کد خبر 1135410
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
زمان پایان نقل و انتقالات لیگ برتر و لیگ یک اعلام شد

کرونا، بدهکاری، افزایش قیمت، ممنوعیت جذب بازیکن خارجی و علاقه‌مندی بازیکنان به حضور در خارج دست به دست هم داد تا تیم‌ها بیشتر روی حفظ داشته‌های خود تمرکز کنند تا اینکه سراغ خریدهای پر سر و صدا بروند.

به گزارش مشرق، نقل و انتقالات فصل جاری فوتبال ایران طولانی‌تر از فصول گذشته بود و تیم‌ها حدود سه ماه مهلت داشتند تا بازیکنان مدنظر خود را جذب کنند و آماده حضور در بیستمین دوره لیگ برتر شوند. البته افزایش نجومی قیمت بازیکنان در کنار مشکلات مالی و ممنوعیت جذب بازیکنان خارجی باعث شد تیم‌ها بیشتر روی داشته‌های خود تمرکز کنند اما این اتفاق در شرایطی که چند تیم متمول در بازار حضور داشته باشد کار آسانی نیست.

در شرایطی که هواداران ایرانی هر سال منتظر بمب‌های نقل‌وانتقالاتی هستند، امسال کمتر چنین اتفاقی رخ داد چرا که اکثر بازیکنان نامدار و ملی‌پوش به دنبال حضور در خارج از کشور و دریافت حقوق‌های دلاری و یورویی بودند و این موضوع کار را برای تیم‌ها سخت کرد.

به همین دلیل تیمی مانند پرسپولیس که به ثبات در سالیان گذشته معروف بود، چندین بازیکن خود را به علت درخواست‌های نجومی از دست داد و مجبور شد نواقص خود را با جذب هفت بازیکن جبران کند که البته باز هم به علت از دست دادن دو بازیکن دیگر، باید چند خرید دیگر انجام دهد.

به طوری کلی باید گفت بمب‌های نقل ‌وانتقالاتی تیم‌ها بازیکنانی بودند که قراردادشان را تمدید کردند تا به این شکل رفته رفته پرونده نقلوانتقالات پیش از لیگ بیستم بسته شود؛ در واقع تراکتور با حفظ شجاعی، دژاگه و حاج‌صفی، سپاهان با حفظ محمد محبی و استنلی کی‌روش، استقلال با حفظ دیاباته، قایدی و میلیچ و پرسپولیس با نگه داشتن بازیکنان کلیدی مانند وحید امیری، نوراللهی، نعمتی و بشار رسن گام بزرگی برای حضور در لیگ بیستم برداشتند.

سایر تیم‌های لیگ برتری خریدهای پرسروصدا نداشتند و بیشتر نیازهایشان را برطرف کردند و بسیار اقتصادی ظاهر شدند تا رفته رفته پرونده نقل‌وانتقالات با توجه به گرانی بازار، کم سروصدا به پایان نزدیک شود و امسال خبری از بمب‌های آنچنانی نباشد. از جهاتی می‌توان گفت بمب‌های اصلی بازیکنانی بودند که با رفتن از لیگ برتر سروصدای زیادی به پا کردند و امسال آن‌ها بمب‌های واقعی نقل‌وانتقالات بودند که در جای اشتباه ترکیدند.

بیشتر بخوانید:

مهمترین جابجایی بین استقلال و پرسپولیس

* بمب‌های کم سروصدا

با این وجود، هر تیمی برای رفع نواقص خود بازیکنانی را به خدمت گرفته که شاید روی کاغذ بیشتر برای ترمیم نیمکت تیم‌ها صورت گرفته باشد اما خریدهای کم سروصدای پرسپولیس نشان داد که این قبیل بازیکنان حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

نگاهی به خریدهای صورت گرفته در نقل و انتقالات پیش فصل لیگ بیستم نشان می دهد که کمتر بازیکنی توانسته در حد بمب نقل‌وانتقالات عمل کند و حداقل اخبار جابجایی آن‌ها را باید یک بمب صوتی ضعیف قلمداد کرد.

با یک بررسی و مقایسه میان نقل‌وانتقالات امسال، می‌توان گفت جدایی محمد نادری از پرسپولیس و انتقال او به استقلال، بمب دیرهنگام فصل جاری است که حساسیت‌های را به دنبال داشت اما در مقایسه با سایر یاغی‌ها سروصدای کمتری به راه انداخت.

دومین خرید جنجالی‌ امسال هم به جدایی رشید مظاهری از تراکتور و حضور در استقلال مربوط می‌شود که پرونده پیچیده‌ای به همین دلیل تشکیل شده که به سود دروازه‌بان جدید آبی‌ها تمام شده و او قرار است پاشنه آشیل تیمش در فصل گذشته را به نقطه قوت تبدیل کند.

با عبور از این نفرات می‌توان به خرید دانیال اسماعیلی‌فر توسط سپاهان رسید که مشتریان زیادی از فصل گذشته داشت اما سپاهان در نخستین روزهای اتمام لیگ نوزدهم، به سرعت کار جذب این بازیکن را تمام کرد تا دست گل‌محمدی و پرسپولیس در پوست گردو بماند.

البته پرسپولیسی‌ها هم خریدهایی داشتند که برخلاف سروصدای کم، کارایی زیادی برای این تیم داشتند. از جمله بازیکنانی که مشتریان زیادی در نقل و انتقالات داشتند باید به عیسی آل‌کثیر اشاره کرد که در نهایت به پرسپولیس ملحق شد. سعید آقایی، مدافع سابق سپاهان هم از جمله خریدهای چشم‌گیر پرسپولیس بود که در آسیا به کار این تیم آمد.

تراکتور بی‌سروصداتر از رقبای خود بود و بعد از جدایی چندین بازیکن از این تیم، جذب سعید واسعی، از پدیده‌های لیگ بیستم در شرایطی که ابتدا استقلال پا پیش گذاشته بود، باعث شد این تیم هم خودی نشان دهد اما به طور کلی خبری از بمب نبود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس