کد خبر 1138921
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
نمادهای ارز محور پیشتاز بازار سهام/ واکنش مثبت بورس به انتخابات امریکا

با شروع معاملات اولین روز بازار سهام شاخص کل بازار سهام در 20 دقیقه ابتدایی حدود 1.25 درصد صعود کرد و به یک میلیون و 280 هزار واحد رسید.

به گزارش سرویس بورس مشرق، با شروع معاملات امروز بازار سهام در حالی که هنوز نتیجه انتخابات آمریکا مشخص نشده است روند شاخص کل بازار سهام صعودی شد و روند شاخص هم‌وزن نیز شروع به رشد کرد.

بیشتر بخوانید

صعود یکپارچه بورس‌های جهانی در روز انتخابات آمریکا

حالا نتایج غیرمنتظره ترامپ در انتخابات روند معاملات بازار سرمایه را دستخوش قرار داده است. هرچند که بسیاری از کارشناسان معتقدند فارغ از نتیجه انتخابات آمریکا روند بازار سهام صعودی خواهد بود.

با شروع معاملات امروز بازار سهام تقاضا در بازار سهام بیشتر شد و نمادهای فلزی، پالایشی، و پتروشیمی روندی مثبت پیش گرفتند اما ننمادهای خودرویی روندی منفی داشتند که کمی از فشار عرضه در آنها کاسته شد.

پیش‌بینی می‌شود در صورت پیروزی ترامپ نمادهای ارز محور رشد بهتری داشته باشند اما در صورت پیروزی بایدن نمادهای بانکی و خودرویی روند بهتر خواهند داشت.

کارشناسان اعتقاد دارند سهم‌های بازار سهام در حال حاضر  با دلار زیر 20 هزار تومان معامله می‌شوند و در صورت افزایش قیمت دلار احتمالا شاخص در مسیر صعودی قرار خواهد گرفت.با این وجود و گرچه بازار سهام امروز شروع خوبی داشت اما هنوز صفوف فروش زیادی در نمادهای کوچک وجود دارد که به نظر می‌رسد در ادامه معاملات بازار سهام تغییر روند دهد.

منبع:تجارت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    0 0
    ربطی به انتخابات آمریکا نداره بازار دست دولت لیبراله عمدا یکم گشایش ایجاد کرده که بگه ببینید همه چیز به کاخ سفید ربط داره !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس