عکس| سفیر ایران استوارنامه خود را تسلیم رئیس‌جمهور بلاروس کرد

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس امروز سه شنبه در یک مراسم استوارنامه سفرای ایران، ژاپن، ونزوئلا، واتیکان، ترکیه، سوریه و کره شمالی را تحویل گرفت.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی بلاروس از برگزاری مراسم تحویل استوارنامه سفرای ایران و چند کشور دیگر به رئیس‌جمهور این کشور در «کاخ استقلال» بلاروس واقع در مینسک پایتخت خبر داد.

«بلتا»، خبرگزاری رسمی بلاروس گزارش داد، الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس سوم نوامبر (امروز سه شنبه ۱۳ آبان) در کاخ استقلال این کشور استوارنامه نماینده کلیسای کاتولیک و همچنین سفرای 6 کشور را تحویل گرفت.


تحویل استوارنامه سعید یاری سفیر ایران در بلاروس

طبق این گزارش، علاوه بر نماینده کلیسای کاتولیک در بلاروس، «سعید یاری» سفیر ایران، و سفرای ونزوئلا، کره شمالی، سوریه، ترکیه و ژاپن در مراسم امروز استوارنامه‌های خودشان را به لوکاشنکو تحویل دادند.

رئیس‌جمهور بلاروس در حالی استوارنامه سفرای دیگر کشورها را دریافت کرده که مواضع مداخله‌جویانه آمریکا و اروپا درباره انتخابات اخیر ریاست جمهوری بلاروس ادامه دارد.

کشورهای غربی با توسل به برخی مخالفت‌های داخلی با انتخابات اخیر ریاست جمهوری بلاروس و تداوم لابی‌گری‌های «سوتلانا تیخانوفسکایا» رهبر مخالفان بلاروس با آمریکا و اروپا علیه لوکاشنکو، همچنان از پذیرش نتیجه انتخابات سر باز می‌زنند و به تهدید و تحریم بلاروس روی آورده‌اند.

تیخانوفسکایا بعد از اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بلاروس و پیروزی لوکاشنکو با بیش از ۸۰ درصد آرا، ضمن نپذیرفتن نتیجه انتخابات و ادعای تقلب گسترده، به لیتوانی گریخته و در حال رایزنی‌های گسترده علیه رئیس‌جمهور بلاروس است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس