حمایت آلمان از پیشنهاد ماکرون برای استقلال دفاعی بیشتر از آمریکا

سخنگوی دولت آلمان از اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه که بر لزوم استقلال دفاعی اروپا از آمریکا حتی در دوران ریاست جمهوری بایدن تاکید کرده بود حمایت کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "تاگس شاو" آلمان، "اشتفان زایبرت"، سخنگوی دولت آلمان با توجه به این اظهارات اخیر "امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه از درخواست وی برای تلاش در راستای رفتارهای مستقلانه بیشتر اروپا از آمریکا حمایت کرد.

بیشتر بخوانید:

وی در عین حال مناسبات بین اروپا و آمریکا را بسیار مهم ارزیابی کرده و تاکید کرد برای مبارزه موثر با چالش های بزرگ پیش رو اروپا و آمریکا باید به صورت مشترک عمل کنند.

حزب سبز آلمان هم از اظهارات ماکرون حمایت کرده و سخنگوی سیاست اروپایی فراکسیون سبزها در پارلمان آلمان انتقاد ماکرون به وزیر دفاع آلمان را بسیار بجا ارزیابی کرده و گفت: ما نباید حاکمیت خود را انکار کنیم بلکه باید فعالانه در این راستا کار کنیم و دقیقا همچنین آمریکا این را از ما درخواست می کند.

وی تاکید کرد که دولت فدرال آلمان باید همراه با فرانسه به جای کاهش سرعت، محرک توسعه اروپایی باشد.

"امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه ای "آنگرت کرامپ کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان را به دلیل اظهارات اخیرش که استقلال استراتژیک اروپا از آمریکا را یک توهم دانسته بود انتقاد وارد کرد. وی تاکید کرد که این یک تفسیر غلط از تاریخ است.

ماکرون با اشاره به نظر "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان اعلام کرد : خوشبختانه صدر اعظم آلمان اگر من درست فهمیده باشم این رویکرد را دنبال نمی کند.

"کرامپ کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان اخیرا قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و در مقاله ای در یک پورتال اینترنتی با عنوان "اروپا هنوز به آمریکا نیاز دارد" نوشت: توهم استقلال استراتژیک اروپا از آمریکا باید پایان یابد. اروپایی ها قادر نیستند جایگزینی برای نقش تعیین کننده آمریکا به عنوان یک تامین کننده امنیت اروپا بیابند.

ماکرون در مصاحبه ای با "Grand Continent" خواستار استقلال بیشتر اروپا شده و گفت: آمریکا تنها زمانی اروپا را به عنوان متحد می پذیرد که ما خود را جدی بگیریم و در دفاع از خود مستقل باشیم. وی بار دیگر بر درخواست خود برای تشکیل ارتش اروپایی تاکید کرد.

رئیس جمهور فرانسه با توجه به پیروزی جو بایدن، در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرد که می خواهد بر بالا بردن درک و فهم ها درباره لزوم پیش رفتن در مسیر خودمختاری اروپا تبلیغ کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    0 0
    اگر اروپایی ها مستقل نشند و این ناتو رو کنار نگذارند مطمئنا خواه ناخواه وارد جنگ جهانی سوم خواهند شد چون با این رفتار احمقانه آمریکا در نقض حاکمیت کشورها جهت غارت منابع مطمئنا باعث این جنگ خواهد شد و کل اروپا را به این جنگ خواهد کشاند برای همین امروز شاید هزینه دفاعی بپردازند ولی این هزینه با هزینه ای که در آینده بخاطر عدم استقلال نظامی به یکباره خواهند پرداخت اصلا قابل قیاس نخواهد بود. جهان چند قطبی امروز مطمئنا نقض حاکمیت خود و کشورهای دوست خود را تحمل نخواهد کرد و با این اوصاف بصورت صد در صد جنگ درخواهد گرفت برای همین برای اروپایی ها از نان شب واجب تر است که خود را از این معرکه بیرون بکشند. به هر حال کشورهای مستقل تصمیم گرفته‌اند در مقابل این رفتار تهاجمی آمریکا روشی اتخاذ کنند که آمریکا در مقابل رفتارش پاسخگو گردد و چنان کاری خواهند کرد که با گوشت و استخوان خود خود این پاسخگویی را لمس کند.
  • احسان معتمدی IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    0 0
    اروپا و ناتو تا قبل از جنگ جهانی دوم بدیلایل زیادی مردم کشورشان از عزم و اراده محکم برخوردار بودند که اهم آن اعتقاد بخدا و مسیح و ایمان و وطن بود اما الان آمریکا و هالیوود و ماسون های شیطان پرست کاری به مردم اروپا کرده اند که ایمان و اراده و عزم را از آنها سلب کرده اند با ترویج آلت تناسلی پرستی که در زبان حکما به آن شهوت پرستی میگویند سربازان آنها مدام در حال نگاه کردن به فیلم های مستهجن و کثیف هستند فرهنگ عفت را از بین برده اند و این روحیه ایمان و استقامت را در همه آنها از بین برده است و مردم این کشورهای غربی و آمریکا مردمی رذل و مقاوم شده اند چون هیچ کسی نیست که آنها را بسوی خدا ببرد نه امام حسین دارند نه روضه و نه نوحه و نه عشق پس چگونه زندگی میکنند من برای آنها بسیار غمگین هستم که حقیقت عالم از آنها پنهان کرده اند حقیقت امام زمان و مرگ و قیامت و قرآن و اهل بیت پیامبر اکرم هستند که آنها در سخت تمرین شرایط ممکن در حال زندگی هستند با موبایل و ماشین و خانه اما با گیر و سختی و فلاکت و تا امیدی مطلق چون یاد خدا فقط آرامش دهند ه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس