افتتاح ۵۱ هزار مسکن و طرح ملی با دستور روحانی

یک روزنامه حامی دولت نوشت: کاش رئیس‌جمهور به جای وعده لغو تحریم‌های تسلیحاتی، مژده بهتری به مردم می‌داد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: تحریم‌های تسلیحاتی بعد از ۵ سال در حالی لغو شد که به غلط و به شکل داوطلبانه، برای ترغیب آمریکایی‌ها به توافق سریع‌تر(!) از سوی تیم ظریف پذیرفته شد و این در حالی است که چین و روسیه همان موقع از پذیرش این تعهد ابراز تعجب کرده بودند.

اکنون روزنامه اقتصادی جهان صنعت در یادداشتی می‌نویسد: آقای روحانی بعد از چند روز که گفته بود به زودی مژده بزرگی به مردم خواهد داد، به وعده خود وفا کرد و در حالی که مردم از فشار گرانی‌ها، کمبودها و نایابی برخی کالاها خصوصاً اقلام دارویی به ستوه آمده و انتظار داشتند مژده رئیس‌جمهور به مسائلی چون کاهش قیمت‌ها و رفع تحریم‌های نفتی و بانکی مربوط باشد، ایشان مثل رئیس‌دولتی که تازه یک هفته از انتخابش به این سمت می‌گذرد و هنوز به طور کامل در جریان جزئیات مربوط به وضعیت اقتصاد و حال و روز مردم قرار نگرفته، در روز موعود با خوشحالی زایدالوصفی اعلام کرد از امروز با رفع مدت زمان تحریم‌های تسلیحاتی می‌توانیم از هر جا که مایلیم سلاح خریداری کنیم و به هر کس که مایلیم سلاح و ساز و برگ نظامی بفروشیم. 

مژده آقای رئیس‌جمهور و شور و شعفی که در بیان ایشان برای اعلام مژده مورد نظرشان وجود داشت، بسان آب سردی بود که بر سر مردم کلافه از گرانی و بیکاری و تورم کمرشکن ریخته شد. در اینکه تقویت بنیه نظامی برای دفاع از مرز و بوم و تمامیت ارضی کشور در برابر تهدیدات دشمنان بالقوه یک ضرورت انکارناپذیر است، کمترین تردیدی وجود ندارد و باز شدن دست کشور برای خرید آزادانه ساز و برگ و تجهیزات مورد نیاز قوای نظامی و متقابلاً کسب درآمدهای ارزی از راه فروش سلاح به کشورهای دیگر در جای خود یک اتفاق خوشایند است اما دولت به موازات آن باید با ایجاد شرایط زیست مناسب برای آحاد مردم جامعه هم در حوزه تامین نیازهای مادی چون خوراک، پوشاک و بهداشت و درمان و آموزش و پرورش را فراهم کند. این نکته بسیار حساس و سرنوشت‌سازی است که گویا از چشم آقای رئیس‌جمهور و دولت ایشان پنهان مانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    4 20
    همچین اصولگرا ها قیافه گرفتن انگار زمان اونا مملکت گل و بلبل بود بابا از اولم همین شکلی بود همه چی شما دولبه یک قیچی هستین خیلی خودتون الهه عدالت خواهی و پاکی ندونین
  • دولت آوار IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    15 1
    دولت باید فلان ! دولت باید بهمان! ... آقا جان دولت این چیزها را خودش هم میداند، مشکل اینجاست که درایت ، کفایت و قدرت اداره کردن ندارد. آقا جان نمی تواند، همین.
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    12 1
    شانس اورردیم برای آب خوردن مذاکره نکردند. اگه نه برای آب خوردن هم از امریکا اجازه می گرفتیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس