جزئیات فصل جدید «خندوانه»/ چالش‌های «رامبد جوان» در خان هفتم

رامبد جوان در تلاش است تا فصل هفتم مجموعه برنامه «خندوانه» را به روی آنتن ببرد و این در حالی است که این بار او با چالش‌های جدی در این زمینه مواجه است.

به گزارش مشرق، شاید تا قبل از به روی آنتن رفتن برنامه «خندوانه» هیچ برنامه دیگری در سیما روی خندیدن تاکید نداشت، حتی سریال‌های کمدی نیز نمی‌خواستند به زور مخاطبان را به خنده وادار کنند. هر ساله با فرا رسیدن ماه محرم و صفر، پخش خندوانه متوقف می‌شد و بعد از این ایام که در این چند ساله با شب یلدا تلاقی پیدا می‌کرد، مجدد از سر گرفته می شد.

امسال هم تلاش سازندگان خندوانه در فصل هفتم بر این است تا بتوانند فصل هفتم را از یلدا شروع کنند. دکور برنامه تغییر کرده و بخش های متنوعی برای آن در نظر گرفته شده است. یکی از این بخش ها نیز به روال گذشته مسابقه خنداننده شو است.

بناست به زودی کار تصویربرداری با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز شود و رامبد جوان بعد از مدتی دوباره به تلویزیون برگردد.

**مواجه آقای مجری با چالش های جدید

اما این بازگشت با دوره های قبل تفاوت هایی دارد. حضور رامبد جوان در کانادا برای به دنیا آمدن فرزندش در سال گذشته از جمله مواردی بود که بسیاری از مخاطبان او آن را برنتابیدند و حالا علی رغم اینکه این مجری یکسال گذشته را در ایران سپری کرد، باید دید این دسته از مخاطبان همچنان پای برنامه او خواهند بود یا نه.

نکته بعدی ساخت ۶ فصل پیاپی این برنامه است. رامبد جوان بهترین ایده های خود را در فصل های قبلی خرج کرده است و حالا باید دید در خان هفتم با چه دستاورد جدیدی می خواهد مخاطب را آن هم با وقفه ای که پیش آمده دوباره به خود برگرداند و جذب کند. و آیا میتوان گفت این برنامه در فصل هفتم حرف تازه ای برای گفتن دارد یا خیر؟

آمدن کرونا همه چیز را تغییر داده است. باید دید برنامه جدید رامبد جوان در این فصل دستخوش چه تغییراتی می شود و آیا سازندگان می توانند به روال سابق آن را به روی آنتن ببرند یا دچار تغییر خواهد شد؟

در فصل های میانی برنامه خندوانه به اوج پختگی رسید که شاید یکی از دلایل آن حضور محمدرضا شهیدی فرد در اتاق فکر برنامه بود. حالا باید دید در فصل پیش رو این برنامه با چه ترکیبی از اتاق فکر روانه آنتن خواهد شد و آیا می تواند بازگشت موفقی را رقم بزند یا خیر.

حضور جناب خان نیز یکی از برگ های برنده برنامه به شمار می آمد. تا جایی که حضور چند عروسک دیگر در این برنامه تنها به یک قسمت ختم شد و میتوان گفت بینندگان این برنامه ترکیب رامبد و جناب خان را بیشتر دوست داشته اند. حالا باید دید جناب خان هم با تعریف جدیدی برمی گردد یا همان حضور همیشگی را تجربه خواهد کرد.

** تغییر در فصل‌های مختلف

خندوانه تا به حال در ۶ فصل از شبکه نسیم پخش شده است و در هر فصل از تغییرات جدید با حضور مهمان‌ها و بازیگرهای جدید و همچنین اضافه شدن آیتم‌هایی برای تفاوت با سایر فصل‌ها بهره برده است. از جمله این آیتم ها می توان به بازی هایی که در هر فصل برای دورهم بودن مهمان ها طراحی شده اشاره کرد، ادابازی، لباهنگ، نی نی رو و ... از جمله این مسابقه ها بودند.

** برنامه‌ای درباره خنده!

همان ابتدا در سال‌های اولیه پخش خندوانه، واژه خندیدن اصل و هدف کلی این برنامه معرفی شد تا جایی که در همه بخش‌های خندوانه شاهدش بودیم. از حضاری که در برنامه شرکت می‌کنند تا مجری و آیتم‌های طنزی که توسط بازیگران اجرا می‌شود همگی سعی در شاد کردن لحظه‌های پایانی شب مخاطبان را دارند.

** ویژگی های گزینه اجرای «خندوانه»

رامبد جوان پیش از این بیشتر به عنوان بازیگر و کارگردان شناخته شده بود. حضور او در سریال «خانه سبز» در نقش فرید صباحی یکی از شاخص‌ترین بازی‌هایش به شمار می‌رود. همچنین جوان کارگردانی چند سریال تلویزیونی را نیز بر عهده داشت، گمگشته، توطئه فامیلی، نشانی و مسافران. خلاف برنامه هایی که با گذشت چند فصل به تغییر مجری فکر می کنند تنها تصمیمی که درباره این برنامه گرفته نشده همین تغییر مجری است.

** حضور دو تهیه کننده در شش فصل

فصل ۱ و ۲ این برنامه را جواد فرحانی تهیه کرده بود، اما بنا به دلایلی ادامه تهیه کنندگی این برنامه به سید علی احمدی سپرده شد که پیش از این سابقه تهیه کنندگی برنامه تلویزیونی را نداشت با خندوانه اولین برنامه خود را تجربه کرد.

**حضور چهره‌های سینما و تلویزیون در خندوانه

رامبد جوان با استفاده از ارتباطاتی که خود در سینما و تلویزیون داشت توانست برای اولین برنامه شاخص خود اغلب هنرمندان محبوب سینما و تلویزیون را به این برنامه دعوت کند، هنرمندانی که تا به حال در هیچ برنامه تلویزیونی حاضر نشده بودند و خندوانه اولین حضور آنها در قالب مصاحبه شونده ای بود که از زندگی شخصی شان نیز سوال هایی پرسیده شد. از جمله مهمان های شاخصی که در این برنامه حضور یافتند می توان به مهران مدیری، احسان علیخانی، حامد بهداد،‌ مهران دوستی، محمدحسین لطیفی، امیر جعفری، قدرت الله ایزدی، عادل فردوسی پور، سونیا پوریامین، شیلا خداداد و ... اشاره کرد. 

** استندآپ کمدی؛ اولین بار در خندوانه

اگر بگوییم ظهور و بروز «استندآپ کمدی» به شیوه نوین در ایران توسط برنامه خندوانه به راه افتاد، بی‌راه نگفتیم و حجم اجراهای استندآپ کمدی در مراسم‌های تشریفاتی و همچنین در سالن‌های تئاتر بعد از ظهورش در خندوانه به دو برابر رسید. در نهایت اینکه سازندگان خندوانه را می‌توان از جمله اولین‌ها در استندآپ کمدی دانست.

** لباهنگ مسابقه‌ای جدید در تلویزیون

یکی دیگر از بخش‌های جدید این برنامه مسابقه‌ای حول محور خوانندگی روی آهنگ یک خواننده معروف بود که دور اول این مسابقه در نوروز ۹۷ برگزار شد. اشکان خطیبی، ارشا اقدسی، امیرعلی نبویان و ... از افرادی بودند که هر کدام قطعه‌ای معروف از برخی خوانندگان مطرح را خواندند.

** اُفت برنامه در شش فصل

با اینکه خندوانه در شروع بسیار پر انرژی ظاهر شد اما بعد از عبور از فصل ۴ به تکرار افتاد و عوامل با اینکه تلاش خود را به کار بسته بودند تا از این تکرار رهایی یابند اما این اتفاق نیفتاد و همچنان یکی از بخش های پرمخاطب، حضور عروسک جناب خان بود که کلیت برنامه را تحت الشعاع قرار داده بود.

در فصل دو بود که عروسک جناب خان به گروه تولید خندوانه اضافه شد. عروسکی که در مجموعه «کوچه مروارید» که در شبکه نمایش خانگی توزیع شد به همراه رامبد جوان بازی می‌کرد و یکی از عروسک‌های شاخص آن کار بود. به پیشنهاد محمد بحرانی صداپیشه این عروسک و تائید رامبد جوان، جناب خان از فصل دو به این برنامه پیوست که اتفاقا یکی از بخش‌های پرمخاطب برنامه حضور این عروسک در کنار جوان و شوخی‌هایی که با پاسکاری بین این دو انجام می‌شد. اما بعد از دو فصل، به دلیل اختلافی که بر سر حق رایت عروسک، بین تلویزیون و تهیه کننده «کوچه مروارید» بوجود آمد، جناب خان در فصل چهار این برنامه حضور نداشت و سازندگان تصمیم گرفتند از گروه چهار نفره عروسکی برادر به جای جناب خان استفاده کنند که البته بعد از پخش چند برنامه و به دلیل عدم استقبال مخاطبان، حذف شدند.

** اضافه شدن یک عروسک؛ برگ برنده «خندوانه»

شخصیت عروسکی جناب خان یک مرد جا افتاده جنوبی است که علاوه بر دغدغه های شخصی زندگیش، به فکر مردم شهر و کشورش نیز هست و اغلب دیده شده در مناسبت های مختلف جامعه و گره خوردن شرایط اجتماعی مردم با ارگان های مختلف جناب خان به حمایت از مردم تمام قد ایستاده و از آنها طرفداری کرده است و از طرفی نیز گوش شنوای مردم بوده و حرف های آنها را با زبانی شیرین به مسئولین منتقل می کند. جناب خان در این برنامه آنقدر به محبوبیت رسیده بود که برای شروع هر فصل یکی از خبرهای خواندنی، حضور او در خندوانه بود و اینکه اغلب مهمان هایی که می خواستند به خندوانه بیایند، روزهای حضور این عروسک را برای حضور خود اعلام می کردند.

اما برای فصل جدید این برنامه تلویزیونی احتمال حضور جناب خان که به یک برند برای این برنامه تبدیل شده است، خیلی زیاد است و سازندگان بعد از این ۶ سال متوجه شدند که با خلا این عروسک ریزش مخاطب خواهند داشت.

** لوکیشن‌هایی در سطح تهران

این برنامه از معدود برنامه‌هایی بود که هر فصل آن در یک دکور مجزا بروی آنتن رفت. باغ بهشت، خیابان فتح، باغ کتاب، باشگاه دیپلمات وزارت امور خارجه، بلوار ارتش و ... از جمله لوکیشن‌های این برنامه تلویزیونی بودند. 

** قاچ؛ تلاش خندوانه برای روی آنتن ماندن

خندوانه از همان شروع پخش به طور هر شبه روی آنتن شبکه نسیم نمی رفت و چند شب آخر هفته از  زمان هایی بودند که مخاطبان به انتظار تماشای این برنامه می نشستند.در همین فواصل بخش ۱۵ دقیقه ای به نام قاچ جدای از فضای برنامه تولید شد که یک شب در هفته از شبکه نسیم بروی آنتن می رفت. در قاچ جناب خان به همراه رامبد جوان و یک مهمان مرتبط به موضوع هر قسمت، در اتاقی حضور داشتند و آیتمی نمایشی را بازی می کردند.

برنامه خندوانه از سال ۹۳ از شبکه نسیم بروی آنتن رفت و تا سال ۹۸ نیز ادامه داشت. رامبد جوان، علی احمدی، محمد بحرانی، امیر سلطان احمدی، مهدی برقعی، حامد ذبیحی و ... از دیگر عوامل این برنامه تلویزیونی بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 11
  • من SY ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    5 1
    لابد باز رامبد میخواد بیاد از عشق به ایران بخونه !!!! احتمالا برنامه داره برای بچه بعدیش / چرا همچین آدمی رو میارن دوباره تو تلویزیون ؟ آهان یادم نبود قحط الرجاله........
  • جواد IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    5 0
    من یکی به شخصه راضی نیستم از پول بیت المال و مردم ایران برای کسی بدهند که حاضر نشد شناسنامه فرزندش ایرانی باشد. و متاسفم برای برخی مدیران رسانه ملی و در قیامت جلوی آنهایی که مجوز فعالیت دوباره به این آقا دادند را خواهم گرفت و اگر حقی ولو سر سوزنی داشته باشم مطالبه خواهم کرد. ما شادی به هرقیمت و از کسی که ایران را لایق به دنیا آمدن فرزندش نمی داند نمی خواهیم. مشرق جان منتشر کن
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    8 0
    با سلام و عرض خسته نباشید به جهنم.... رو هم حدی دارد
  • ho3ein021 IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    13 0
    برگرد همون کانادا. اینجا پول درمیاره، کانادا خرج میکنه
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    9 1
    ارزآوری برای تولد فرزند دوم تورنتو زاده تبریزی
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    6 0
    این بوده دلقک که رفته بچه اش روکانادا بدنیا آورده تواین اوضاع میخواد به فقر مردم بخنده امیدوارم روزی برسه تامردم به این آدما بخندن
  • علی IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    7 0
    با پول ما میگفت مردم ایران ما شما رو خیلی دوست داریم ولی حاضر نشد بچه اش مثل مردم این تو ایران به دنیا بیاد تناقض و دورویی در این حد؟؟؟ موندم دعوت دوباره صدا وسیما برای چی بوده
  • ناشناس IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    5 2
    این آقا خودش کلی مشکل داره تازه می خوان بهش آنتن بدهند تا یه مشت چرت و پرت تحویل بده
  • ناشناس IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    6 5
    چرت ترین برنامه تلویزیونی
  • ناشناس IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    5 2
    حیف این برنامه دست رامبد جوان!
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    5 1
    حرام باشه پولی که میگیره !
  • سعید مرتضوی IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    1 0
    ایران . ایران . ایران
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    2 5
    انقدرم خوب نیس آدم بی انصاف باشه، رفته کانادا ، خب خیلی از سلبریتیا رفتن، جرا به اونا گیر نمیدین، داشته دوست داشته واسه آینده ی بچه ش بره کانادا، ازش دفاع نمیکنم و نمیگم کار درستی انجام داده، نه، ولی با این خندوانه ش خیلیا رو خندوند. یکم انصاف داشته باشین.
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    0 7
    حالامثلااگه ماخودمون پولداربودیم بچمونونمیرفتیم خارج بدنیابیاریم بعدشم خونواده ی همسرش همه کانادان به ما چه کاربه همه چی داریم بعدازاین همه بازیگری وکارگردانی اون پولدارنباشه من باشم والله بخدا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس