کد خبر 1133664
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
بررسی موج‌سازی رسانه‌ای ضدانقلاب با مسئله آرد/ بازی ضدانقلاب با نان مردم

بسیاری از رسانه‌های ضد انقلاب کمبود آرد را عامل صف‌های طولانی مقابل نانوایی‌ها عنوان کرده و مدعی شدند این کمبودها ناشی از قاچاق آرد و انتقال آن به سوریه،عراق و ارمنستان است در حالی که واقعیت ماجرا چیز دیگری است.

به گزارش مشرق، مرکز مقابله با شایعات سایبری، طی گزارشی اعلام کرد در روزهای اخیر رسانه‌های ضدانقلاب و کانال‌ها و صفحات مجازی معاند، اقدام به انتشار مطالبی در مورد کمبود نان در کشور و موج‌سازی در این خصوص کردند.

بیشتر بخوانید:

تازه ترین دروغ ضدانقلاب؛ حججی را حاج قاسم کشت!

بر همین اساس بسیاری از رسانه‌های ضد انقلاب کمبود آرد را عامل صف‌های طولانی مقابل نانوایی‌ها عنوان کرده و مدعی شدند این کمبودها ناشی از قاچاق آرد توسط سپاه و انتقال آن به سوریه،عراق و ارمنستان است.

با بررسی‌ها انجام‌شده در مرکز مقابله با شایعات سایبری مشخص شد، این موضوع یک جوسازی رسانه‌ای بوده و مسائلی مانند کمبود آرد که از سوی رسانه‌های معاند به هیچ وجه صحت ندارد. اما واقعیت ماجرا چیست؟

تاخیر در تحویل آرد به نانوایی‌ها

 بنابر اظهارات بیژن نوروزمقدم، رییس اتحادیه نان سنتی،  کمبود آرد در کشور وجود ندارد و فقط تغییر نرخ کرایه حمل‌ونقل آرد از کارخانه‌ها به نانوایی‌ها منجر به تاخیر در تحویل آرد به نانوایی‌ها شده بود.

نوروز مقدم با بیان اینکه آرد و نان به اندازه کافی در کشور وجود دارد و مشکلی در این زمینه نداریم، گفته است: یک شرکت حمل و نقلی که مخصوص حمل آرد به نانوایی‌ها است اعلام کرد نرخ کرایه حمل و نقل پایین بوده و بایستی اصلاح شود و به همین دلیل در حمل آرد نیز مسامحه می‌کرد که با افزایش قیمت اعمال شده، این مشکل برطرف و مقرر شد آردها به موقع و در زمان مناسب تحویل نانوایی‌ها داده شود.

ببینید:

فیلم/ سانسور آمریکایی صدای ضدانقلاب را هم درآورد!

وی ادامه داد: این شرکت مسئول حمل آرد حدود ۱۵ استان از جمله تهران است. کرایه‌ای که برای حمل هر کیسه آرد از کارخانه‌های تهران به نانوایی‌ها داده می‌شد ۱۵۰۰ تومان بود که به ۲۲۰۰ تومان افزایش یافت و کرایه حمل آرد از کارخانه‌های کرج به تهران نیز ۲۵۰۰ تومان شد. همچنین این شرکت تعهد داد که آردها را به موقع تحویل دهد.

 همچنین یزدان سیف، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، نیز در این خصوص گفت: حدود ۹۰ هزار نانوایی از طریق ۴۰۰ کارخانه تولید آرد که ماهیانه ۹۰۰ هزار تن، گندم را تبدیل به آرد می‌کنند و طبق  برنامه‌ریزی در سه دهه اول، دوم و سوم در هر ماه آرد دریافت می‌کنند.

شایعه‌سازی مغرضانه

بررسی‌ها همچنین مشخص کرد  یکی از عوامل تاثیرگذار در این اتفاقات، شایعه‌سازی‌های مغرضانه ضد انقلاب در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها بود که سبب خرید بیش از نیاز روزانه نان،  توسط عده‌ای از مردم شد و تاثیر تاخیر شبکه توزیع آرد در کمبود نان را دو چندان کرد.

تخلف برخی نانوایی‌ها

از سوی دیگر  تخلف برخی از  نانوایی‌های دولتی نیز در این بین باعث شده آردهای دولتی سر از بازار آزاد دربیاورند و این در حالی است که هیچ واحد نانوایی اجازه ندارد سهمیه آرد دولتی خود را به نانوایان آزادپز بفروشند، اما تعدادی از نانوایی‌ها آرد دولتی را در بازار آزاد به فروش می‌رسانند که سر از نانوایی‌های آزاد پز و یا غیرمجاز که فاقد مجوز فعالیت هستند در می‌آورد.

بنابراین کاملا مشخص است که هدف از این بازی‌ کثیف رسانه‌های ضدانقلاب برهم‌زدن آرامش جامعه و بدنام کردن نهادهای انقلابی است و شایعاتی مانند کمبود آرد و ارسال آن به کشورهای دیگر توسط سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی از اساس کذب بوده و اصل موضوع، تاخیر در ارسال آرد به نانوایی‌ها و تخلف برخی از نانوایی‌ها بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    10 1
    تو دلمون موند یه بار این ضد انقلاب و فارسی زبان ها به اصلاح طلبا حمله کنن. ضمن اینکه حواستون باشه گاهی اونوریا به گرین کارتیا گرا میدن چیکار کنن برای موج سواری گاهی هم گرین کارتیا به اونوریا گرا میدن چی بگن و ...
  • همیشه در صحنه DE ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    3 4
    درود بر سپاهی با غیرت.مرگ بر نانوای لیبرال سوسیال...مرگ بر چونه گیر مزدور ایادی غرب و صهیونیسم...
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      0 0
      درود بر پاسدارهای عزیز که جونشون 8 سال تو سوریه دادن برای امنیت ما. لعنت بر ضد انقلاب که میخان قحطی مصنوعی درست کنن. اون قحطی نان مال ساهای پادشاهی پهلوی بود که نصف جمعیت ایران مردن نه الان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس