کمیته قضایی سنا گزینه ترامپ در دیوان عالی آمریکا را تأئید کرد

رسانه های آمریکا از تأئید «امی بارت» برای تصدی پُست قضاوت دیوان عالی این کشور در کمیته قضایی مجلس سنا خبر می‌دهند.

به گزارش مشرق، در حالی که دموکرات‌ها با برگزاری جلسه رأی‌گیری تأیید «ایمی کانی بارت»، گزینه پیشنهادی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای پُست خالی دیوان عالی مخالفت کرده‌اند، منابع خبری گزارش کرده‌اند که کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا نامزدی وی را به اتفاق آرا تأیید کرده‌ است. 

بیشتر بخوانید:

تظاهرات علیه گزینه ترامپ برای دیوان عالی

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، کمیته قضایی مجلس سنا با دوازده رأی موافق و صفر رأی مخالف نامزدی ایمی کانی بارت را تأیید کردند تا رأی‌گیری نهایی برای ورود وی به دیوان عالی را به مجلس سنا بسپارند.

بیشتر بخوانید:

نظر آمریکایی‌ها درباره تعیین عضو «دیوان عالی» قبل از انتخابات

مجلس سنا قرار است رأی‌گیری نهایی در این خصوص را روز بیست و ششم اکتبر برگزار کند. 

این در حالی است دموکرات‌ها از حضور در این جلسه رأی‌گیری خودداری کرده و به عجله جمهوری‌خواهان برای تأیید بارت اعتراض کرده‌اند. 

دونالد ترامپ اوایل مهر ماه «اِیمی کانی بارِت» را به عنوان نامزد جانشینی «راث بیدر گینسبرگ» قاضی فوت شده در دیوان عالی آمریکا معرفی کرد.

دیوان عالی آمریکا بالاترین مرجع حل اختلاف در آمریکاست و تصمیم‌گیری نهایی در موارد بروز اختلاف بین دولت و کنگره نیز بر عهده این نهاد است. 

عضویت در هیات قضات دیوان عالی آمریکا مادام‌العمر است و تغییر در ترکیب این هیئت می‌تواند سال‌ها بر وضعیت موازنه قوا در این کشور اثرگذار باشد.

بیشتر بخوانید:

عوامل ناپیدای پیروزی احتمالی ترامپ

دیوان عالی آمریکا هشت قاضی و یک رئیس دارد. هرچند که هریک از این ۹ نفر، آرایی برابر دارند، اما در عمل پس از رئیس که از سوی رئیس‌جمهور منصوب می‌شود، قاضی ارشد، که بیشترین سابقه را در میان قضات دیوان عالی دارد، دارای بالاترین نفوذ است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس US ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    2 0
    ترامپ فقط و فقط دارد پایه های ریاست جمهوریش را محکم میکند حس خوبی ندارم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس