کد خبر 1137734
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
طوفان دلار کارنامه مدیریتی همتی را درنوردید

رئیس کل بانک مرکزی گفت: بازار ارز در حال مدیریت است و طی روزهای آینده به سمت ایجاد ثبات در بازار پیش خواهیم رفت.

به گزارش مشرق، بعد از نشست با اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس، مسائلی همچون نوسانات بازار ارز، تجارت خارجی، ذخایر ارزی کشور و حفظ ارزش پول ملی و کالاهای مانده در گمرک را از دغدغه‌های اصلی نمایندگان در این نشست خواند و افزود: به نمایندگان توضیح دادم که با دستور آقای رئیس جمهور، تصمیمات خوبی گرفته و مقرر شد گمرک و وزارت صمت هرچه سریع‌تر کالاهای اساسی، مواد اولیه و کالاهای مورد نیاز کارخانه‌ها ترخیص کنند.

همتی با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعات اصلی نحوه تعامل صادرکنندگان و واردکنندگان بود، گفت: بسته خوبی برای روان‌سازی روابط بین صادرکنندگان و وارد کنندگان طراحی شده که کمک می‌کند تراز تجاری کشور در نیمه دوم امسال انشاالله رشد خوبی داشته باشد.

وی با اعلام اینکه مجموع اقدامات صورت گرفته تأثیر مثبتی در اقتصاد ایران و بازار ارز خواهد داشت، افزود: آثار این اقدامات به تدریج نمایان خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی در پایان با اشاره به اینکه من چندی پیش هم نسبت به غیر واقعی بودن قیمت ارز و ریسک‌های این بازار به سرمایه گذاران این بازار هشدار دادم، گفت: مردم دیدند که قیمت ارزهای خارجی کمی کاهش یافت و من فکر می‌کنم طی روزهای آینده نیز این روند ادامه خواهد یافت و بازار ارز به سمت ثبات خواهد رفت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    8 0
    چطور الان که آوردینش بالای ۳۰ تومن تونستین کنترلش کنین ، ولی وقتی ۱۵ تومن بود نتونستین کنترل کنین ،چون باید گرونش میکردین تا مخارج در بیاد ،همه چی دست خودتونه...
  • رضااافشاری IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 1
    به داد ارزش پول ملی برسیید.واورا ازمهلکه نجات دهید .
  • ناشناس IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    2 0
    ایجاد ثبات؟دلار ۲۸ تومن معنیش ثباته؟یعنی دلرید دلار ۳۰ تومن رو برای مردم جا میندازید!
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    2 0
    حالا که داره میریزه می خواهید آرامش کنید ، چرا آن روزی که اوج می گرفت به فکر آرامش نبودید ؟ یادتونه گزارشگر تلوزیون خیابان ها را به دنبال مغازه باز می گشت تا شماتت کنه ؟ همان روزها صرافی ها باز بودند و دلار هر روز هزار تومان گرانتر می شد
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    1 0
    آنچه البته بجایی نرسد فریاد است ....
  • محمدایوب IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    0 0
    رییس جمهور گویا این صبح جمعه خسته بود وخواب موند متوجه نشد گوجه فرنگی شده کیلو 20000 تومن. هیئت دولت بزودی بسته ای طراحی واعلام میکنه که هرخانواده بتونه. 2 کیلو گوجه بخره.
  • هستی IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    0 0
    کی میخواید به داد مردم برسید دسته این دلال هارو بشکنید من مطمعنم به ثبات ارز میرسید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس