ترامپ قاضی دیوان عالی ایمی برت

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که اکثر رأی‌دهندگان در آمریکا معتقدند که پُست خالی «دیوان عالی» این کشور را باید پیروز انتخابات سوم نوامبر پر کند.

به گزارش مشرق، در حالی که جلسه تأیید «ایمی کانی بارت»، گزینه پیشنهادی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای عضویت در دیوان عالی این کشور امروز در مجلس سنا برگزار می‌شود، نتایج نظرسنجی مشترک ای‌بی‌سی نیوز و واشنگتن پست نشان می‌دهد که اکثر رأی‌دهندگان ثبت نام کرده در آمریکا معتقدند که پست خالی این نهاد حقوقی را باید پیروز انتخابات سوم نوامبر پر کند. 

بیشتر بخوانید:

رقابت بر سر تقلب! / ۷ دلیل نگرانی رقبای ترامپ از نتایج انتخابات

به نوشته وبگاه «هیل»، یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۵۲ درصد از این رأی‌دهندگان گفته‌اند که رئیس‌جمهور منتخب بعدی برای آمریکا باید جایگزین «روث بادر گینزبرگ»، قاضی متوفی این دیوان را بر گزیند. 

بیشتر بخوانید:

رفتن ترامپ به کاخ سفید تاکنون ۳۴ قربانی گرفته است

این در حالی است که ۴۴ درصد از این رأی‌دهندگان نیز از جلسه رأی‌گیری سنا به منظور تأیید ایمی بارت برای این پست حمایت کرده‌اند. 

در نظرسنجی پیشین ای‌بی‌سی نیوز و واشنگتن که پیش از معرفی بارت از سوی ترامپ انجام گرفته بود ۵۷ درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی مخالف پر کردن این پست خالی پیش از انتخابات بودند و ۳۸ درصد نیز موافق انجام این کار تحت هدایت ترامپ بودند. 

دونالد ترامپ بیست و هفتم سپتامبر (۶ مهر)، اِیمی کانی بارِت را به عنوان نامزد جانشینی «راث بیدر گینسبرگ» قاضی متوفی در دیوان عالی آمریکا معرفی کرد.

دیوان عالی آمریکا بالاترین مرجع حل اختلاف در آمریکاست و تصمیم‌گیری نهایی در موارد بروز اختلاف بین دولت و کنگره نیز بر عهده این نهاد است. 

عضویت در هیئت قضات دیوان عالی آمریکا مادام‌العمر است و تغییر در ترکیب این هیئت می‌تواند سال‌ها بر وضعیت موازنه قوا در این کشور اثرگذار باشد.

دیوان عالی آمریکا هشت قاضی و یک رئیس دارد. هرچند که هریک از این ۹ نفر، آرایی برابر دارند، اما در عمل پس از رئیس که از سوی رئیس‌جمهور منصوب می‌شود، قاضی ارشد، که بیشترین سابقه را در میان قضات دیوان عالی دارد، دارای بالاترین نفوذ است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس