کد خبر 1135676
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
بورس

کیانی، مدیر تحقیق و توسعه بورس تهران با بیان اینکه ۸۰ درصد سرمایه گذاران بورسی افراد حقیقی هستند گفت: خرید و فروش سهام بطور مستقیم توسط غیرحرفه‌ای ها، باعث نوسان در بورس می‌شود.

به گزارش سرویس بورس مشرق، رضا کیانی در گفتگو با رسانه ملی افزود: در اسفند ماه ۹۶ تعداد سرمایه گذاران در صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام ۱۰ هزار و ۶۴۹ نفر بود و امسال بدون احتساب صندوق دارایکم این تعداد به ۳۶۱ هزار نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید:

توصیه‌های وزیر اقتصاد به سهام‌داران

وی ادامه داد: از ۲۲ میلیون کد فعال بورسی، تعداد ۳۶۱ هزار سرمایه گذار در صندوق‌های سرمایه گذاری سهام ورود پیدا کرده اند که رقم بسیار کمی است.

کیانی گفت‌: ۸۰ درصد از سرمایه گذاران بورس افراد حقیقی هستند این نشان می‌دهد که حجم بالایی از معاملات توسط سرمایه گذاران غیرحرفه‌ای انجام می‌شود.

مدیر تحقیق و توسعه بورس تهران افزود: افراد حقیقی به صورت آنلاین وارد بازار می‌شوند و به طور مستقیم اقدام به خرید و فروش سهام می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    18 1
    بیش از 80درصد سهامها دست حقوقی هست که همان دولت به شمار میایند و ریزش بازار فقط برنامه ریزی شده بود همان طور که صعود اول تابستان برنامه ریزی شده بود وهدف چیزی نبود جز اینکه سفره های خالی مردم فقیر کمرنگ تر و جیب حقوقیها و دولت پر تر شود بدانید که خداوند عالم به اسرار هست و به زودی جواب پس خواهید داد
  • تی ام IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    4 0
    از نظر تعدادی حق با شماست ولی از نظر ریالی بیشترین پولها در دست حقوقی های نامرد و از خدا بی خبر می باشد که فقط منافع حزبی ، جایگاهی و ... برایشان مهم است و این عوضی ها هستند که تعیین می کنند بازار چطوری و با چه استراتزی پیش برود و گرنه مردم عادی که نمی توانند در پیش گشایش یک میلیارد صف فروش بچیندند و... این دنیا برای شما ولی ما مردم عادی یقه شما عوضی ها را در اون دنیا خواهیم گرفت ولی در همین دنیا هم خیری نخواهید برد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس