فرمانده ناجا بر پیگیری جدی مصوبات ستاد ملی کرونا تاکید کرد

فرمانده نیروی انتظامی گفت: پلیس برای اجرای مصوبات ستاد کرونا مصمم است و این مصوبات را به طور جدی پیگیری و با کسانی که آنرا رعایت نکنند، برخورد می‌شود.

به گزارش مشرق، سردار «حسین اشتری» در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به شعار نیروی انتظامی مبنی بر «با هم برای امنیت و سلامت» تاکید کرد: ما هرسال یک شعاری را در هفته ناجا انتخاب می کنیم و راهبرد امسال نیز همین شعار است. امسال با بحث کرونا و سلامت مردم روبرو شدیم و از همان روزهای اول خدمت متولیان بهداشت رسیدیم و اعلام آمادگی کردیم حافظان امنیت در کنار حافظان سلامت باشند. بیشترین نیاز رسیدگی به سلامت مردم است و رهبر انقلاب نیز فرمودند اولویت سلامت مردم است.

بیشتر بخوانید:

مدافعان سلامت با تمام توان برای مقابله با کرونا خدمت کردند

فرمانده نیروی انتظامی توضیح داد: ما در کنار مسئولیت امنیت کشور، توان و ظرفیتی برای سلامت مردم داریم و پیش بینی ها مبنی بر وجود کرونا تا اطلاع ثانوی است. از همان ساعات اولیه اعلام وجود ویروس کرونا نیروی انتظامی کار خود را آغاز کرد و هیچ ماموریتی نیز متوقف نشد. در کنار این مهم سلامت را در اولویت قرار دادیم. پلیس خدمات درمانی خود را ارائه کرد. رهبر انقلاب فرمودند که همه نیروهای مسلح امکاناتشان را در اختیار بیماران کرونایی قرار دهند و نخستین کار این بود بیمارستان ها و کلینیک های خود را به بیماران کرونایی اختصاص دادیم.

سردار اشتری گفت: احتکار ملزومات بهداشتی یکی از مواردی بود که با آن روبرو بودیم و افراد سودجو سو استفاده می کردند و نیروی انتظامی در کمتر از چند روز این انبارها را شناسایی کرد. ما اشراف خوبی را در حوزه اصناف داریم و موارد شناسایی شدند. علاوه بر شناسایی و تحویل محتکرین به قوه قضاییه، افرادی که باعث نگرانی مردم در فضای مجازی شده بودند نیز شناسایی شدند.

وی ادامه داد: گروهی تلفنی و عده ای نیز احضار و متعهد شدند. گروهی نیز عناد داشتند که تحویل مقام قضایی دادیم، ما هر روز این فضا را رصد می کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی یادآور شد: کار سوم ما فاصله گذاری اجتماعی بود. در تعطیلات نوروز، مردم طبق روال و عادت به سفر می روند هر سال این تردد ها تسهیل می شد اما امسال از این اتفاق ممانعت و سفرها کنترل شد.  حدود ۷۰ درصد سفرها را داشتیم. داخل شهرها بر اصناف و فروشگاه ها را نظارت کردیم تا محدودیت ها رعایت شود.

سردار اشتری عنوان کرد: ۱۳ فروردین همه از خانه ها بیرون می آیند اما در امسال اعلام شد کسی بیرون نیاید و مردم همراه شدند. تاکیدات مقام معظم رهبری موجب شد بسیاری از موارد مورد نظر ستاد کرونا اجرا شود و ۹۰ درصد مشکلات حل شد.

به گفته سردار اشتری، نیروی انتظامی در ضد عفونی کردن معابر نیز اقدامات بسیاری انجام داد. خودروی آب پاش ما که در برخی تجمعات برای امنیت مردم استفاده می شود برای سلامت مردم به کار گرفته شد.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: ما مصوبات ستاد ملی کرونا را به صورت جدی پیگیری می کنیم و مسئولان نیز از پلیس برای این مهم تشکر کرده اند. از مردم می خواهیم براساس شیوه نامه های بهداشتی همه موارد را رعایت کنند. پلیس اعمال قانون خواهد کرد و این کار برای سلامتی مردم خواهد بود. اگر داخل خودرویی یک نفر از چهار سرنشین ماسک نزده باشد جریمه می کنیم و این فرد به خودش و سه نفر دیگر ظلم می کند.

سردار اشتری همچنین با اشاره به پیگیری های انجام شده برای مسکن کارکنان پلیس نیز اظهار داشت: طرح ۵ ساله ای داریم که تا ۴ سال آتی به استاندارد نسبی برسیم. در شرایطی هستیم که توان اقتصادی نیروی انتظامی پایین است تا بتوانیم مستقل از اعتبارات دولتی کاری کنیم، اما با پیگیری های انجام شده و جلسات ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پیگیری مستقل نیروی انتظامی، با وزیر راه جلساتی را برگزار کردیم تا از امتیازاتی که هست استفاده کنیم و برای تهیه مسکن کمکی برای کارکنان باشد.

وی یادآور شد: همه مسئولان وقتی موضوع را مطرح می کنیم قبول می کنند و پلیس باید تقویت شود اما محدودیت هایی داریم. امیدوارم با راهکارها بتوانیم این مشکل را با کار انقلابی و جهادی به سرانجام برسانیم. قرارگاه جهادی تامین مسکن راه اندازی شده و امیدوارم از یکی دو سال اینده گشایشی اتفاق بیفتد.

فرمانده نیروی انتظامی توضیح داد: در بحث افزایش حقوق نیز در چند مرحله این مسئله را داشتیم. اما تورم باعث شده کارکنان در فشار باشند. همه به فکر کارکنان و حل مشکلاتشان هستیم و امیدواریم شرمنده همکارانمان نباشیم.

سردار اشتری ادامه داد: روز چهارشنبه به مجلس رفتیم هدف این بود تجلیلی از ناجا شود و یکی از موضوعات اصلی ما معیشت کارکنان بود و خواستم در برنامه توسعه هفتم و در برنامه ۱۴۰۰، این مهم لحاظ شود. مایل بودم در هفته ناجا بتوانیم مصوبه ای داشته باشیم تا اثر آنرا در ادامه ببینیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    0 0
    پس چرا دو هفته قبل که ممنوعیت ورود و خروج در 5 کلانشهر تصویب شد کسی جلوی ترددها رو نگرفت؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس