کد خبر 1138289
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۱
کار فیزیکی سخت ریسک زوال عقل را افزایش می دهد

مطالعات نشان می دهد مردان دارای کار فیزیکی سخت با ریسک بالاتر ابتلا به زوال عقل روبرو هستند.

به گزارش مشرق، محققان دانشگاه کپنهاگ دانمارک دریافتند در مقایسه با کارهای بی تحرک و پشت میزی، مشاغل همراه با انجام کارهای سخت فیزیکی ریسک زوال عقل را ۵۵ درصد افزایش می‌دهد.

دیدگاه عمومی این است که فعالیت فیزیکی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهد. همچنین مطالعه‌ای دیگر نشان می‌دهد که سبک زندگی سالم، می‌تواند ریسک ابتلاء به زوال عقل را تا نصف کاهش دهد.

بیشتر بخوانید:

ترکیب موجود در چغندر در درمان زوال عقل موثر است

«کرستن ناب نیلسن»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی، فعالیت فیزیکی فاکتور مهمی در پیشگیری از زوال عقل است. اما یافته‌های ما نشان می‌دهد که نوع خوب و مناسب فعالیت فیزیکی، و نه کار فیزیکی سخت، در این زمینه تأثیر دارد.»

این مطالعه شامل ۴۷۲۱ مرد دانمارکی بود که در دهه ۱۹۷۰ در مورد نوع کارشان گزارش داده بودند.

به گفته ناب نیلسن، «مطالعات قبلی نشان داده اند که کار فیزیکی سخت تأثیر منفی بر جریان خون قلب دارد و از اینرو بر تأمین خون برای مغز هم تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال این شرایط می‌تواند منجر به بروز بیماری‌های قلبی عروقی نظیر فشارخون بالا، لخته شدن خون در قلب، گرفتگی قلب و نارسایی قلب شود.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    0 0
    مشرق اصل خبر را لطفا میتونی ادرس بدی مطالعه کنم متن انگلیسی و سورس و منبع ....خواهشن فقط تر زودتر . راهنمایی کنید چطور میتونم با شما تماس بیگرم و اصل منبع و تاریخ ان و تیم همکار پ|ژوهش و مدیر تیم پژوهش لطفا .ممنون
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    0 0
    وای پس چقدر خوبه که من تنبلم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس