بورل و پمپئو آخرین تحولات بین‌المللی را بررسی کردند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در تماس تلفنی آخرین تحولات بین‌المللی را بررسی کردند.

به گزارش مشرق از تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، «جوسپ بورل» و «مایک پمپئو» مجمع جدیدی را برای گفت‌وگوهای دوجانبه میان کارشناسان اتحادیه اروپا و آمریکا درباره تحولات چین راه اندازی کردند.

آن‌ها همچنین درباره تداوم جلسات در سطح مقامات بلند پایه و کارشناسان دو طرف برای رایزنی و تبادل نظر در خصوص مسائل حقوق بشری، امنیتی و چند جانبه توافق کردند.  بر اساس این گزارش، مقرر شد که جلسه بعدی میان معاون وزیر امور خارجه آمریکا و دبیر کل سرویس اقدام خارجی اواسط نوامبر برگزار شود.

دو طرف ضمن مرور تحولات اخیر در بلاروس نیز از مقامات این کشور خواستند تا با نمایندگان مخالفان دولت، به ویژه شورای هماهنگی انتقال قدرت در این کشور مذاکره کنند. «اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا حمایت خود از استقلال و حق حاکمیت بلاروس مورد تاکید قرار دادند»

مناقشات در قره‌باغ از دیگر مسائلی بود که بورل و پمپئو درباره آن گفت‌وگو و دو طرف بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری و احترام به توافق صورت گرفته در این رابطه تاکید کردند. آن‌ها از تمام بازیگران از جمله طرف‌های داخلی خواستند تا از هرگونه اقدامی که ممکن است باعث افزایش ریسک در این منطقه شود پرهیز کنند.

درگیری‌های نظامی میان نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان نزدیک به یک ماه است که ادامه دارد و با وجود این که طرفین طی این مدت دو بار در باره آتش‌بس توافق کردند، ولی عملیات نظامی در منطقه مورد مناقشه قره باغ همچنان ادامه دارد .

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    خنگ و خنگ تر!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس