خبرگزاری آکی ایتالیا: فلسطین دعوت اسرائیل به مذاکره را رد کرد - کراپ‌شده

خبرگزاری آکی ایتالیا نوشت، نخست وزیر تشکیلات خودگردان در دیدار با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی دعوت این رژیم برای مذاکره را رد کرد و از اروپایی‌ها خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش مشرق، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز در رام الله با «لوئیجی دی مایو» وزیر خارجه ایتالیا دیدار کرد و به او گفت که اروپایی‌ها به جای دولت آمریکا که از رژیم صهیونیستی جانبداری می‌کند، برای احقاق حقوق فلسطینیان کمک کنند.

پایگاه خبری روسیا الیوم به نقل از خبرگزاری «آکی» ایتالیا اعلام کرد که «محمد اشتیه» امروز در دیدار با دی مایو گفت: «ما از ایتالیا خواستیم که کشور فلسطینی را به رسمیت شناسد و خلئـی را که دولت آمریکا با جانبداری از اسرائیل ایجاد کرده است، پر کند».

وی افزود: «روابط فلسطین و ایتالیا همچنان محکم است و ایتالیا همواره حامی عدالت، حق و قانون بین المللی بوده است.»

نخست وزیر تشکیلات خودگردان تصریح کرد: «ما برای برای کنار زدن همه موانع برگزاری انتخابات تلاش می‌کنیم تا وحدت و دموکراسی را به فلسطین بازگردانیم و جبهه داخل را برای مقابله با چالش‌های خارجی که بر ما تحمیل شده و خواهد شد تقویت کنیم.»

دی مایو روز پنجشنبه هم در سرزمین‌های اشغالی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و گابی اشکنازی وزیر خارجه این رژیم دیدار کرد.

به گفته سازمان پخش (صدای و سیمای) رژیم صهیونیستی، اشکنازی پیام دعوت از فلسطینیان برای بازگشت به مذاکرات را به وزیر خارجه ایتالیا داد، اما خبرگزاری آکی ایتالیا به نقل از یک مقام ارشد فلسطینی شرکت کننده در دیدارهای مقامات فلسطینی با دی مایو گفت که این پیام مکتوب نبود و صحبت از بازگشت به مذاکرات بدون هیچ اصول روشنی مطرح شد که در واقع تلاش برای انداختن توپ به زمین فلسطینی‌هاست.

این مقام فلسطینی که خواست نامش فاش نشود، افزود: «ما به وزیر ایتالیایی گفتیم که تنها بر اساس تصمیم‌های مشروع بین المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت  درباره ایجاد راه حل دو دولتی وارد مذاکره می‌شویم و هرگز موضع اسرائیل و آمریکا درباره مذاکره بر اساس طرح مشکوک ترامپ را نمی‌پذیریم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی FI ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    0 0
    اخرش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس