کد خبر 1151237
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۷
فرق چرا با چگونه؟ - کراپ‌شده

واقعیت روایت ماجرای ترور اینست که آن‌ها مجبور هستند دست به ترور بزنند چون ناتوان‌تر ازآن شده‌اند که دستاورد منطقه برای مردم ایران را نبینند یا علم بومی‌شده را انکار کنند.

به گزارش مشرق، کمیل خجسته در یادداشتی تحت عنوان «فرق چرا با چگونه؟» نوشت: در یک عملیات تروریستی، #ترور شدیم. این دومین اتفاق مهم تروریستی در بازه‌ی یک‌ساله بود که مردم از دوربین رسانه مشاهده‌اش کردند. غرورشان جریحه‌دار شد و ناراحت شدند.  

اما نکته مهم اینجاست آنی که ترور را طراحی می‌کند فقط به یک عملیات نقطه‌ای بسنده نمی‌کند. چند روز قبلش صفحه انگلیسی ویکی‌پدیای #شهیدفخری زاده را ایجاد می‌کند تا رسانه‌های بین‌المللی به روایت مطلوب آن‌ها برسند. پمپئو در هشت روز ۱۳ شهر منطقه را طی می‌کند. امارات ناگهان اعلام می‌کند که ویزای ایرانی‌ها را صادر نمی‌کند. در حالیکه چند روز قبلش خبر از اعطای ویزای طلایی برای نخبگان ایرانی داده بود. آلمانی‌ها به اتباع خود اعلام می‌کنند که از سفر به ایران حذر کنند و... و.

 این اتفاقات با ربط و بی‌ربط در منطقه، آن پیش رخدادهای ترور، آن سبک عملیات حتما نشان می‌دهد که تروریست‌ها برای بعد از عملیاتشان هم برنامه داشته‌اند. اگر جای تروریست‌ها بودید چه طرحی را جلوی پا میگذاشتین که وب فارسی از محتوا بترکد!؟

تروریست‌ها گزینه مطلوبشان این بود که رسانه وقتی اتفاق را می‌بیند روی این سوال بایستد: چگونه این اتفاق رخداد؟ این کار را بدترین آدم‌های روی زمین انجام دادند و بعد از آن رفتار وحشیانه با بدن مقدس اباعبدالله از بزرگ راوی و خبرنگار عالم، حضرت زینب(س) پرسیدند که کَیْفَ رَأَیْتِ صُنْعَ اللَّه؟ و حضرت پاسخی دادند که ماجرای کربلا به فتح قلوب و افشای باطل تبدیل شد.

اینکه نیسان، آبی بود و مسلسل، فلان بود و سرنشین بهمان، این‌ها جذاب هستند اما مسئله اصلی روایت نیستند. بازی در زمین تروریست‌ها است که پازل ترور را تکمیل می‌کند. دعوای داخلی می‌سازد و مکمل پروژه ناامیدسازی تبلیغاتی مردم است. چون هر چقدر در پاسخ چگونگی غرق شوند، در قدرت دشمن که به این کار موفق شده اغراق می‌شود.

کار درست همان کاری بود که حضرت زینب کردند و در جواب چگونه ابن‌زیاد به چرا پرداختند. کاری که سید حسن نصرالله درباره ترور حاج قاسم انجام داد.

سید حسن گفت که "لازمست هدف ترور را بشناسیم. چرا حاج قاسم ترور شد؟ چون امریکا در پرونده‌های مهم ایران، لبنان، عراق، سوریه، فلسطین، افغانستان، کره شمالی، چین، ونزوئلا، کوبا ناکام شد و دستاوردی نداشت و ترامپ برای انتخابات مجبور شد برای خود دستاورد سازی کند و آن زدن حاج قاسم بود. "

این نگاه درست است که موجب می‌شود تحلیل و پیش‌بینی سید از آینده هم درست ازآب دربیاید که در جمع‌بندی آن ترور گفت" امریکایی‌ها کاری را انجام دادند که هم منطقه و هم انتخابات را باختند. "

زدن حاج قاسم به عنوان یک نیروی رسمی ایران در سرزمین دوست اشغال‌شده که کاری نداشت. هر چند ترور فخری‌زاده هشدار جدی داشت اما واقعیت این است که از میان گسیل این همه نیروهای تکفیری، منافق، سرویس‌ها، خودفروخته‌ها به سمت مرز ایران در بازه دو دهه و تلاش امنیتی موساد و سی‌آی‌ای و سرویس‌های عربی این خون‌ها بیشتر یادآور شکر امنیت است تا چیز دیگر. همین مهرماه بود که چند مدافع امنیت در سیستان شهید شدند.

واقعیت روایت ماجرای ترور اینست که آن‌ها مجبور هستند دست به ترور بزنند چون ناتوان‌تر ازآن شده‌اند که دستاورد منطقه برای مردم ایران را نبینند یا علم بومی‌شده را انکار کنند.  

خون‌ مظلوم(ع) با روایت زینب(س) است که کاخ ابن‌زیاد را سرنگون می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • بهشت IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    1 0
    یادت رفت اینو بگی:وتوهین وتحریف امام خمینی توسط عیسی کلانتری،اینم ربط داشت به اتفاقات قبل از ترور ،چرا همه فراموش کردن وهیچکس بعد شهادت شهید فخری زاده دیگه مطالبه ای نکرد.
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      0 0
      ظاهرا صحبت قدیمی بوده. البته حرف زشتی زده
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    0 0
    خانم زینب سلام الله علیها در دستگاه یزیدیان زمان آنچنان گفت که باید میگفت . وقتی پرسیدند چه دیدی گفت ما رایت الا جمیلا. به جز زیبایی ندیدم. مذاکره نبود ، افشاگری بود. رو کردن دست یزیدیان زمانش بود. دعا میکنم عده ای از مسئولین در ریشه های اعتقادی و افکارشان تغییرات بنیادین ظاهر شود.
  • پ IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    1 0
    ب نظر شما مردم از عاشورا چی میدونن چ برسه به فلسفه اون اصلا فلسفه مردم میتونن تعریف کنن
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    1 1
    من به جد معتقدم دلیل ترور ایشان کار بر روی واکسن کرونا بود نه هسته ای اتفاقات بعد از ترور و همچنین اصرار بر ورود واکسن و مشکلاتی که در این مدت برای ایشان در این کار درست کردند و البته موارد دیگر نشانه هایی است که دارم می بینم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس