کد خبر 1133951
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی موسسه پژواک خرد معاصر تحلیلی از آخرین مناظره ترامپ و بایدن را منتشر کرد:

آخرین مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار شد. نکته جالب این بود که هیچگاه ترامپ اسمی از ایران نبرد و تنها یک بار ابتدای مناظره جو بایدن اظهار داشت که ایران و روسیه در انتخابات آمریکا دخالت می کنند و باید هزینه آن را بپردازند.

انتظار نگارنده این بود که بایدن به زعم خود تصمیم اشتباه خروج از برجام را به رخ ترامپ بکشد اما مناظره بیشتر پیرامون مسائل داخلی آمریکا سیر کرد و کاندیدای حزب دموکرات بیشتر به مدیریت ترامپ در بحران کرونا پرداخت و این نقطه قوت وی بود ؛ زیرا مردم آمریکا این مشکلات را در حال حاضر لمس می کنند .

مطلب دیگر این که ترامپ به ایمیل های فرزند جو بایدن حمله کرد و در مقابل وی نیز توانست با لَختی، زیرکی و بازی با کملات از دام جولاه رقیبش بگریزد و بطلان آن را به ذهن مخاطب القا نماید و در پاسخ به فرار مالیاتی ترامپ اشاره کرد.

اما روسیه متغیر مهم این مناظره بود؛ چون هر طرف رقابت ، دیگری را به ارتباط غیرقانونی با این کشور متهم می کرد و مبرهن است که آنها خوب می دانند هنوز ذهنیت مردم ایالات متحده در دوران جنگ سرد و دشمنی با روسیه سیر می کند.

یکی از روش های هوشمندانه بایدن نگاه کردن به دوربین و سخن گفتن با طبقه متوسط بود و سعی داشت خود را نماینده آنها جا بیندازد.

در مقابل ترامپ نیز  با فراست به دوران ۸ سال معاونت ریاست جمهوری بایدن اشاره کرد و کمبودهای آن دوره را یادآوری کرد و بارها گفت: اگر بنا داشتی کاری کنی در همان دوران انجام میدادی ( نقل به مضمون ).

در اینجا باید ذکر کرد که این گفتگوی چالشی در نسبت با مناظره سابق، بسیار مودبانه و مدنی تر دنبال شد که نشان از تاثیر مشاوره ها به دوطرف داشت.

در جای دیگری از این مباحثه ، ترامپ بازهم کرونا را خیلی جدی نگرفت و گفت : " نمی شود اقتصاد را تعطیل کرد و مردم را گرسنه نگه داشت " و در همین راستا وضعیت نیویورک اشاره کرد.

در آخر مناظره نیز ترامپ بازهم هنگامی که روی سن کنار همسرش ایستاد، با اعتماد به نفس از ماسک استفاده نکرد در حالی که بایدن بلافاصله پس از پایان گفتگو ، مطابق سیره چند ماه اخیرش بلافاصله ماسک را به صورت زد.

 آخرین مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا تا حد زیادی متوازن بود و ترامپ به طور محسوس نتوانست بر رقیبش غلبه کند و به همین علت اعتقاد کاتب نوشتار بر این است که کمپین بایدن چیزی را که به دنبال آن بود تحصیل نمود ، زیرا او در شرایط کنونی در پی نگه داشتن فاصله فعلی خود با رقیبش بوده و فریز کردن وضعیت فعلی تا روز انتخابات را تعقیب می کند .

در نهایت راقم سطور باورمند است این مناظره تغییر محسوسی در وضعیت محبوبیت دوکاندیدای مطرح انتخابات سوم نوامبر ایجاد نخواهد کرد و وضعیت به همین شکل کنونی امتداد خواهد یافت.

 این که چه کسی در نهایت پیروز می شود را نمی توان در حال حاضر با قطعیت گفت، لکن کمپین ترامپ از ۶ ماه پیش رقیبشان را پیرمردی خواب آلود و ناتوان در سخن گفتن معرفی می کردند ولی کاندیدای حزب دموکرات در مناظرات پا به پای رئیس جمهور آمریکا ایستاد و او را به چالش کشید و پاسخ تعریضاتش را ادا کرد و زبان برّان که برگ برنده میلیاردر نیویورکی بود را ناکارآمد جلوه داد و همین یک گزاره ، به تحلیلگران می گوید ترامپ تا ۱۱ روز دیگر اصلا کار راحتی در پیش ندارد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس US ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    1 2
    ترامپ بیشعور ترین ملعونترین جانی ترین احمق ترین کثیفترین جانور روی زمین است بایدن برنده انتخابات است
    • IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      0 0
      لعنت به جفتشون...
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    خداوند ترامپ روآفرید تافسادش استکبار جهانی روریشه کن کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس