نیروهای یمنی.jpg

مرد شماره 2 انصارالله همزمان با پیشروی های طوفانی رزمندگان یمنی، مذاکراتی را برای همراه کردن قبایل مراد آغاز کرده تا آخرین میخ را به تابوت نیروهای ائتلاف سعودی در قلب یمن بکوبد.

سرویس جهان مشرق؛ در هفته های گذشته نبردها در استان مارب به اوج رسید و در این میان نیروهای ائتلاف سعودی متحمل شکست های سنگینی شدند و معادلات میدانی با پاکسازی بیش از 4 هزار کیلومتر مربع از مساحت اشغالی به سود نیروهای ارتش، رزمندگان کمیته های دفاع مردمی و قبایل متحد تغییر کرد.

یک منبع میدانی که از نزدیک تحولات را در استان مارب (قلب یمن) دنبال می کند، گفت: عملیات نیروهای یمنی پس از کسب پیروزی های گسترده و خیره کننده همچنان در محورهای جنوب غرب و جنوب استان مارب علیه نیروهای ائتلاف سعودی ادامه دارد و متوقف نشده است.

این منبع میدانی با بیان این که استان مارب مهم ترین پایگاه اشغالی رژیم سعودی در خاک یمن به شمار می آید، افزود: خطوط دفاعی نیروهای ائتلاف در استان مارب فرو پاشیده و پیشروی رزمندگان در محورهای جنوب و جنوب غرب گام به گام با موفقیت پیش می رود.

اعلام الحربی

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، نیروهای یمنی در ادامه عملیات در محور غربی بخش «حریب»، حملات را از مناطق «معشراء و موشرالاسفل» حملات آغاز کردند و موفق شدند چند منطقه را از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

به گفته این منبع میدانی، در جریان درگیری ها در این محور، مناطق «نصیب خلیله، صنه، ذراع غول، المراوح و نشح» امن شدند و با پاکسازی هایی که صورت گرفت نیروهای یمنی به 7 کیلومتری منطقه راهبردی و مهم «ابلح» رسیدند.

وی با بیان این که در این عملیات حداقل 60 کیلومتر مربع از مساحت اشغالی پاکسازی شد، افزود: در صورتی که رزمندگان یمنی به منطقه «ابلح» برسند، جاده اصلی کمک رسانی به نیروهای ائتلاف سعودی در بخش «العبدیه» قطع خواهد شد و از سویی دیگر سرعت پیشروی ها برای پاکسازی این بخش چند برابر می شود.

به گزارش مشرق، با آزادسازی بخش «العبدیه»، دهها منطقه و ارتفاع از جمله «جازع، الحجله، مذود، مسجد، العبدیه، القریه، الملاحه، الحجله، البشرین و ...» از اشغال خارج و پاکسازی خواهند شد و امنیت جنوب بخش «حریب» نیز تامین می شود.

با سیطره نیروهای یمنی بر بخش مهم «العبدیه» در جنوب استان مارب، مناطق اشغالی شمال استان البیضاء (شمال بخش های السودایه 1 و نعمان) محاصره و در نهایت به صورت دومینوار وارد آزاد می شوند و از این محور راه برای پیشروی به سمت جنوب غرب استان شبوه باز می شود.

به گفته منابع میدانی، با پیشروی های صورت گرفته در محور غربی بخش «حریب»، رزمندگان یمنی یک گام دیگر به مرزهای مشترک بخش «الجوبه» نزدیک تر شدند و درگیری ها با نیروهای ائتلاف سعودی به منطقه «علفاء» کشیده شده است.

اعلام الحربی

براساس اطلاعات به دست آمده، در جریان درگیری ها در مناطق مرزی مشترک این دو بخش، شماری از نیروهای ائتلاف سعودی از جمله «یزید عبدالرحمن شعنون العقیلی» فرمانده گروه پنجم تیپ 153 به هلاکت رسیدند و تعدادی دیگر زخمی شدند.

همزمان با پیشروی رزمندگان یمنی در جبهه های جنوب و درگیری ها در مناطق غربی (مدغل)، «ابو علی الحاکم» قدرت شماره 2 انصارالله با روسای قبایل مراد در استان مارب دیدار کرده و به گفته منابع میدانی با متحد کردن آنان در تلاش است ضربه نهایی را به ائتلاف سعودی وارد و سرعت پیشروی ها را با کمترین خسارت چند برابر کند.

در حال حاضر، نیروهای یمنی از محور جنوبی غربی استان مارب (شمال غرب بخش رحبه) با شهر مارب حدود ۳۳ کیلومتر فاصله دارند؛ رزمندگان از محور غربی (جنوب شرق بخش مدغل) و شمال شرق بخش صرواح با شهر مارب به ترتیب ۱۷ و ۱۸ کیلومتر فاصله دارند.

به گزارش مشرق، حدود ۳۷ درصد از مساحت استان مارب شامل بخش بدبده و حریب القرامش، ۹۷ درصد از بخش مجزر، ۷۰ درصد از بخش صرواح، ۵۵ درصد از بخش مدغل، ۷ درصد از بخش رغوان، ۹۷ درصد بخش ماهلیه، ۱۵ درصد بخش العبدیه، ۸۵ درصد بخش رحبه و 20 درصد بخش حریب» درکنترل رزمندگان یمنی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • CA ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    7 17
    تعز در آستانه سقوطه، چرا از اونجا چیزی نمینویسید
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
      9 1
      ال سقوط بلطف خدا درحال سقوطه. اینو یادت باشه.چون اربابش ترامپ ازشدت عصبانیت بدلیل شکستهای پیاپی ازملت ایران بهذیان گوئی افتاده. چرا اونو نمیگی
  • محمد IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    32 2
    دم بچه های انصارالله گرم.با دست خالی دفاع دیگه نمیکنند حمله میکنند. دست مریزاد غیور مردان.مولا علی نگهدارتون
  • دهقان IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    25 2
    درود خدا بر مجاهدان یمنی به امید خد پیروزی از آن شماست به امید ناپودی رژیم آل سقوط
  • Mjp IR ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    23 1
    درودبه شیرمردان انصارالله بنازم مردم یمن ک مظهرشجاعت ومقاومت شدن..لعنت به خبیثان ال یهودسلمانی وتفکروهابی ک هرچه اسلام سختی میکشه واسلام هراسی میشه الان ازدست این شیطان صفتان وهابی نجس هست
  • ناشناس US ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    19 1
    فقط نبردهای زمینی کافی نیست و نبردهای موشکی هم نباید هرگز متوقف شود بطوریکه داخل عربستان هم رعشه جنگ را احساس کند بعد هم شایسته است بلافاصله بعد از هر بمبارانی مقاومت پاسخ موشکی دهد مثلا هواپیماها سعودی مارب یمن را بمباران کردند گروههای مقاومت هم در پاسخ 60 موشک به ریاض شلیک کردند همان کاری که مقاومت دارد علیه صهیونیستها انجام میدهد و این اخبار فورا و پشت سر بمباران هوایی با فاصله ثا نیه ای اعلام شود از نظر روانی بسیار اهمیت دارد
  • US ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    19 1
    به امید پیروزی ملت مظلوم یمن
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
      12 0
      انشاالله
  • وحید IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    7 1
    اصطلاح مرد شماره 2 بیشتر برای کم ارزش کردن فرد و تروریست ها رسانه های خارجی به کار می برند خواهشمند در اصطلاحات دقت کنید
  • جواد IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    8 0
    متجاوز همیشه ترسو وبزدل است حوثی ها پیروز میدان هستند چون برای دفاع از جان وناموس وهستییشان میجنگند سلام بر شهدای گلگون کفن یمن
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    4 0
    لَا تَعْبُدِ الشَّيْطَانَ ۖ إِنَّ الشَّيْطَانَ كَانَ لِلرَّحْمَٰنِ عَصِيًّا
  • جواد IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    5 0
    شیوخ عرب متجاوز هستند حوثی از جان وناموسش دفاع میکند ایمان دارم حوثی ها با ایمان به مکتب شهادت پیروز می شوند جنگ پس وپیش دارد آمریکا نتوانست افغانها راشکست دهد. یک کلام با پول ومزدور یمن تسلیم نخواهد شد. آفرین به غیرت حوثی
  • علی IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    3 0
    درود خدا بر مجاهدان انصارالله یمن. انشاله به زودی شجره خبیثه ال سعود و تمامی منافقان خاعنان به مردم مظلوم یمن از ریشه کنده خواهد شد
  • حسین IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    2 0
    به یاری خدا پیروزی نهایی از ان انصار الله یمن است.
  • عباس IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    2 0
    دورود خدا وپیامبر بر رزمندگان اسلام و انصار الله به امید پیروزی سید عبدالملک بدرالدین و مجاهدان راه خدا
  • علی IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    1 0
    احسنت. خداوند یاورشان باد
  • قاسم IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    1 0
    با سلام من بعنوان یک مسلمان ایرانی بر شرف.... غیر ت..... شجاعت.... ایمان و اتحاد...... واز همه مهمتر توکل بر خداوند قادر..... شما رزمندگان و ملت غیور یمن درود میفرستم و از خدا برای شما استدعا دارم. و آرزومندم هر چه زودتر نصرت و فتح ال فتوح نصیبتان کنند و پوزه دشمنان تان را برای همیشه بخاک بمالند و شما مسلمانان مومن و غیور را در دنیا بعنوان بندگان نمونه و متوکل به خداوند منان قادر و قاهر معرفی نموده و شمارا چنان خاری در چشم دشمنانتان و دشمنان دین خدا یعنی اسلام عزیزبه همه نشان خواهند داد و تمام دشمنان یمن خواهند فهمید که ملت و کشور یمن دارای چه عظمت و اقتداری هستند و هر که با این ملت در افتاد از پای خواهد افتاد و این وعده حق خداوند قادر و خالق است که یدالله مع الجماعه و انتنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم در ر بر شرف.. غیرت.... و... مردانگی شما ملت یمن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس