تقلای ترامپ برای جلوگیری از لغو تحریمهای آمریکا علیه ایران

مقامات دولت آمریکا در حال طرح ریزی تحریمهایی علیه ایران هستند که تخفیف یا لغو آنها به لحاظ سیاسی امری به مراتب دشوارتر از گذشته باشد.

به گزارش مشرق، روزنامه وال استریت ژورنال روز جمعه در مقاله‌ای به قلم «یان تالی» و به نقل از منابع آگاه نوشت که دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا می کوشد که تا پیش از انتخابات سوم نوامبر با طرح ریزی مجموعه‌ای از تحریم‌ها علیه ایران، ضمن تقویت کارزار فشار حداکثری خود علیه تهران هرگونه اقدام و تلاش در جهت لغو و یا کاستن از این فشارها را بی اثر سازد؛ به ویژه در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات سوم نوامبر.

بیشتر بخوانید:

دستکش مخملی جو بایدن برای ایران

به رغم پیشتازی «جو بایدن» معاون پیشین باراک اوباما و نامزد کنونی حزب دموکرات در اکثر نظرسنجی‌های ملی و حتی ایالات حساس و کلیدی، مقامات دولت کنونی آمریکا بیم آن دارند که طرح ترامپ برای مذاکره مجدد با ایران ممکن است اهرم فشار دیپلماتیکی را که به زعم آنها برای وادار کردن تهران به امضای یک توافق جدید هسته‌ای و امنیتی لازم است، بی اثر سازد.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: ایران نمی‌خواهد من برنده شوم

گفتنی است که دولت ترامپ تحت اختیارات قانونی خود در حوزه مقابله با تروریسم برخی از تحریم‌ها را علیه ایران وضع کرده است؛ تحریم‌هایی که به باور تحلیل گران بی اثرسازی و ابطال آنها بسیار دشوار است. دولت ترامپ همچنین اقدام برنامه ریزی شده دیگری از جمله تحریم بخش پتروشیمی و صنایع فلزی را بررسی کرده بود.

روزنامه وال استریت ژورنال در ادامه مطلب خود به این نکته مهم اشاره می‌کند که طبق گفته مقامات کنونی و پیشین آمریکا، حتی اگر اهداف بالقوه جدید هم تحت تحریم‌های موجود باشند، قرار گرفتن مجدد این اهداف در فهرست سیاه [تحریم‌ها] امکان ابطال و بی اثر سازی این اقدام را دشوارتر می‌سازد. از آنجا که این گونه تحریم‌ها با شرح کامل و توجیه کننده ای منتشر می‌شوند، مقاماتی که درصدد رفع این گونه تحریم‌ها هستند، به لحاظ سیاسی مجبورند که دعوی قابل قبولی برای لغو این تحریم‌ها ارائه کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    21 4
    چه کینه شتری داره.از کجا این کینه منشا میگیره ؟
    • مجتبی IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      11 4
      چون اونا عاشق یهودن اما ما میخوایم محوش کنیم
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      10 1
      سعودی صهیونیست امریکا
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      9 3
      ازخوی استکباری وجهانخواریشون
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      1 1
      وقتی بمب اتمی نمی سازید همیه میشه دشمن جری تر میشه بسازید و خیال خودتون رو راحت کنید مثل زمان جنگ ما رو موشک میزدند ما نداشتیم اینم مثل اونه نداشته باشیم ما رو تهدید اتمی کنند
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      6 0
      فقط بخاطر صهیونیسم است
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      10 1
      ما نميخوايم يهود رو محو کنيم ما ميخوايم صهيونيزم رو محو کنيم
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      1 1
      از یهود و صهیونیزم.
  • کمال IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    درست زمانی که ترامپ کل قوانین قبل از خود را به راحتی ملغی کرد ایا ریس جمهور جدید امریکا مثل او قدرت ندارد؟
    • نظری US ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      0 0
      مرگ بر ترامپ
  • خانی IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    بایدن که دست چدنی دارد - این حروم لقمه که کینه شتری دارد - شما ها هم طرحی برای برون رفت از وضعیت موجود ندارید - پس ملت بدبخت چیکار کنند ؟
  • DE ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    6 0
    ما با دین یهود مشکلی نداریم . همانطور که یهودیان ایران مورد احترام هستند و در مجلس نماینده دارند و در قانون اساسی از حمایت های لازم برخوردار هستند. با صهیونیست های جنایتکار که کودک کشی می کنند و منطقه رو به لجن و اشوب بازار تبدیل کردند مشکل داریم که باید جورو و پلاسشون رو جمع کنن برن تو اروپا برای خودشون یک کشور مستقل بغل دل دوستان اروپایی شون تشکیل بدن . آدرس رو بالای شصت ساله عوضی اومدند!
  • ش. AE ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    2 1
    این مردک نژادپرست سر مار برای پیروزی باید سر مار رو زد
  • رضا IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    1 6
    حمایت از مظلوم وظیفه هر مسلمانی است وما هم از فلسطین حمایت میکنیم اما این حمایت نباید به قیمت از بین رفتن کشور وملت باشد.تمام دشمنی امریکا با ایران از دشمنی ایران با اسراییل نشات گرفته .وگرنه کشور پاکستان بمب اتم داره تحریم هم نیست .چون خواهان محو اسراییل نیست در ضمن الان عربها دارن با اسراییل صلح میکنند
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      0 0
      لعنت به ترامپ جهان خوار
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      0 0
      جنگ اسرائیل علیه ایران جنگ ایدئولوژی و در اصل دارای تاریخی چند قرن هست . که ایرانیان پیرو اهل بیت خاصه بعد از شهادت امام حسین خود را پیرو راه او دانسته اند و حتی در قیام علیه عمال یزید بمنظور انتقام از قاتلان و خونخواهی از خون نا بحق ریخته شده فرزندان پیامبر و حضرت علی و زهرا و همراهان با وفایشان شرکت جستند . چون آنان نیز شاهد و معتقد بودند که معاویه و یزید چه جفاهائی در حق اسلام و مسلمین و ائمه اطهار علی و فرزندانش انجام داده اند و قصد اخلال در مسیر اسلام رحمانی داشته و دارند . و این مسیر و عقیده همچنان در برابر حکومت های غاصب که دربارهایشان محل عیش و نوش و رفت و آمد ناصبی ها و دشمنان اسلام بود و بر مردم جفا مینمودند ادامه مخالفت کرده اند . و اگر نبود شهادت حضرت ثارالله چه بسا معلوم نبود سرنوشت اسلام چگونه رقم میخورد . اما از آنجائیکه از قبل بخواست خداوند حتی پیامبر و حضرات امام علی و زهرا و خود امام حسین آگاه بودند از این سرنوشت . آگاهانه بمنظور پاسداشت از دین جدشان فرمودند اگر با جانفشانی من و همراهانم دین جدم زنده میماند ای شمشیرها مرا در برگیرید . و ما مسلمانان و پیروان امام همان عقیده را معتقدیم و مقابل آنکه بخواهد اسلام را به انحراف بکشاند و سرنوشت مسلمانان را بدست نامسلمان ها و یا کافران و برخی که نامشان اسم مسلمانی هست اما برای تسلط یهود بر مسلمانان کوچه میدهند. به تاسی از مولا و ائمه اطهار مقابلشان تا جان در بدن باقیست میایستیم . و اجازه خطا نمیدهیم . دیگر از جان بالاتر چیزی هست .. هر چه باشه در راه خدا تقدیم میکنیم و بسوی او عاشقانه روان میشویم . امیدواریم که قابل باشیم
  • اه IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    8 1
    خدا تو را با دستانن پشت پرده نابود کند دلقک شیطان
  • محسن IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    8 1
    جای شکر بیشتر دارد . خداوند ما را در ایستادن بر روی پای خود یاری کرده است و بازهم یاری خواهد کرد.
  • CA ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 1
    نه بایدن و نه ترامپ هیچ کدوم فرقی باهم ندارند اما داخل سنا و کنگره افراد جمهوریخواه با نفوذی هستند که خواهان لغو تحریم های ایران هستند و این لغو تحریم ها را به ترامپ دیکته خواهند کرد و اگر بایدن رییس جمهور شود چون کنگره در دست دمکرات‌ها هست شاید نتوانند تحریم ها لغو کنند برای همین نظر من روی ترامپ هست که دوباره انتخاب بشود.
  • علی IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    1 2
    ترامپ ...زاده کارش رو تموم کنید دیگه
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 1
    ترامپ بهترین مهره واسه اجرای سیاست های اسرائیل در منطقه هست . امثال ناتانیاهو و اپک توانشان برای پیروزی دوباره او بکار خواهند برد . همین همراه واعلام نمودن حکام برخی از کشورهای عربی با اسرائیل در کنار تحریم همه جانبه علیه ایران آنها را نیز در کنار خود داشته باشند و ضمن خروج نظامیان از کشورهای منطقه در صورت نیاز از آنان در مواجهه با ایران استفاده ببرد . مردم ایران و دیگر پیروان خاندان نبوت به تاسی از امامان خود بیاری خداوند متعال در برابر دشمنان اسلام در هر سلک و مسلکی و آلوده به امور دنیوی خواهند ایستاد و اجازه نخواهند داد آب خوش از گلویشان پائین رود . و از عزت خود و مسلمین دفاع و مجدانه در این راه کوشا خواهند بود. بطوریکه دشمنان اسلام و مسلمین را پشیمان و ضجه زنان طلب صلح و گذشت نمایند .
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    6 1
    هرچه ضربه می خوریم از دست خاندان ال سعود اینها هستند که خط و مش به امریکا می دهند
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 1
    تمام توطئه ها ومقاومت ما تفسیر این آیه قرآن می باشد که,؛ ان الذین قالو ربنا الله ثم استقامو تتنزل علیهم الملائکه ان لاتخافو ولاتحزنو وابشرو بالجته التی کنتم توعدون
  • علی محمدی IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    بسم الله الرحمن الرجیم خدایا همانطوری با شکافتن دریا فرعون و سربازانش را غرق ونابود کردید خدایا شما را به جان امام زمان (حضرت مهدی) (ع) فرعون زمان حال امریکای جهان خوار (ترامپ و سربازانش) محو و نابود گردانید همانطوری که ایالت و استانهای شوروی مستقل شدند ایالتهای امریکا هر کدام از امریکا جدا و مستقل شوند تا قلدری امریکا برای همیشگی از روی زمین محو شود انشاء الله نصر من الله فتح القریب
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    احسنت
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    مرگ بر ترامپ
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    0 0
    از مردم مظلوم ایران هم حمایت می کنید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس