کد خبر 1138483
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
رژه نظامی در کره شمالی با حضور اون

خبرگزاری دولتی کره جنوبی به نقل از دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور گزارش داد که کره شمالی در حال ساخت دو زیردریایی جدید با قابلیت شلیک موشک بالستیک است.

به گزارش مشرق، سازمان اطلاعات ملی کره جنوبی امروز (سه‌شنبه) در گزارشی مدعی شد که ارتش کره شمالی مشغول ساخت دو زیردریایی جدید غول‌پیکر با توانایی شلیک موشک‌های بالستیک است.

خبرگزاری «یونهاپ» با انتشار این خبر از گزارش سازمان اطلاعات ملی کره جنوبی، نوشت این در حالی است که نهمین دور گفت‌وگوهای سطح بالا بین دولت کره جنوبی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته جاری درباره برنامه هسته‌ای کره شمالی و دیگر موارد برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

واکنش پنتاگون به برنامه موشکی کره شمالی

جزئیات بیشتری از خبر ساخت دو زیردریایی جدید با قابلیت حمل و پرتاب موشک بالستیک هنوز منتشر نشده است. اولین بار در سال ۲۰۱۶ بود که گزارش‌هایی از تدارک کره شمالی برای ساخت زیردریایی پیشرفته با چنین توانمندی منتشر شد.

همچنین در ماه گذشته میلادی (اکتبر) و در مراسم رژه نظامی به مناسب هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس حزب کارگر کره شمالی، ارتش این کشور ضمن به نمایش گذاشتن تولیدات جدید خود و رونمایی از یک موشک بالستیک قاره‌پیمای جدید، از یک زیردریایی موشک بالستیک شلیک کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، با این حال «نام سائه‌کیو» رئیس آژانس توسعه دفاعی کره جنوبی می‌گوید فناوری نظامی این کشور هنوز بسیار پیشرفته‌تر از ارتش کره شمالی است و می‌تواند موشک‌های جدید آنها را نیز رهگیری کند.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی اما در مراسم رژه نظامی در این کشور بر تداوم تقویت توان نظامی و بازدارندگی این کشور از جمله در برابر تهدیدات فزاینده اتمی تأکید کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    0 0
    پسر تپل شیطون! موقشنگ
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    1 6
    خوشبحال اینا حداقل تکلیفشون مشخص در اخر هم پیشرفت میکنند
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    0 2
    اتحاد مردم کره شمالی ستودنیست دودستگی درمیان آنها مثل ایران خودمان وجود تدارد. که دلباختگان به غرب نمی گذارند پیشرفت کند
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    1 0
    ایران باید این تکنولوژی را سریع با دادن نفت بدون مشتری از کره شمالی بخرد سریعتر باید سپاه کار را تمام کند
  • یک ترک IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    1 0
    سپاه باید از این فرصت تحریم استفاده کافی را می نمود و کلی نفت بدون مشتری را قاچاقی به کشورهای آفریقایی می فروخت و با پولش از این جور سلاح ها می خرید- به مقامات برسانید
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    1 0
    به مقامات برسانید ما نیز باید تکنولوژی آن ار بدست بیاوریم یعنی بخریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس