کد خبر 1136539
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
اقدام جدید آمریکا در حمایت از ادعای حاکمیت رژیم صهیونیستی بر قدس اشغالی

وزیر امور خارجه آمریکا در جدیدترین خودش‌خدمتی خود به رژیم صهیونیستی و در راستای حمایت از ادعای حاکمیت این رژیم بر قدس شریف اعلام کرد که اتباع آمریکایی متولد بیت‌المقدس می‌توانند محل تولدشان را در مدارک هویتی خود «اسرائیل» درج کنند.

به گزارش مشرق، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اتباع آمریکایی متولد بیت‌المقدس از این پس اجازه خواهند داشت که در مدارک هویتی خود محل تولدشان را «اسرائیل» درج کنند.

بیشتر بخوانید:

ادعاهای تکراری پمپئو علیه ایران

این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که دولت‌های قبلی آمریکا به اتباع آمریکایی متولد بیت‌المقدس صرفاً اجازه می‌دادند که شهر اورشلیم (بیت‌المقدس) را به‌عنوان محل تولد در مدارک هویتی خود درج کنند و قرار بود که این رویه تا زمانی که وضعیت حاکمیت بر بیت‌المقدس در مذاکرات مستقیم رژیم صهیونیستی و فلسطین به‌عنوان بخشی از «راهکار دو کشوری» مشخص شود، ادامه یابد.

بیشتر بخوانید:

پامپئو در سفر به سودان و منطقه به دنبال چه بود؟

اما دولت ترامپ که در سال ۲۰۱۸ سفارت آمریکا در تل‌آویو را به قدس اشغالی منتقل کرد، اکنون در در راستای تقویت ادعای حاکمیت رژیم صهیونیستی بر قدس اشغالی مجوز درج نام «اسرائیل» در مدارک هویتی اتباع آمریکایی متولد این شهر مقدس را نیز صادر کرده است.

با این حال، مایک پامپئو در بیانیه خود اعلام است که صدور این مجوز نشان‌دهنده تغییر مواضع آمریکا درباره مرزهای حاکمیتی بیت‌المقدس نیست، اما بر تصمیمات قبلی رئیس‌جمهور آمریکا برای به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل تأکید می‌کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس