کد خبر 1131881
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
اعتراضات آمریکا

هزاران نفر روز شنبه در واشنگتن به سوی ساختمان دیوان عالی ایالات متحده تظاهرات کردند تا نسبت به عجله ترامپ برای معرفی امی کانی بارت به عنوان جانشین قاضی فقید دیوان عالی اعتراض کنند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، هزاران نفر روز شنبه با شرکت در تظاهرات واشنگتن، یاد روث بادر گینسبرگ قاضی ارشد و فقید دیوان عالی آمریکا را گرامی داشتند و نسبت به اقدام عجولانه دونالد ترامپ در معرفی امی بارت به عنوان جانشین وی اعتراض کردند.

بیشتر بخوانید:

دومین راهپیمایی اعتراضی جنبش زنان آمریکا علیه ترامپ

نظر آمریکایی‌ها درباره تعیین عضو «دیوان عالی» قبل از انتخابات

بر اساس این گزارش، کمیته قضایی سنای آمریکا قصد دارد ۲۲ اکتبر یعنی پنجشنبه هفته جاری درباره صلاحیت امی بارت رای گیری کند، این در حالی است که دموکرات ها بارها مخالفت خود را با روند تایید صلاحیت بارت به خاطر نزدیکی زیاد آن به انتخابات ریاست جمهوری ۳ نوامبر اعلام کرده‌اند.

ببینید:

عکس/ اعتراض زنان مخالف ترامپ در واشنگتن

بیش از ۲۶ میلیون آمریکایی تاکنون آرا خود را به صورت غیابی یا پستی به صندوق انداخته‌اند تا مشخص کنند چه کسی در ۴ سال آینده در کاخ سفید حضور خواهد داشت، ترامپ یا رقیب دموکراتش جو بایدن.

شرکت کنندگان در "تظاهرات زنان" تاکید کردند که نسبت به اقدام جمهوریخواهان در عجله کردن برای برگزاری نشست های استماع تایید صلاحیت امی بارت با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری ۳ نوامبر به شدت خشمگین هستند، آن هم در شرایطی که چند ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ حاضر نشدند به صلاحیت مریک گارلند نامزد معرفی شده از سوی باراک اوباما برای دیوان عالی آمریکا رسیدگی کنند.

گینسبرگ که یک لیبرال و مدافع حقوق زنان بود، ۱۸ سپتامبر بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

اگر بارت بتواند کرسی دیوان عالی آمریکا را تصاحب کند، محافظه کاران ۶ به ۳ اکثریت مطلق را به دست خواهند آورد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس