کد خبر 1138467
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
آلمان: عرصه سیاسی آمریکا به رای مردم احترام بگذارد

وزیر امور خارجه آلمان هم زمان با روز انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا از آمادگی کشورش برای ساختن پل‌های تازه بین دو سوی آتلانتیک سخن گفته و از عرصه سیاسی آمریکا خواست به رای مردم و نتیجه انتخابات احترام بگذارند.

به گزارش مشرق، "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان در گفتگویی با "آر ان دی" آلمان از عرصه سیاسی آمریکا درخواست کرد که به خواست و انتخاب شهروندان آمریکایی و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری احترام بگذارند.

وی از دو قطبی و شکاف عمیق در جامعه آمریکا سخن گفته که البته از دیروز شروع نشده است.

بیشتر بخوانید:

نامزد صدراعظمی آلمان از سیاست "اول آمریکا" ترامپ انتقاد کرد

هایکو ماس در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که در یک دموکراسی طبیعتا تا آخرین دقایق برای کسب رای بیشتر و متقاعد کردن رای دهندگان تلاش می شود و سپس به خواست آن ها احترام گذاشته می شود.

وی انتخابات ریاست جمهوری روز سه شنبه در آمریکا را به عنوان یک اتفاق موثر بر سطح بین‌الملل ارزیابی کرده و گفت: این یک انتخابات برجسته است که نقش آمریکا در جهان را رقم می زند. البته آمریکا برای آینده ای قابل پیش بینی همچنان با بسیاری مسال سیاست داخلی درگیر خواهد بود و در این راستا کار می کند که بر شکاف های اجتماعی غلبه کند.

وی در عین حال با اشاره به چالش های مشترک برای دو سوی آتلانتیک از جمله بحران کرونا و مناسبت با چین در حال صعود گفت: پس از انتخابات درباره چگونگی ادامه روابط بین اروپا و ایالات متحده تصمیم گیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

۴ سال ریاست جمهوری مجدد ترامپ کابوسی برای قاره سبز

ماس بازگشت به دوران قدیم در مناسبات دو سوی آتلانتیک را امکان پذیر ندانسته و در عین حال گفت: مسئله این است که آیا ما به عنوان تیمی در دو سوی آتلانتیک می توانیم دوباره رو به جلو بازی کنیم.

وی از آگاهی مردم آلمان درباره ارزش مناسبات دو سوی آتلانتیک خبر داده و گفت: پیغام ما به آمریکا این است که ما می خواهیم پل های دو سوی آتلانتیک را تجدید کنیم و در پایه های پل ها سرمایه گذاری خواهیم کرد.

"نوربرت روتگن"، رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان هم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را برای خود این کشور و جهان غرب مهم ارزیابی کرده و تاکید کرد که انتخابات روز سه شنبه آمریکا برای خیلی مسائل تعیین کننده است. این انتخابات از نظر سیاست داخلی یک همه پرسی برای ترامپ محسوب می شود. در این انتخابات این مسئله مطرح است که آیا شکاف های سیاسی و اجتماعی این کشور همچنان افزایش می یابد و یا شانسی برای شروع دوباره وجود دارد.

وی این انتخابات را با توجه به تهدیدهای ترامپ درباره خروج از ناتو برای آینده این ائتلاف نظامی هم مهم ارزیابی کرد.

"اولاف شولتز"، معاون صدر اعظم آلمان و نامزد صدر اعظمی این کشور از حزب سوسیال دموکرات در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ضمن انتقاد از رویکرد "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور فعلی این کشور آمادگی خود برای همکاری با هر رئیس جمهوری در آمریکا در صورت انتخاب شدنش به عنوان صدر اعظم آلمان را اعلام کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که برای شهروندان آمریکایی آینده ای همراه با آشتی و نه جدایی شکل گیرد.

"آنگرت کرامپ کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان هم اعلام کرد که همکاری های دو سوی آتلانتیک صرف نظر از اینکه چه کسی برنده انتخابات آمریکا شود باید دوباره تقویت شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس