کد خبر 1139174
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
عزاداری روز تاسوعا در روستای ابوالفضل اهواز

استاندار خوزستان گفت: امروز وضعیت هوای شهرستان‌های استان از جمله اهواز، کارون، آبادان، ماهشهر، دزفول و شادگان در وضعیت ناسالم بود.

به گزارش مشرق، غلامرضا شریعتی بعد از ظهر امروز چهارشنبه در جلسه کارگروه اضطرار و آلودگی هوای استان خوزستان، بیان کرد: در روزهای گذشته وضعیت هوای شهرستان‌های استان از جمله اهواز، کارون، آبادان، ماهشهر، دزفول و شادگان در وضعیت قرمز یا وضعیت نارنجی بوده است.

وی با اشاره به اینکه بعضی از شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار داشته‌اند، تأکید کرد: تاکنون هیچ شهری در خوزستان در وضعیت پرخطر بنفش نرسیده است.

استاندار خوزستان در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر هوای استان در حالت پایداری است اما همین پایداری بر اثر افزایش آلاینده‌ها، احتمال افزایش آلودگی هوا را بیشتر می‌کند.

شریعتی بیان کرد: طبق گزارش هواشناسی استان خوزستان، در یک تا دو روز آینده این پایداری هوا تغییر می‌کند و به حالت ناپایدار در می‌آید و هوای استان نسبت به قبل بهتر خواهد شد.

وی در ادامه به تصمیمات گرفته شده در راستای کاهش آلودگی هوا در استان اشاره کرد و افزود: بنا شد که توسعه نیشکر اقداماتی را در یک سال آینده انجام دهد تا برداشت سبز آن افزایشی شود و از ظرفیت ۳۰ درصد بالاتر رود تا ما شاهد آتش زدن کمتر مزارع نیشکر باشیم و از این بابت آلایندگی کمتری رخ دهد.

استاندار خوزستان در ادامه گفت: همچنین بنا شد شهرداری اهواز و شرکت نفت و گاز کارون ظرف ۷ تا ۱۰ برنامه خودشان را برای سایت صفیره اعلام و طبق آن عمل کنند تا آلاینده‌های هوا برای شهرستان‌های استان از جمله اهواز به حداقل برسد.

شریعتی در پایان تأکید کرد: بنا شد که هواشناسی و محیط زیست و مدیریت بحران استان به طور مرتب شرایط را رصد و دنبال کنند تا از این بابت نیز مشکل خاصی رخ ندهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس