کد خبر 1133993
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳
ترامپ نمایه

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس‌جمهور آمریکا در یک تماس تلفنی به تکرار ادعاهای خود درباره ایران پرداختند.

به گزارش مشرق، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در یک تماس تلفنی روز جمعه بعد از عادی‌سازی روابط سودان و اسرائیل گفت‌وگو کردند.

«بنیامین نتانیاهو»، در این تماس تلفنی زنده که از رسانه‌های تلویزیونی پخش می‌شد به ترامپ گفت که او با برجام مخالف بوده و مخالف هر توافقی با ایران نیست.

«دونالد ترامپ» هم بار دیگر ادعا کرد چنانچه در انتخابات پیروز شود، یکی از نخستین تماس‌هایی که دریافت می‌کند از طرف ایرانی‌ها خواهد بود که خواستار توافق خواهند شد.

او مدعی شد که ایران و روسیه هیچ‌یک دوست ندارند او در انتخابات ریاست‌جمهوری به پیروزی برسد. ترامپ مدعی شد که او در انتخابات به پیروزی خواهد رسید.

بنیامین نتانیاهو با اشاره به سخنرانی‌ای که در سال ۲۰۱۵ در کنگره آمریکا در مخالفت با حصول توافق هسته‌ای با ایران ایراد کرده بود، گفت: «وقتی که من در کنگره آمریکا صحبت کردم، نگفتم با هر توافقی مخالفم. گفتم با آن توافق مخالفم.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه درباره دلیل مخالفت ادعایی خود با برجام گفت که این توافق خواستار هیچ تغییری در رفتار ایران نبود. وی اضافه کرد: «به همین دلیل، ایران بعد از آن توافق به جای کاهش ستیزه‌جویی‌هایش آن را افزایش داد.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: «فکر می‌کنم اگر توافق جدیدی پیشنهاد شود مورد استقبال قرار خواهد گرفت. فکر می‌کنم این توافق تنها زمانی رخ می‌دهد که ایران با مخالفت‌های شدیدی در برابر ستیزه‌جویی‌هایش روبرو شود.»

نتانیاهو بار دیگر ادعا کرد چنانچه ایران با واکنش‌های «قدرتمندانه» روبرو شود برای آنچه به گفته او «توافق واقعی» است پای میز مذاکره خواهد آمد.

دونالد ترامپ در ادامه درباره ایران گفت: «می‌دانید چه اتفاقی افتاده؟ آنها هم از مبارزه خسته شده‌اند، آنها هم از اتفاقاتی که دارد می‌افتد خسته شده‌اند.»

ترامپ تصریح کرد: «مردم بزرگی هستند و خواستار به پایان رسیدن این وضعیت هستند. اگر ما در این انتخابات برنده شویم...-همه می‌خواهند من بگویم کِی [برنده می‌شویم] ولی من همیشه می‌گویم اگر [برنده شوم]، چون بالاخره انتخابات است- اگر برنده شویم، یکی از اولین تماس‌هایی که دریافت می‌کنم از جانب ایران خواهد بود [که می‌گویند] بیا توافق کنیم.»

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: «آنها نمی‌خواهند من برنده شوم. روسیه هم نمی‌خواهد من برنده شوم. نکته متمایز درباره این دو کشور این است که نمی‌خواهند من در انتخابات برنده شوم. اشکالی ندارد. من فکر می‌کنم ما برنده خواهیم شد.»

ترامپ در ادامه مدعی شد «موج قرمز» هنوز در آمریکا به راه نیفتاده و این موج طی روزهای آینده، اثر خواهد کرد و باعث پیروزی او در انتخابات خواهد شد.

دولت آمریکا بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفته و به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز علیه ایران، از جمله ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورده است.

ترامپ  وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که بیش از ۲ سال از این وعده می‌گذرد دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل ترامپ به خصوص در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.

تمرکز اصلی دولت ترامپ در ماه‌های اخیر روی تلاش برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران و پس از آن بازگرداندن تمامی تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران قرار گرفته است. هر دوی این تلاش‌ها با مخالفت اعضای شورای امنیت روبه‌رو شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    0 0
    برو بمیر کلنگی، کی تو رو آدم حساب میکنه یانکی ؟
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    0 0
    ایران میخاهد تو را ترور کند، اول فکر جونت باش تا ریاست بی شرف!!!!!!
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    0 0
    مرگ بر ترامپ
  • پیشگو IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    0 0
    به نطر من این کفتار موذی رای نمی اره حسم اینه
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    0 0
    کی بشه زمین از وجود این حیوان های نجس پاک بشه،حیف اسم حیوون ک روی این دو تا گذاشت
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    1 0
    ایران نمی خواهد من برنده شوم. خیر بگو ایران نمی خواهد اصلا سر به تنت باشد مردک شارلاتان!!!!!
  • محمد IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    1 0
    چون ترامپ قماباز است و در نهایت باید ببازد.
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    ناتانیاهو از هر فرصتی استفاده میبره تا گودال خودش را بکنه ِ یعنی ای آمریکا بیا بکمک ما . تا با ایران روبرو شویم . مجبورشان کنیم در نهایت پای میز بنشینند و تحکم های ما را بپذیرند . بیچاره هنوز امیدوار است که آمریکائیان بعد از تجارب تلخ ِبپای آنها و دول خائن خلیج فارس خونشان ریخته شود . در حالیکه این آمریکا بگفته ترامپ قصد داره سربازان خسته خودش را بعد از ناکامی ها با مخارج گزاف بخانه برگردانه .افغانستان با آن ورود پر طمطراق باتفاق ناتو بمنظور حذف تروریسم علیرغم پیمان استراتژیک بین دو کشور که شش سال قبل در پایان دولت کرزای و شروع دولت غنی بسته شده بود تا مثلا یک بندش . تامین کننده تجهیزات نظامی افغانان باشد . اکنون که در حال خروج میباشند . از جمله تانک های خود را از افغانستان به پاکستان میبرد و مانند چندسال قبل که هلیکوپترهای خود را به پاکستان داد اینها را هم بدهد . در حالیکه ارتش افغانستان به این تسلیحات نیاز مبرم دارد تا با طالبانی که اخیرا باز فعال شده و در شهرهای مختلف با دولت مییجنگندند استفاده کنند . یعنی در افغانستان هم مانند برجام بوسیله ترامپ موافقتنامه زیر پا گذاشته شد و با صلح با طالبان و تنها گذاردن دولت غنی .خلاف آن توافق نامه که اتفاقا توسط جان کری به امضا رسید عمل میکنه و پریروز غنی در مجلس عنوان داشته که باید با همسایگان حرف بزنیم و کاری به آمریکا نداشته باشیم .. هر چند بعضی این کارها را تبلیغات ریاست جمهوری میدانند که بگه در افغانستان صلح آوردیم . اما کو و کدام صلح . امنیت در افغانستان افتضاح شده . جنگ . ترور . فساد دزدی هر روزه .. و حالا خروج امکانات و حتی تخریب ابنیه که در دسترس شان بوده نشان از حقیقت خروج و فرار آمریکا از افغانستان است در حالیکه با بالا کشیدن طالبان با مذاکرات نزدیک دو ساله بوسیله مزدور خائن و نژادپرستی بنام خلیل زاد بعنوان صلح و میدان دادن بدون واکنش برای گرفتن شهرها و ایجاد ناامنی برای طالبان و انگار برگشت بعقب بفاصله نوزده سال . با پولی که میشد در عوض بمب و جنایت و تخریب و کشتار و فساد و دزدی توسط خودشان بعنوان افغانستان . چند باره این کشور را ساخت . اما حالا چه مانده . کشوری بدتر از زمان آمدنشان که تخریب شده. و باز طالبان دعوای دولت اسلامی دارند . آمریکا شده عین زمان تسلط انگلیس در اقصی نقاط جهان . قبل از غروب امپراطوری
  • IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    اگر در زمان ترور سردار، تا لبه ی جنگ پیش میرفتیم الان این مردک جرٱت نمیکرد لیچار و مضخرف قرقره کنه.
  • آرش IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    هیچگاه با قاتلین سردار دلها توافق نمی کنیم!!!
  • IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    این مرد مردانه میایستد و با خروجش از برجام صادقانه تحریم میکند ولی دموکراتهای خبیث و مکار در برجام بودند و تحریم میکردند پدر و مادر تحریمها در زمان اوباما که بایدن معونش بود، اجرا شد.
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    این که ایران می خواهد ترامپ رای نیاره آرزوی تمام سیاستمداران کشور است ولی این نکته را باید متذکر شد که فرق نمیکنه چون سگ زرد برادر شغاله
  • حمید IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    اره وا... لاش خور ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس