آمادگی کامل داریم تا با قدرت جایگزین وزارت جهادسازندگی شویم

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) گفت: مردم محروم روستاها بیش از هر زمان دیگری نیازمند خدمات جهادی هستند و آماده ایم با تمام قدرت جایگزین وزارت جهاد سازندگی شویم.

به گزارش مشرق به نقل از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، سعید محمد در دیدار با اعضای فراکسیون محرومیت‌زدایی مجلس گفت: بخش عمده‌ای از مردم محروم کشور امروز نیازمند کمک‌های نهادهای دولتی و اجتماعی هستند، قرارگاه سازندگی خاتم به نوبه خود برنامه‌ریزی جامعی در حوزه محرومیت‌زدایی در اطراف پروژه‌های عمرانی خود در سراسر کشور داشته است.

بیشتر بخوانید:

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء: فرماندهان ارتش و سپاه در مقابل تهدیدات، آرایش دفاعی و تهاجمی دارند

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) افزود: تا کنون با اکثر کمیسیون‌های مجلس انقلابی جلسه برگزار و گزارش کار فعالیت‌های قرارگاه را ارائه کردیم و راهکارهایی برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخلی برای حل مشکل مردم ارائه نمودیم؛ به نظر من ظرفیت‌های سرشار و فراوانی در کشور و جود دارد که مغفول مانده و در صورت بهره‌برداری درست از آنها قطعاً بخش زیادی از مشکلات قابل حل است.

وی عنوان کرد: قرارگاه بعد از اتمام جنگ تحمیلی در سال ۶۸ که زیرساخت‌های کشور تخریب شده بود و پیمانکاری در کشور وجود نداشت به استناد اصل ۱۴۷ قانون اساسی تشکیل شد که بتواند کارهای بزرگ را انجام دهد. با تجربه مهندسی دوران جنگ و تجربه‌ای که بخش مهندسی رزمی کسب کرده بود قدم به این عرصه گذاشتیم و قرارگاه خوش درخشید.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) افزود: می‌توان فعالیت‌های قرارگاه را به چهار بخش تقسیم کرد. دوره بازسازی، که در همین دهه قرارگاه کارهای بزرگی مانند احداث سد کرخه را به عنوان اولین پروژه قرارگاه انجام داد و اعتماد زیادی را به خود جلب کرد و عملاً این را اعلام کرد که ما می‌توانیم جایگزین پیمانکاران بزرگ خارجی شویم و سد کرخه را با یک سوم قیمت پیمانکاران خارجی انجام داد.

دکتر محمد افزود: دهه دوم فعالیت‌ها دهه سازندگی و دهه سوم دهه انحصارشکنی شرکت‌های خارجی بود مانند فعالیت درخشان قرارگاه در ۶ فاز پارس جنوبی و یا در پالایشگاه ستاره خلیج فارس و در دوره چهارم رسالت قرارگاه الگو آفرینی در بخش اقتصاد مقاومتی است و به دنبال فرهنگ‌سازی و گفتمان در حوزه اقتصاد مقاومتی هستیم و تعابیر مقام معظم رهبری را که عمدتاً در این حوزه بر زمین مانده را پیگیری خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم تا در این حوزه فعالیت‌های ویژه‌ای انجام دهیم و تا به امروز حرکت‌های خوبی همانند ورود در پتروپالایشگاه ها و صنایع معدنی و امنیت غذایی انجام شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) ضمن تشریح پروژه‌های قرارگاه اعلام کرد: مجموعه قرارگاه در قالب ۸ هلدینگ تخصصی و ۴۰ مؤسسه و شرکت و ۲۰۰ هزار نفر نیروی انسانی که ۴۸ هزار نفر نیروهای مستقیم خود قرارگاه هستند و الباقی نیروهای پیمانکاران هستند و حدود ۵ هزار شرکت پیمانکار خصوصی در کنار قرارگاه مشغول فعالیت هستند سازماندهی شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ماشین‌الات این مجموعه را ۱۳ هزار اعلام کرد و گفت: امروز صاحب ۲۸۵ پروژه در همه استان‌های کشور عنوان نمود.

به گفته این مقام مسؤول ما برنامه‌ریزی کردیم در حاشیه ۷۰ کیلومتری پروژه‌ها در روستاهای کمتر برخوردار و مناطق محروم ضمن شناسایی مشکلات، آنها را حل کنیم، ما یک مجموعه مهندسی هستیم و توان ما توان ماشین‌آلاتی و تیم‌های مهندسی ما است و در بخش عمران و آبادانی روستاها می‌توانیم کمک رسانی کرده و مکمل سایر بخش‌های جهادی سپاه هستیم.

وی افزود: البته سپاه بخش‌های متعددی در محرومیت زدایی دارد و برخی از بخش‌ها مانند گروه‌های جهادی نیروی انسانی خوبی دارند و با قیمت ارزان و بدون دریافت وجه به صورت فی سبیل الله تیم‌های جهادی شکل گرفتند و خدمات‌رسانی می‌کنند و قرارگاه با تجهیزات مهندسی و ماشین‌آلاتی مکمل گروه‌های جهادی سپاه است و با تعامل نزدیک با سایر بخش‌های سپاه خدمت رسانی می‌کنیم.

محمد تصریح کرد: اگر دولت بتواند برای ۱۱۲ پروژه قرارگاه، ۳۰ هزار میلیارد تومان تأمین نماید پروژه‌هایی به ارزش ۳۵۰ هزار میلیارد تومان تکمیل می‌شود.

بر اساس این گزارش، احسان قاضی زاده نماینده سرخس و فریمان، احد آزادی خواه نماینده ملایر، محمدرضا مبلغی نماینده کوهدشت، رحمت الله فیروزی پور نماینده نطنز، سارا فلاحی نماینده ایلام، فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین، غلامرضا شریعتی نماینده بهشهر، معین سعیدی نماینده چابهار، سیدمحمد پاک مهر نماینده بجنورد، حسین حاتمی نماینده کلیبر، مهران رحمانی نماینده تاکستان، غلامرضا منتظری نماینده گرگان، محسن علیزاده نماینده سپیدان، محمدجواد عسگری نماینده داراب و عباس گودرزی نماینده بروجرد از فراکسیون محرومیت زدایی پیشنهادات و انتظارات و نیازهای خود را مطرح کرده و اعلام آمادگی کردند تا موانع قانونی رفع محرومیت در مسیر فعالیت‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) را برطرف کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    8 1
    توباید رئیس جمهور بشی مرد
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    6 0
    ای کاش جهاد سازندگی رو منحل نمی کردند جهاد سازندگی در عمر نسبتا کوتاهی که داشت نقش بسیار موثری به ویژه در مناطق محروم و روستایی ایفا کرد انحلال جهاد کشاورزی یک اشتباه بسیار بزرگ بود
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    7 1
    کاش جای این دستگاه مفت خور عریض و طویل دولت 4 تا نهاد مثل قرارگاه خاتم تو کشور می بود.
  • ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    6 1
    درود به مرامت.. یه مرد واقعی
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    6 1
    آفرین به مدیر انقلابی. انشاا... وزارت صمت رو بگیری صنعت کشور رو متحول کنی دکتر جان.
  • علي اصغر كريمي IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    3 1
    اول از همه براي نجات كشور بايد قوانين برنامه بودجه - نظام فني اجرايي - قانون مناقصات ....... بدست نمايندگان انقلابي مجلس تغيير و اصلاح شود. اين قانون ها براساس سرمايه داري توسط غربزده ها نسخه برداري شده و جلوي كار هاي جهادي را سد مي نمايند. اميد است مشكل بطور ريشه اي حل شود . ان شاءالله
  • Reza.kh IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    5 0
    بااین اوضاع کشور افراد جوان وباسواد وباتجربه درراس دولت باید قرار بگیرند از چهره های فرسوده وتکراری که فکر بازنشستگی و خانواده خود هستند مشکلی از کشور حل نمیشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس