کد خبر 1135078
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
آخرین آمار جهانی کرونا/ عبور شمار مبتلایان کلمبیایی از یک میلیون نفر +جدول تغییرات

طبق آخرین آمار جهانی ۴۳ میلیون و ۳۵۳ هزار نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند؛ شمار مبتلایان در کشور کلمبیا به یک میلیون و ۱۵ هزار نفر رسید.

به گزارش مشرق، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۴۳ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۲۸۷ نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید۱۹ ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، یک‌ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۱۸۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

شمار تلفات کرونا در آمریکا به ۲۲۵ هزار نفر رسید

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۳۱ میلیون و ۹۰۷ هزار و ۲۵۸ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۶۰ هزار و ۲۴۷ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۸میلیون و ۸۸۸ هزار و ۱۷۹ نفر رسیده است؛ تاکنون ۲۳۰ هزار و ۵۱۰ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی محققان از تلفات سنگین کرونا در آمریکا

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۴۵ هزار و ۱۴۸ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۷میلیون و ۹۰۹ هزار و ۹۵۹ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد ۱۱۹ هزار و ۳۰ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۱۲ هزار و ۹۰۴ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۵میلیون و ۳۹۴ هزار و ۱۲۸ نفر رسیده است؛ تاکنون ۱۵۷ هزار  ۱۶۳ برزیلی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای روسیه، فرانسه، اسپانیا، آرژانتین و کلمبیا نیز به‌ترتیب با یک‌میلیون و ۵۱۳ هزار و ۸۷۷، یک‌میلیون و ۱۳۸ هزار و ۵۰۷، یک‌میلیون و ۱۱۰ هزار و ۳۷۲، یک‌میلیون و ۹۰ هزار و ۵۸۹ و یک‌میلیون و ۱۵ هزار و ۸۸۵ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای مکزیک با ۸۹۱ هزار و ۱۶۰ نفر و پرو با ۸۸۸ هزار و ۷۱۵ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای هند، آمریکا و برزیل به‌ترتیب با ۷میلیون و ۱۳۷ هزار و ۲۲۸، ۵میلیون و ۷۷۲ هزار و ۴۹۸ و ۴میلیون و ۸۳۵ هزار و ۹۱۵ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۱ ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

کرونا ,

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس