اذعان ترامپ به اختلافات داخلی برای خروج از افغانستان

دونالد ترامپ با تاکید بر خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان گفت که مجتمع‌های صنعتی-نظامی برای عدم خروج از این کشور تلاش می‌کنند.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که در کارزارهای انتخاباتی سال ۲۰۱۶ نیز بر ختم جنگ‌های بی‌پایان آمریکا تاکید داشت با نزدیک شدن به انتخابات نوامبر و در حالیکه این وعده انتخاباتی را عملی نکرده بار دیگر در یک گردهمایی انتخاباتی از خروج نیروها از افغانستان گفت.

بیشتر بخوانید:

عبدالله: خروج آمریکایی‌ها از افغانستان تا پایان سال ادامه می‌یابد

ترامپ در تجمع انتخاباتی در شهر گاستونیای ایالت کارولینای شمالی به هوادارانش گفت: ما هرگز چنین چیزی نداشتیم؛ پول و خون آمریکایی‌ها را در جنگ‌های خارجی و در کشورهایی قربانی می‌کنیم که هرگز در مورد آن‌ها نشنیده بودیم.

به گزارش «اکونومیک تایمز»، ترامپ افزود: همه نیروها در حال بازگشت هستند، این را می‌دانید، درست است؟ امیدوارم هیچکسی مخالفت نکند.

ترامپ ادامه داد: فکر می‌کنم ۱۹ سال حضور در افغانستان کافی است؛ اینطور نیست؟ ما آنجا مثل نیروی پلیس هستیم، ما بهترین نظامیان را در جهان داریم اما آنجا مانند نیروی پلیس عمل می‌کنیم، ۱۹ سال حضور کافی است.

بیشتر بخوانید:

تخریب بخشی از بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان

رئیس جمهور آمریکا درباره اختلافات داخلی برای خروج از افغانستان نیز گفت: «شما فکر می‌کنید خروج باوجود مجتمع‌های صنعتی-نظامی آسان است؟ اما بهرحال همه نیروها به خانه برمی‌گردند.»

دونالد ترامپ پیش از این در توئیتی اعلام کرده بود که همه نظامیان آمریکایی باید تا کریسمس افغانستان را ترک کنند اما پس از آن مقامات نظامی آمریکا بارها تاکید کردند که خروج از افغانستان مبتنی بر شرایط و التزام طالبان نسبت به تعهداتش در توافقنامه قطر است.

رئیس جمهور آمریکا در حالی از خروج کامل از افغانستان در کریسمس می‌گوید که عملاً تا ۳ نوامبر درگیر مسایل انتخاباتی است و تحقق وعده خروج کامل از افغانستان - چیزی که در ۴ سال گذشته انجام نداده- پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یعنی در یک بازه زمانی حدوداً یک و نیم ماهه بعید بنظر می‌رسد.

ترامپ پیش از این بارها تاکید کرده بود که حتی پس از خروج از افغانستان نیز حضور اطلاعاتی قوی را در افغانستان حفظ خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس