انتقام خون «حاج قاسم» خروج آمریکا از منطقه است

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: پاسخ به ترور سردار سلیمانی قطعاً و بدون تردید، خروج آمریکایی‌ها از منطقه خواهد بود که در آینده نه چندان دور این اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان در اولین نشست خبری ستاد برگزاری سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که صبح امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: یاد و خاطره قهرمان مبارزه با تروریسم، شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان او را گرامی می‌داریم.

وی گفت: در هفته‌های نزدیک به ترور سردار سلیمانی در فرودگاه بین‌المللی بغداد هستیم که این ترور با دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا به عنوان تروریسم شماره یک در جهان انجام شد و در این حادثه سردار سلیمانی و همراهان شان به شهادت رسیدند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل اظهار داشت: مکتب سلیمانی ایجاب می کند که در دنیای پیچیده کنونی بتوانیم از طرق مختلف این اندیشه‌ها و مکتب را برای نسل کنونی و نسل‌های آینده نه تنها در ایران و منطقه بلکه در سطح بین المللی به تصویر بکشیم و از این منظر به دلیل اهمیت موضوع، مجموعه های تحت عنوان بنیاد شهید سلیمانی در جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته که این بنیاد با حمایت های مردمی فعالیت خود را آغاز کرده است.

امیر عبداللهیان گفت: از ماه ها قبل دوستداران سردار سلیمانی از داخل ایران، منطقه و حتی در آمریکای لاتین و داخل آمریکا و اروپا مرتب ایدههای مردمی خود برای گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی و اولین سالگرد او را دنبال کردند و در نتیجه مسئولان در جمهوری اسلامی ایران بر آن شدند برای آنکه یک گرامیداشت در خور شخصیت والای سردار سلیمانی برگزار شود، ستادی به این منظور شکل گیرد که این کنفرانس خبری اولین برنامه در این راستا است و  در مراحل مختلف اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه توجه به ابعاد متنوع شخصیتی سردار سلیمانی مهم است، افزود: سردار سلیمانی یک فرد نبود، سردار سلیمانی یک سردار و یک ژنرال نظامی به تنهایی نبود. شخصیت سردار سلیمانی یک مکتبی را ایجاد کرد که در راستای مکتب اسلام ناب پیامبر عظیم الشأن اسلام و در راستای اندیشه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و در راستای دیدگاه های ناب و ارزشمند مقام معظم رهبری بود و از آن به عنوان مکتب سلیمانی یاد می شود.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل اضافه کرد: از این منظر و به دلیل اهمیت موضوع، مجموعه ای تحت عنوان بنیاد شهید سلیمانی در جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است و این بنیاد با حمایت های مردمی فعالیت خودرا آغاز کرده و امروز ما هم به طور رسمی اعلام می کنیم که بنیاد شهید سلیمانی به دنبال آن است که اندیشه‌های ناب مکتب سلیمانی را ترویج دهد و قرار است مانع تحریف در خصوص شخصیت سردار سلیمانی شود.

امیر عبداللهیان تصریح کرد: همچنین به دنبال آن هستیم که در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین در سطح ملی نسبت به آثار سردار سلیمانی و اندیشه‌های سردار سلیمانی روشنگری شود.

وی افزود: این بنیاد در عین حال از وجود حمایت خانواده معظم سردار سلیمانی و به طور مشخص سرکار خانم زینب سلیمانی برخوردار است که حقیقتاً از آغازین لحظات دریافت خبر شهادت پدرشان توانستند به طور ویژه نقشی زینب گونه داشته باشند و حتماً در چارچوب بنیاد سلیمانی هم همه ما شاهد فعالیت‌های خوب سرکار خانم سلیمانی خواهیم بود و این بنیاد هم نقش اصلی و اساسی خود را ایفا خواهد کرد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: در هفته‌های اول شهادت سردار سلیمانی،  فقط در ایالات متحده آمریکا در ۵۱ نقطه مراسم های خودجوش مردمی برگزار شد و امسال ستاد با درخواست های بیشتری از سراسر جهان برای گرامیداشت برنامه در این خصوص مواجه است.

امیرعبداللهیان افزود: از برنامه‌های اولیه ای که ستاد در نظر دارد که برای اولین سالگرد انجام شود، این است که فیلم مستندی از ۱۴ روز آخر زندگی افتخارآفرین سردار سلیمانی در ایام سالگرد او به نمایش خواهد آمد و از برخی از آثار سردار سلیمانی به صورت مکتوب رونمایی خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین از کتاب‌هایی که در خصوص شخصیت چند بعدی و متنوع این سردار عزیز وجود دارد، رونمایی می شود.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل تصریح کرد: سردار سلیمانی فردی بود که بسیار مطالعه می کرد و در کنار فعالیت‌های میدانی در مبارزه با تروریسم و صهیونیسم و تلاش‌های شبانه‌روزی برای تامین حداکثری امنیت ملی کشور، منطقه و جهان، بسیار مطالعه می‌کرد و بسیار می نوشت.

امیرعبداللهیان افزود: فراموش نمی‌کنم که یک بار در یک جلسه او [سردار سلیمانی]  اشاره کرد که ده‌ها دفتر صدبرگ مملو از همه مطالب و جلسات من و خاطراتی که در دوران کاری خودم تا به امروز دارم، است.

وی اظهارداشت: بخش‌های قابل انتشار این خاطرات انشاءالله در اولین سالگرد شهادت وی منتشر خواهد شد؛ همچنین طراحی برای اهدای جایزه بین المللی سردار سلیمانی انجام شده است.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با بیان اینکه اهدای این جایزه بین المللی ابعاد مختلفی هم در سطح ملی و هم در سطح بین المللی دارد که در نشست‌های بعدی اطلاع‌رسانی دقیق‌تری پیرامون این موضوع صورت خواهد گرفت، گفت: اما اولین جایزه بین المللی سردار سلیمانی همزمان با برگزاری مراسم سالگرد وی تحت برنامه ویژه‌ای در هماهنگی با ستاد ملی کرونا انجام خواهد شد.

امیرعبداللهیان بیان کرد: برگزاری کنگره علمی در بررسی ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی و مکتب سلیمانی از دیگر برنامه‌هایی است که همزمان با اولین سالگرد، مورد توجه ستاد برگزاری مراسم سالگرد و همچنین بنیاد سلیمانی قرار دارد.

وی گفت: به صورت خودجوش هزاران و ده‌ها هزار پیشنهاد به بنیاد سلیمانی و به ستاد تاکنون رسیده اما به زودی فراخوان و آدرس سایت و فضای مجازی اعلام می شود تا هر گونه ایده علمی، پژوهشی، تولید محصولات هنری و فرهنگی در خصوص شخصیت سردار سلیمانی در این مجموعه ارائه شود.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل تصریح کرد: در بعد بین المللی، در بُعد حقوقی و در بعد سیاسی، اولا بحث انتقام سردار سلیمانی هنوز موضوع اصلی و اساسی جمهوری اسلامی ایران است.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه این یکی از موضوعاتی است که از سراسر دنیا در این ماه های گذشته از جمهوری اسلامی ایران مطالبه می کنند، افزود: بنده در یکی از برنامه ها عرض کردم که در حادثه اقدام تروریستی ترامپ، رئیس جمهور جنایتکار آمریکا، پمپئو، وزیر دفاع و مقاماتی که جزء عاملین حمله تروریستی به سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان بودند، دو اتفاق افتاد.

وی گفت: اتفاق اول این بود که خودروی سردار سلیمانی و همراهانش مورد اصابت قرار گرفت و اتفاق دوم نیز این بود که سردار سلیمانی و همراهانش در این حادثه تروریستی در فرودگاه بین‌المللی بغداد به عنوان میهمان رسمی دولت وقت عراق به شهادت رسیدند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل  تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران پاسخ و انتقام خودروی منهدم شده سردار سلیمانی را با پرتاب ۱۳ موشک بالستیک نقطه زن به پایگاه استراتژیک آمریکایی در منطقه «عین الاسد» عراق داد اما پاسخ به ترور سردار سلیمانی قطعاً و بدون تردید، خروج آمریکایی‌ها از منطقه خواهد بود که در آینده نه چندان دور این اتفاق خواهد افتاد و جهانیان شاهد این مسئله خواهند بود.

امیرعبداللهیان  درباره جزئیات برگزاری مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: برنامه ریزان در ستاد گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی به صورت محدود و گسترده برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی را در نظر گرفته اند و اگر شرایط اجازه دهد بخشی از برنامه‌ها به طور حضوری خواهد بود و بخش دیگر این مراسم با توجه به محل تدفین پیکر حاج قاسم سلیمانی در کرمان و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.  

وی افزود: همچنین برنامه‌هایی برای تهران پیش بینی شده است و به دلیل میزان علاقه مردم ایران و جهان و پیگیری های آنها برنامه ها در سراسر استان ها مورد توجه قرار گرفته است، اما اینکه چه میزان از این برنامه ها را می توان حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام داد و چند درصد از برنامه ها به صورت فضای مجازی برگزار خواهد شد، اجازه دهید که متناسب با شرایط ستاد مبارزه با کرونا در هفته‌های آینده اطلاع رسانی دقیق کنیم.  

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل افزود: ستاد مرکزی گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در ذیل خودش ستادهای فرعی متعددی دارد که به عدد تعداد استانهای کشور است و در کشورها دیگر نیز کارگروه هایی فعال هستند.

امیر عبداللهیان درباره آخرین وضعیت پرونده محاکمه تروریست‌هایی که در شهادت حاج قاسم سلیمانی نقش داشتند، گفت: درباره دادگاه ویژه سردارسلیمانی، ریاست قوه قضائیه از روزهای آغازین ترور، دادگاه خاصی را مأمور این قضیه کرد که این دادگاه می توانست به دو شکل عمل کند.

وی اظهار داشت: فرض اول این بود که به سرعت یک رای را صادر کنند و فرض دوم این بود که پرونده کاملاً تکمیل شود به طوری که در سطح بین المللی و محاکم جهانی قابل دفاع و ارائه باشد. برای همین بازپرس این دادگاه در سفرهای متعدد به عراق و محل وقوع این حادثه تروریستی تمام مستندات اصلی را جمع آوری کرده و دستگاه‌های ذیربط قضایی، امنیتی و سیاسی عراق کمک شایان و قابل توجهی را در این موضوع داشتند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل تاکید کرد: بسیار امیدوار هستیم که در آستانه نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و همراهانش شاهد صدور یک رای قضایی قوی تاثیرگذار و قابل پیگیری باشیم و این موضوعی است که به صورت هفتگی مد نظر رئیس قوه قضائیه قرار دارد و تاکنون جلسات مختلف و پیگیری های گوناگون انجام شده است، حتی در بحث اینکه آیا جاسوسانی می‌توانستند در این حادثه نقش داشته باشند هم بررسی می شود.

امیرعبداللهیان گفت: اما اجازه می خواهم تا مراحل تکمیل این پرونده و اعلام آن از طریق مراجع قضایی، بیش از این مطلبی را عرض نکنم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    3 4
    خون در قبال خون
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    6 1
    یاد سردار بزرگ بزرگ اسلام گرامی باد او مالک اشتر این زمان بود وبه آرزویش شهادت بود رسید لعنت خدا بر قاتلانش باد5
  • DE ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    3 1
    چشم در برابر چشم.. خودرو در برابر خودرو...
  • باقری IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    3 2
    درود خدا و انبیا بر حاج قاسم عزیز
  • ڪیان IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    2 2
    همینه. عالیه ، با قدرت پیش ببرید ..
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    1 1
    وزیر امور خارجه آینده ایران. اگر تلاش کند رئیس جمهور بعدی
  • فریدون IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    2 1
    آیا اگر تمام ژنرالهای آمریکایی را هم بکشین تقاص خون به ناحق ریخته ی حاج قاسممان میشود؟ اگر آمریکا هم از منطقه بیرون رانده شود تقاص خونش میشود؟ تقاص خون حاج قاسم فقط حسینیه کردن کاخ سفید است و بس... بسم الله القاسم الجبارین...
  • کسری IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    2 1
    باید عوامل شهادت سردار سلیمانی به درک واصل بشن تا خروج آمریکا از منطفه اتفاق بیفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس