کد خبر 1133620
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
آخرین وضعیت واکسن کرونای ایرانی/ خدمات موبایل ICU در راه است

معاون درمان ستاد ملی مقابله با کرونا در تهران با اشاره به درگیری اکثر بیمارستان های شهر تهران در مقابله با کرونا گفت: به دنبال راه اندازی تکنولوژی موبایل آی سی یو هستیم.

به گزارش مشرق، نادر توکلی معاون درمان ستاد ملی مقابله با کرونای تهران دربرنامه تهران کلینیک رادیو تهران درباره تصمیمات جدید ستاد کرونا برای مقابله با این بیماری گفت:در ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص ردیابی بیماران در سطح شهر و خانواده آنها،  افزایش دسترسی به کیت های تست برای تهرانی ها، جلسه فوق‌العاده ای برگزار و نتایج آن متعاقبا اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید

چرا کرونا در ایران روزانه صدها قربانی می‌گیرد؟!

معاون درمان ستاد ملی مقابله با کرونا درباره قرنطینه کردن تهران اظهار داشت: تصمیم گیری درخصوص قرنطینه تهران بسیار جدی و پیچیده و به عهده هیئت دولت است و در محدوده مسئولیت ستاد ملی مقابله با کرونا نمی‌گنجد اما قرنطینه شهر تهران بسیار می تواند موثر باشد. ردیابی بیماران کرونایی توسط موبایل و الزام قرنطینه آنها پیگیری می شود.

*درمان‌های خارج از پروتکل بیمه ندارند

توکلی با تاکید بر رایگان و ثابت بودن تعرفه خدمات درمانی ارائه شده توسط بیمارستان های دولتی اظهار داشت: هزینه های بخش خصوصی به دلیل مشکلات اقتصادی فعلی بالا رفتند و به تبع آن هزینه های درمانی نیز افزایش داشتند. عمده درمان های صورت گرفته در بخش خصوصی توسط بیمه تحت پوشش قرار نمی گیرند و در پروتکل ها جایی ندارند. همچنین برخی از پزشکان معتقدند بعضی از درمان های اختصاصی خارج پروتکل و گران قیمت مثل "هموپرفیوژن" برای بیماران نیاز است که در پروتکل های کشوری قرار ندارند و بیمه آنها را پوشش نمی دهد. اما با رایزنی انجام شده مقرر شده که برخی از این روش های درمانی استفاده نشوند چون عمده افزایش هزینه درمان بیماران کرونایی برای این خدمات است.

*واکسن کرونای ایرانی هنوز تایید نشده است

وی در باره تایید واکسن کرونای محققان ایرانی و داروی PHR ذکر کرد:  تا به این لحظه محققان واکسنی را برای درمان کرونا تایید نکردند و هم‌چنان به مراحل عملی نرسیده اند. همچنین داروی PHR که برای جلوگیری از عوارض ریوی ناشی از ابتلا به کرونا کاربرد دارد نیز تنها در سطح آزمایشگاهی بررسی شده است. قطعاً داروها بر روی بدن تاثیر بسیار متفاوت و پیچیده ای خواهند داشت.

*اکثر بیمارستان های تهران درگیر کرونا هستند

از حدود ۱۷۵ بیمارستان در شهر تهران حدود ۱۰۲ بیمارستان در حال ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی هستند چون برخی تک تخصصی هستند.  

 توکلی از کمبود تخت ها خبر داد و گفت: بیماران معمولاً در ابتدا در اورژانس پذیرش می شوند. در صورت کامل شدن ظرفیت بخش اورژانس در بیمارستان، بخش جدیدی راه اندازی می شود.

وی درباره استخدام پرستاران گفت: با اصلاح وضعیت پرداختی ها پرستاران در بیمارستانها می توان به استخدام نیروی جدید امیدوار بود. بودجه ای توسط دولت به این مسئله تخصیص داده شده است و تا ماه آینده حامل خبرهای خوبی خواهیم بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: تا این لحظه حدود ۵۴ نفر از کادر درمان در تهران فوت شدند و کادر درمان وضعیت خوبی ندارد.

وی درباره موج چهارم کرونا گفت: فاز بندی همه گیری کرونا کار درستی نیست و می‌توان روند آن را افزایشی و کاهشی دانست .

*خدمات موبایل آی سی یو در راه است

معاون درمانی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره احداث بیمارستان صحرایی اظهار داشت: احداث بیمارستان صحرایی ایده مناسبی نیست. استفاده بیشتر از ظرفیت یک بیمارستان بسیار کارآمدتر از احداث یک بیمارستان صحرایی است . مشکل ما در حال حاضر تنها کمبود نیروی انسانی است. البته ما به دنبال راه اندازی تکنولوژی موبایل آی سی یو هستیم. موبایل آی سی یو ها به شکل کِشنده های کانتینری هستند و هر کانتینر شامل ۶ الی ۱۲ تخت آی سی یو مجهز است و از موارد ایمنی کافی برخوردار است که می تواند در کنار بیمارستان ها خدمت رسانی کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    0 0
    همانطور كه بروتكهاى بهداشتى بايد رعايت شود استفاده از نمك دريا در سوراخ بينى دور لب ودهان و دستها تاثير خوبى براى جلوگیری از ويروس دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس