کد خبر 1138223
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴
کمیسیون بهداشت مجلس فرزند ذکور خانواده‌های اهدا کننده عضو را از سربازی معاف کرد

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: اعضای این کمیسیون با واگذاری داروهای درمان اعتیاد به داروخانه‌ها به این دلیل که عرصه درمان مخصوص پزشکان است، مخالفت کرده است.

به گزارش مشرق، زهرا شیخی مبارکه سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (دوشنبه ۱۲ آبان‌) اظهار داشت: جلسه امروز کمیسیون بهداشت درمان با دستور کار بررسی مشکلات فعالان بخش MMT و بررسی بخشنامه‌ سازمان غذا و دارو در خصوص اختصاص داروهای درمان اعتیاد به داروخانه‌ها برگزار شد. 

شیخی خاطرنشان کرد: در این نشست رئیس سازمان بهزیستی، انجمن‌های صنفی درمانگران اعتیاد، نماینده ستاد مبارزه با مواد مخدر ، معاون درمان وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو، نماینده سازمان نظام پزشکی و نمایندگان سایر کمیسیون‌های مجلس و جمعی دیگر از کارشناسان و اساتید دانشگاه حضور داشتند. 

وی افزود: اکثر اعضای حاضر در این جلسه با واگذاری داروهای درمان اعتیاد به داروخانه‌ها مخالف بوده  و عرصه درمان را مخصوص پزشکان می‌دانستند و از این رو مقرر شد برای رفع ایرادات سیستم موجودِ درمان بیماران مبتلا به اعتیاد اقدام عاجل صورت پذیرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: داشتن درمانگاه، ساختن ساختاری برای درمان معتادان بوده و باید ایرادات آن را پس از ۲۰ سال فعالیت، احصاء شده و آنرا ارتقا دهیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بختیاری IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    0 0
    بله اقا یکباره تحویل عطاری ها بدید خودتون رو راحت کنید.البته در حال حاظر عطاری ها و بعضی سوپر مارکت ها اصلا وابدا از این چیزها ندارند.!
  • الهام حسین زاده IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    1 0
    دارو در کلینیک توزیع شود
  • حمیدرضا IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    0 0
    باسلام یک بررسی از نحوه توزیع داروها در داروخانه میتواند خیلی راحت دلیل ناامن بودن داورهای مخدر در داروخانه را مشخص کند و برای مثال داروهای دیگر سومصرف کنونی نظیر ترامادول آلپرازولام دیفنوکسیلات اکسی کدون تمجیزک و ...توسط چه سیستمی تولید و توزیع میشه؟؟!!! نسخه پیچان داروخانه ها صلاحیت علمی شان با پرستاران که کارشناس داروی مراکز mmt هستند قابل قیاس نیست و اینکه مافیای دارو هرگز تحمل هیچ غیر خودی را در حلقه رانتخواری شان ندارند اینها از ارز دولتی ۴۰۰۰ تومانی بابت تهیه دارو برای جلوگیری از مرگ و میر مردم نگذشتندتا چه رسد به درمانگران اعتیاد در آینده ای نچندان دور دوباره معتادان تزریقی و کارتن خواب توی هرکوچه و برزنی خواهیم بود. آنوقت به خدماتی که درمانگران ارایه دادند و میدهند پی خواهیم برد. همین داروخانه داران کسانی بودند که سرنگ را به معتادان تزریقی جندبرابر قیمت میفروختند و دور و بر داروخانه ها پر بود از سرنگ های آلوده معتادان تزریقی. دور و دیر نیست دیدن دوباره این صحنه ها
  • امیرعلی IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    0 0
    بله‌یک‌عده‌تون‌بیکارین‌!!!بایدم‌برای‌خودتون‌کاردرست‌کنین!!!!کسی‌دیگه‌نمونده‌که‌درستش‌کنین‌؟؟؟؟؟برین‌سروقت‌معتادین‌بدبخت....ازفردا‌دربدرشون‌کنین‌به‌جاهای‌دیگه‌وبواسطه‌چهارتا‌قرصی‌که‌این‌بیچاره‌ها‌میگیرن‌...
  • خدایار طهرانی IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    0 0
    فقط یک سوال :چرا علیرغم درخواستهای مکرر صنف مراکز درمان سو مصرف مواد و حتی مصوبه ی ستاد مبارزه با مواد مخدر ،وزارت بهداشت و سازمان غذا دارو ،داروهای متادون و بوپرنورفین رو هولوگرام دار نمیکند .؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس