌اند:

۱۲:۲۰ - ادعای ستاد ترامپ درباره پیروزی در پنسیلوانیا

«بیل استپین» مدیر ستاد انتخاباتی ترامپ مدعی شد که این نامزد حزب جمهوری‌خواه در ایالت پنسیلوانیا به پیروزی رسیده است.

این در حالی است که بر اساس آمار رسانه‌های آمریکایی و همچنین گفته‌ی فرماندار این ایالت، شمارش آراء در این ایالت هنوز به پایان نرسیده است.

۱۲:۱۳- اعتراض ستاد ترامپ به ارزیابی آسوشیتدپرس و فاکس‌نیوز

 ستاد انتخاباتی ترامپ از خبرگزاری آسوشیتدپرس و شبکه فاکس‌نیوز خواست تا پیش‌بینی خود از پیروز شدن «جو بایدن» در ایالت آریزونا را حذف و برعکس کنند.

در بیانیه ستاد ترامپ در این باره آمده است: «مطمئنیم که ترامپ نهایتا پیروز آریزونا و پنسیلونیا می‌شود. در پایان هفته، برای کل کشور مشخص خواهد شد که رئیس‌جمهور ترامپ و معاون پنس برای چهار سال دیگر انتخاب شده‌اند».

۱۲:۰۴- مقاومت دادگاه در برابر دخالت ترامپ در روند شمارش آرا

 دادستانی ایالت پنسیلوانیا می‌گوید که اجازه هیچ‌گونه وقفه یا توقف در شمارش آراء این ایالت را نمی‌دهد.
 دادستانی ایالت میشیگان نیز گفت که درباره دادخواست حقوقی ترامپ برای توقف شمارش آرا هیچ اطلاعی ندارد.

۱۲:۰۲ - درخواست توقف شمارش آرا، این بار در پنسیلوانیا

 ستاد انتخاباتی ترامپ اعلام کرد که دادخواستی را به دادگاه ایالت پنسیلوانیا داده که طی آن خواستار توقف شمارش آرا در این ایالت شده است.

او ذیل این دادخواست مدعی شده که قصد دارد مانع اقدام مقامات دموکرات این ایالت در مخفی کردن فرایند شمارش آرا از دید ناظران جمهوری‌خواه شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 0
    خخخخخخخ تتتتتجججججززززییییهههه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس