لبنان|اظهارات سعدالحریری درباره تشکیل دولت جدید و توصیه حزب‌الله به وی

هیئتی از فراکسیون پارلمانی حزب الله با سعدالحریری دیدار کرد که طی آن پیشنهادی به وی درباره تشکیل دولت جدید ارائه شد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، هیئت از فراکسیون وفاداری به مقاومت به ریاست محمد رعد رئیس این فراکسیون امروز جمعه با سعدالحریری مامور تشکیل دولت جدید دیدار کرد، دیداری که در راستای رایزنی های پارلمانی غیر الزام آور برای تشکیل کابینه جدید صورت گرفته است.

محمد رعد پس از این دیدار گفت ما دیدگاه خود درباره نقش دولت را بیان کردیم، ما بر اولویت های مرحله کنونی به ویژه پس از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شرایطی که باید بخش بهداشتی تقویت شود، تاکید کردیم.

رئیس فراکسیون پارلمانی حزب الله اظهار داشت ما درباره مسائل اصلاحی مرتبط با دستگاه قضایی، اداری، اصلاح وضعیت مالی و پولی صحبت کردیم که همه این امور در چارچوب ابتکار فرانسوی قرار دارد.

رعد بر ضرورت تفاهم با تمام فراکسیونها برای تسریع در اجرای تصمیمات تاکید کرد و گفت دولت جدید باید مورد اعتماد باشد.

رئیس فراکسیون پارلمانی حزب الله اظهار داشت ما توصیه کردیم که به سمت دولت کوچک حرکت نکنیم،بلکه دولتی با حدود ۲۴ وزیر تشکیل شود. رعد خاطر نشان کرد ما برای سعد الحریری موفقیت آرزو کردیم.

سعد الحریری در پایان رایزنی های مربوط به تشکیل دولت: هرگز از اصلاحات وارده در ابتکار فرانسوی چشم پوشی نخواهم کرد

سعد الحریری امروز پس از پایان رایزنی های پارلمانی برای تشکیل دولت گفت ما دولت تخصص‌محوری را تشکیل خواهیم داد که بر اساس طرح اصلاحی فرانسوی فعالیت خواهد کرد که دربرگیرنده اصلاحاتی است که باید از مدتها پیش آن را انجام می دادیم، ولی اکنون آن را انجام خواهیم داد، از بدشانسی، این تاخیرها ما را به این مرحله رسانده است.

وی افزود شاهد فروپاشی در کشور هستیم و باید با این فرصت تعامل کنیم، باید اختلافات را کنار بگذاریم و موضع مثبت اتخاذ کنیم تا اعتماد را بازیابیم چه اعتماد میان شهروندان و دولت یا میان دولت و جامعه بین المللی.

مامور تشکیل دولت جدید لبنان افزود پس از رایزنی هایی که امروز با فراکسیون های پارلمانی انجام شد، با رئیس جمهور میشل عون رایزنی خواهم کرد تا به فرمولی برای تشکیل این دولت دست یابیم.

نخست وزیر اسبق لبنان در ادامه گفت در ارتباط با وضعیت اقتصادی برای خروج از این وضعیت به زمان نیاز داریم، باید به وظیفه خود در خصوص اصلاحات عمل کنیم، تنها راه تسریع در تشکیل دولتی است که بر اساس این اصلاحات و برنامه صندوق(بین المللی) پول فعالیت کند،‌در آن صورت کشور را به توقف فروپاشی و بازسازی بیروت می رسانیم، ما باید پایه های درستی را بنا کنیم تا سرمایه به کشور بازگردد.

وی در پایان گفت از هیچ مورد اصلاحی ذکر شده در ابتکار فرانسه چشم پوشی نخواهم کرد، باید اهداف را مشخص کرده و برای تحقق آن فعالیت کنیم، از اصلاحات وارده در طرح فرانسوی کوتاه نخواهم آمد.

سعدالحریری روز پنجشنبه ۲۲ اکتبر(اول آبان) پس از کسب بیش از ۶۰ رای نماینده پارلمان برای تشکیل  دولت جدید از سوی میشل عون مامور شد کابینه جدید را تشکیل دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • روزبه IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    0 0
    بزرگترین خطر برای آینده لبنان همین حریری هست، منبعد بیشترین کارکرد او برای سعودیها خواهد بود، چون فیلم ضبط شده تحقیر او و خانواده اش توسط حکام عربستان حق السکوتی مادام العمر محسوب میشه، شروع فتنه های سریالی مادام العمر در لبنان، ماجرای جیسون رضاییان و وضعیت بی ثباتی و بی عملی دولتی ها در قبال وضعیت اقتصادی هم حق السکوتی است که در حال پرداخته شدن از جیب ملت هست با افزایش مشکلات معیشتی
  • وطن پرست DE ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    بی کفایتی کرد بعد استعفا داد بعدش تو تظاهرات مخالفت با بی کفایتی خودش شرکت کرد الان مجدد همون فرد شده نخست وزیر. ادم هنگ می کنه.
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    الله اكبر از حماقت غربزده ها ، كه اتوماتيك و نعل به نعل دستورات هلاكت و نابودي كشورشان رو اجرا ميكنند تازه پز هم ميدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس