کد خبر 1138862
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
دستگیری نمایه بازداشت نمایه

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به لزوم متناسب سازی جرم و هزینه آن گفت: چرا جریمه رانندگی برای راننده‌ای که شرب خمر کرده باشد، تنها ۴۰۰ هزار تومان و ضبط ۶ ماهه گواهینامه‌اش است؟

به گزارش مشرق، سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا جریمه‌های راهنمایی و رانندگی بازدارندگی دارد و شما به عنوان رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با افزایش جریمه‌ها موافق هستید؟ اظهار کرد: باید هزینه تخلف بالا باشد که هر کسی جرأت تخلف را نداشته باشد؛ یک بخش آن جریمه و بخشی دیگر باید مربوط به خدمات اجتماعی باشد.

متخلفان رانندگی از برخی خدمات اجتماعی محروم شوند

وی ادامه داد: فردی که پرخطر است، فردی که خلاف جهت حرکت می‌کند یا انواع و اقسام تخلفات حادثه‌خیر را انجام می‌دهد، چگونه می‌تواند به عنوان مثال کاندیدای نمایندگی مجلس یا دیگر انتخابات شود؟

بیشتر بخوانید:

چرا سارق اموال سلبریتی‌ها زودتر از مردم عادی دستگیر می‌شود؟

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: آیا قانونی وجود دارد که اجازه خدمات اجتماعی به افراد متخلف در حوزه راهنمایی و رانندگی را ندهد؟ اینکه می‌گویم باید هزینه تخلف بالا باشد، منظور همین است؛ یعنی باید برای فرد متخلف در حوزه راهنمایی و رانندگی محرومیت‌هایی از خدمات اجتماعی در نظر بگیریم که این فرد برای دیگران خطرساز نباشد و با جان افراد بازی نکند.

چرا باید جریمه شرب خمر تنها ۴۰۰ هزار تومان باشد؟

حمیدی بیان کرد: گلایه دیگری هم متناسب نبودن جریمه با نوع تخلف است. به طور مثال ما در کشوری هستیم که در قانون استفاده از شرب خمر حدودی دارد و حرام است اما جریمه رانندگی برای راننده‌ای که شرب خمر کرده باشد، تنها ۴۰۰ هزار تومان و ضبط ۶ ماهه گواهینامه‌اش است که این موضوع را می‌توان به موارد دیگری مانند مواد مخدر و … بسط داد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت تأکید کرد: در کشورهایی که صادرات، تولیدات و محصولاتشان، مشروبات الکلی، مواد مخدر و مواد روانگردان است و دنیا را به منجلاب کشیده‌اند، برای شرب خمر در حین رانندگی بیشترین مجازات را در نظر گرفته‌اند؛ مجازات‌هایی مانند زندانی شدن فرد تا دیگر هزینه‌های اجتماعی.

وی گفت: در نتیجه جُرم و هزینه آن با هم متناسب نیستند و باید در راستای تناسب‌سازی این دو با یکدیگر گام برداریم.

جریمه‌های رانندگی گران نمی‌شوند

پیش تر سردار سید کمال هادیانفر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قرار است قیمت جریمه‌های رانندگی دو برابر شود، اظهار کرد: پلیس راهور به جهت کمک به مردم هیچ پیشنهادی در راستای افزایش مبالغ جریمه‌ها نداشته است.

وی افزود: هرچند برخی از جریمه‌ها در کشور حقیقتاً بازدارنده نیستند ولی به جهت اینکه وضعیت اقتصادی مردم مساعد نیست و همچنین بنا بر دستور سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی هیچ پیشنهادی برای وزارت کشور در راستای افزایش جرایم نداشته‌ایم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: قانون تاکید می‌کند که وزیر کشور، وزیر راه و فرمانده ناجا می‌توانند برای اصلاح قوانین پیشنهاد بدهند که تا این لحظه هیچ پیشنهادی از سوی نیروی انتظامی برای افزایش قیمت جریمه‌ها داده نشده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    3 1
    جریمه رانندگی در حالت مستی در کشورهای غیر مسلمان بسیار بیشتر از کشور ما هست
  • DE ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    4 1
    جریمه ۴۰۰هزار تومانی شرب خمر کم است زیرا آندسته لاتچریها و سه لیبریدی ها و جاسوسان و غربگدایان شرابخوار وضع مالیشون توپ ِ توپِ با این بادها نمیلرزن .جریمه را نسبت به درآمد بگذارید . تا چند ده میلیون . و درآمد حاصل از آن را خرج فقرا و مناطق محروم کنید.
    • ناصر IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
      1 0
      استاد چه ربطی داره به جاسوسان
    • IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
      0 0
      شلاق فقط شلاق
    • IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
      0 0
      چرا چرت وپرت میگی
  • فارسی IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    1 1
    این جریمه خیلی کمه
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    2 1
    فقط این یه مورد نیست که. موارد زیادی هست که میزان جریمه و جرم رو نگاه میکنی خنده ات میگیره. تو کشورای دیگه نه اینکه جرم نباشه،اما انقدری جریمه ها سنگینه که بعضا طرف باید نصف حقوق یه سالشو بده واسه جریمش...
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    1 0
    باید شرب خمر اینقدز محدودبشه که کسی جراتشو نداشته باشه
  • فرید IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    0 1
    شرب خمر دیگه چه کلمه یه خوردن شراب بهتر نیست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس