کد خبر 1138185
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵
سامانه مرصاد و موشک های صیاد

یک اندیشکده انگلیسی در تحلیلی درباره خاتمه تحریم‌های تسلیحاتی ایران نوشت که ایران علاوه بر ارتقاء برخی بخش‌های نظامی خود گزینه‌های مناسب صادراتی نیز دارد.

به گزارش مشرق، اندیشکده انگلیسی«مطالعات راهبردی» در تحلیلی به قلم «داگلاس باری» درباره خاتمه تحریم‌های تسلیحاتی ایران از سوی سازمان ملل متحد، به گمانه زنی در خصوص خریدهای محتمل و صادرات تسلحاتی ایران پرداخت و نوشت، پایان تحریم تسلیحاتی به ایران این امکان را می‌دهد تا آشکارا سامانه‌های خاص خود را برای صادرات ارائه دهد.

 داگلاس باری در بخشی از این تحلیل نوشت، موشکهای ضد کشتی و پهپادهای ساخت ایران می‌توانند بازارهایی را در کشورهایی پیدا کنند که توانایی تهیه و دسترسی به تامین کنندگان سنتی را ندارند. ایران پیشتر نیز تمایل خود را برای صادارات موشک‌های کروز قدس-۱ نشان داده و چنین سلاحی ممکن است برای برخی کشورها گزینه‌ای جذاب و کم هزینه‌ باشد.

نویسنده در بخشی از این گزارش نوشت، چین و روسیه می‌توانند بسته‌های تسلیحاتی یا به‌روزرسانی شده را برای سامانه‌های هوایی، دریایی یا زمینی ایران ارائه دهند. تولید سامانه موشکی هوا به هوا، هوا به زمین و زمین به زمین به نفع ایرانخواهد بود. تهران اینک موشک‌های تاکتیکی هدایت شونده مناسبی دارد و همکاری گسترده‌تر به نفع بخش داخلی این کشور خواهد بود.

نویسنده این تحلیل در گزارش خود با اشاره به امکان ارتقاء نیروی دریایی و هوایی ایران، به تمایل تهران  در توسعه توان موشک‌های زمین به هوا و ضد کشتی اشاره کرد و نوشت، به احتمال زیاد ایران توانایی بهبود موشک‌های زمین به هوا و ضد کشتی را که در صورت درگیری هزینه ای را به ایالات متحده  و برخی دیگر در خلیج فارس وارد می‌کند، در اولویت قرار می‌دهد.

چندی قبل نیز اندیشکده آمریکایی «شورای آتلانتیک» به گمانه زنی درباره خریدهای نظامی ایران با توجه به خاتمه تحریمهای تسلیحاتی  پرداخت. به نوشته این اندیشکده، ایران به دنبال تغییر کامل ساختار تسلیحاتی نیروهای مسلح خود نیست، بلکه در پی خرید فناوری هدایت شونده و پیشرانه برای بهبود پهپادهای بومی و برنامه های موشکی بالستیک و کروز است.

در زمینه خرید جنگنده نیز در این تحلیل آمده است، با توجه به ارزانتر بودن جنگنده «جی-۱۷» ساخت چین تا «سوخو-۳۰ اس ام» ساخت روسیه احتمالا گزینه ایران این جنگنده چینی خواهد بود. از سویی نگهداری آن نیز برای ایران راحت تر است. این هواپیما مجهز به موتور «Klimov RD-۳۳» توربوفن است که این کشور تجربه کار بر آنها را به دلیل نصب بر جنگنده های «میگ-۲۹» دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • US ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    5 1
    ای کاش سران نظام خودرو سازی پتروشیمی دست دولت ها نمیدادند
  • DE ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    6 2
    اینم جواب اصلاحاتچی ها که میگن موشک چه فایده ای داره. فایده اولش برای داخل اینه که امنیت رو سرمون درست میکنه تا هیچکس جرات حمله به ایران نداشته باشه. فایده دومش اینه که یک کالای صادراتی هم هست تا برای کشورهای مظلومی که مورد حمله قرار میگیرند امنیت داشته باشند.
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    3 1
    مشرق جون دست مریزاد تاج‌زاده با شنیدن این خبر دبرس شد
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    1 0
    J-17 یا j-10 ؟!
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    4 1
    برای دشمنان نیز پوشک صادر کنید!خخخخ
  • منوچهر حاتمى US ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    5 1
    قدرت نظامى ايران افتخارى كه خوش امدهاى يك ملت امپراطورى را خواهد داد روحت شاد سردار بزرگ قاسم جان شهادت شما خون مارا به جوش اورد
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    3 1
    اولویت خرید جنگنده با کیفیت بالا از روسیه است وبعد از چین خود چین سخو۳۰و۳۵از روسیه خریداری میکند با انکه تولیداتی تا حدودی مشابهش را دارد واگر از چین خرید شود جی۲۰ نسل پنج که قابل فروش به خارج چین هم هست خریداری میشوداحتمالا
  • حسن زاده IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    2 4
    واقعا مشرق ازت انتظار نداریم. آخه این مزخرفات چیه منتشر می کنی؟
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      3 2
      كودن، خاموش باش.
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      2 2
      بدبخت، عشق کدخدا کورت کرده و مزخرفات بی بی سی و بقیهٔ اراذل هم کرت، وگرنه میفهمیدی که مشرق داره راست میگه!!!
    • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      0 0
      آب رو بریز اون جایی که میسوزه
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    1 1
    یه زمانی پهلوی ۷۰۰ ملیارد دلار درآمد سالانه نفت به پول امروز ۶۰ درصدش را خرج تسلیحات آمریکایی کرد و حتی امروز هم عربستان ۳۵۰ ملیارد دلار صرف خرید اسلحه کرد و به تنهایی پاتریوت ۲۰ ملیارد دلار خرج داشت. ولی خودباوری ما را به جایی رساند که ارز از کشور خارج نکنیم و با کمترین هزینه خودمان بسازیم.
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    1 0
    اگه بناست j17بخریم همون نخریم بهتره ! این جنگنده برای کشورهای فقیر هست و شانسی در برابر اف ۲۲اف۳۵اف۱۶‌اف۱۵وبقیه جنگنده های غربی نداره یا حداقل سوخو ۳۵سوخو ‌۳۰یا میگ ۳۵ و j10 خریداری بشه یا کلا نخریم و رو تولید داخل سرمایه گذاری کنیم بهتره ! اف ۴ خودمون از جی ۱۷بهتره پولمون رو دور نریزیم
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    1 0
    پهپادهای که تو هیچ جنگی شرکت نکرده قابلیتش مشخص نیست هیچ کشوری نمیخره
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
      0 0
      پهپادهای شاهد ما از اف۲۲ آمریکا که هیچ عملیاتی نداشته که بیشتر امتحان صحنه نبرد داشتن؛ سوریه دیرالزور
    • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
      0 0
      ی ذره اطلاعاتتو ببر بالا ی سرچ بکنی تو اینترنت می بینی شاهد ۱۲۹ مواضع داعش رو بمباران کرده.دوما اینکه آب رو بریز اونجایی که میسوزه
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
      0 0
      پهپادهای ایران در جنگ عراق و سوریه بر علیه داعش و ناتو حضور داشتند در جنگ لبنان پهپاد و موشکهایمان بر علیه رژیم صهیونیستی حضور دارند در تاجیکستان کارخانه تولید پهپاد داریم و بر علیه رژیم صهیونیستی کاربرد دارند در یمن بر علیه تجاوز عربستان سعودی و نابودی پالایشگاه نفت ارامکو حضور داشتند در شمال افریقا ، روسیه و ... حضور دارند ارمنستان ، روسیه ، چین و بیش از ۵۰ کشور دنیا تقاضای خرید تسلیحات ایران را دارند در چنین شرایطی برخی افراد می گویند تسلیحات ایران در هیچ جنگی حضور نداشتند در نمایشگاه نظامی روسیه ، قطر و عراق تسلیحات ایران عرضه شدند در نمایشگاه داخلی اصفهان هم تسلیحات بومی ایرانی نمایش داده شدند
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      0 0
      در جنگ بر علیه داعش در سوریه و عراق از پهپادهای ایرانی استفاده شد در جنگ یمن بر علیه ارامکوی عربستان بنابر گفته کشورهای غربی استفاده شد البته ایران تکذیب کرد بر علیه پایگاه امریکا در عراق موشکهای نقطه زن ایرانی استفاده شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس