ترامپ نمایه

استراتژیست و متخصص نظرسنجی گروه «ترافالگر» که در سال ۲۰۱۶ نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را پیش‌بینی کرده بود، اعلام کرد به احتمال زیاد «ترامپ» در انتخابات آمریکا پیروز شود.

به گزارش مشرق، «رابر کاهیلی» استراتژیست و متخصص سنجش افکار عمومی گروه «ترافالگار» در گفت‌وگو با شبکه فاکس‌نیوز تصریح کرد که با توجه به «آراء مخفی»، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا احتمالاً در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان) پیروز می‌شود.

بیشتر بخوانید:

اذعان ترامپ به اختلافات داخلی برای خروج از افغانستان

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل»، نظرسنجی گروه ترافالگار در سال ۲۰۱۶ نشان داده بود که ترامپ در ایالات کلیدی پنسیلوانیا و میشیگان پیشتاز است و این در شرایطی بود که نتایج دیگر مؤسسات نظرسنجی نشان می‌داد که «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها پیشتاز است و در نهایت ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ در هر دو ایالت نامبرده و ویسکانسین پیروز شد و به اولین نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در چندین دهه تبدیل شد که توانسته در این سه ایالت کلیدی پیروز شود.

کاهیلی با اشاره به آراء «الکترا کالج» (مجمع گزینندگان) و اینکه هر نامزد انتخابات برای ورود به کالخ سفید به ۲۷۰ الکترال کالج نیاز دارد، گفت: «پیش‌بینی می‌کنم که رئیس‌جمهور (ترامپ) با حداقل ۲۷۰ الکترال کالج پیروز می‌شود و احتمالاً با توجه به میزان بزرگی آراء‌ مخفی این آراء الکترال کالج به طور چشمگیری افزایش می‌یابد».

وی ادامه داد: «آنچه متوجه شده‌ایم این است که نظرسنجی‌ها، عمدتاً آراء مخفی ترامپ را نادیده گرفته‌اند. یک حس شفاف و روشن بین محافظه‌کاران و افرادی که طرفدار رئیس‌جمهور هستند وجود دارد و آن این است که تمایل ندارند به راحتی عقاید خود را به اشتراک بگذارند. این افراد برای شرکت در نظرسنجی‌ها تردید بیشتری دارند و بنابراین اگر نتوانید این مسئله را جبران و برطرف کنید، به پاسخ‌های درستی از سوی آنها نمی‌رسید».

طبق این گزاش، شماری از سازمان‌های خبری، با توجه به پیشتازی بایدن در نظرسنجی‌های ملی و اکثر نظرسنجی‌های ایالات کلیدی، وی را بعنوان گزینه محبوب در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ آمریکا می‌بینند.

وب‌سایت «فایو ترتی ایت» پیش‌بینی کرده است که بایدن با شانس ۸۸ درصد در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز می‌شود و این در حالی است که در ۲۰ اکتبر ۲۰۱۶، این وبگاه برای هیلاری کلینتون، ۸۷ درصد شانس پیروزی قائل شده بود.

طبق این گزارش، بایدن در حال حاضر در شاخص نظرسنجی «ریل کلیر پالتیکس» در ایالات کلیدی کارولینای شمالی، فلوریدا، آریزونا، اوهایو، میشیگان و پنسیلوانیا با اختلاف چهار درصد و حمایت ۴۹.۲ درصدی از ترامپ با حمایت ۴۵.۲ درصدی رأی‌دهندگان آمریکایی، جلوتر قرار گرفته است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    38 4
    هر خری بشه بحال ملت ایران فایده نداره چون مشکل داخلی زیادی داریم
    • غلامرضا معصومی AT ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
      2 1
      من از اینجا به شما تضمین میکنم که متاسفانه ترامپ پیروز میشه، دلیل زیاد است ولی مهمترین اش پول است.....
  • CA ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    0 0
    چون در آمریکا میشه بر نظر سنجی تاثیر گذاشت ولی در نتیجه انتخابات نمیشه از طریق بازی با افکار عمومی تاثیر گذاشت. آمریکایی ها خیلی به این نظرسنجی ها کاری ندارند چون شرکتها پست سر نظرسنجی ها هستند که منافع خودشان را دنبال میکنند ولی مردم منافع شأن با منافع شرکتها که کاپیتالیستی اداره میشود متفاوت هست.
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    1 0
    نه بخاطر اینکه یه مشته افساد طلب بدبخت که چشمشون به غربه، من فقط میخام بایدن بشه، که اون خر دیگه، اعلام جنگ کنه... یه خریتی توی خرابشده درست بشه... خیلی عالی میشه...
  • ناشناس IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    2 1
    هرخری ریس جمهوربشه واس ایران چ فرقی دارد انتخابات امریکابخودشون مربوط ن به ما
  • ایران IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    6 1
    در این 8 سال تدبیر و امید بجایی سقوط کرده ایم که برای معیشت مردم باید ببینیم که چه خری در امریکا ریسجمهور میشه چون از مسولین نالایق خودمان با این همه منابع و ثروت که کاری ساخته نیست
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
      0 0
      عزیزم تدبیر داشتن تدبیرشون به نفع خودشون و فک و فامیل و آشنا هاشون بوده و بدبختی مردم
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
      0 0
      مرگ بر ترامپ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس