کد خبر 1133065
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی آموزش سوادسایبری نوشت: شاید برای شما هم جالب باشد بدانید که همه آدرس‌های IP در دنیا مدیریت می‌شوند و بی حساب و کتاب به هیچ کشور یا ارگانی آدرس IP داده نمی‌شود، حتی اسامی دامنه‌های اینترنتی نیز به همین روش است یعنی اینکه همینجوری و محض رضای خدا دامنه‌های با پسوند ir به ایران اختصاص نیافته است. ICANN مخفف کلمه های Internet Corporation for Assigned Names and Numbers همانطور که از نامش پیداست یک سازمان مدیریت کننده اعداد و نام‌ها در اینترنت می‌باشد که کاملا خصوصی و غیر دولتی است و تقریبا می‌توانیم بگوییم که هیچ سودی در خصوص انجام کارهایش نیز دریافت نمی‌کند.

وظیفه مدیریت گسترش و رشد اینترنت و پژوهش‌های مربوط به آن را بر عهده گرفت و امروزه اگر هر کشور ، هر شرکت و هر سازمانی قصد توسعه شبکه اینترنت یا اضافه شدن به این مجموعه جهانی را داشته باشد بایستی در ICANN شناخته شده باشد. با این تفاسیر اصلا تصور نکنید که ایالات متحده می‌تواند تصمیمات عجیب و غریبی در خصوص مالکیت‌های اینترنتی اتخاذ کند ( الکی مثلا کاره ای نیستن ) تمامی top level domain های جدیدی که مشاهده می کنید یا حتی تحقیق و پژوهش بر روی آدرس های IP و نسخه‌های مختلف آن امروزه در ICANN انجام می‌شود. ITPRO باشید

به همین دلیل موسسه ایکان، برنامه‌ای برای معرفی افرادی به عنوان مسئولین حفظ امنیت اینترنت تدارک دید. در این مراسم که به نام "مراسم کلید "(The Key Ceremony) موسوم شده است، مدیران فنی و سوپروایزرهای امنیتی آیکان شرکت می‌کنند.

این مراسم بسیار عجیب و با مراحل امنیتی بالا و در فواصل زمانی معین تنها در یک اتاق محفوظ و بسته برگزار می‌شود و در آن افراد برگزیده کلیدهای خود را تحویل می‌گیرند، شاه کلیدهایی که می‌توانند با آن اینترنت دنیا را کنترل کنند

پل کین (Paul Kane) از انگلستان رهبر گروه کلیدداران است. او مدیر عامل شرکت انگلیسی CommunityDNS است که در زمینه ایجاد دامنه‌های اینترنتی و حفظ امنیت آنها فعالیت می‌کند. او همچنین مدیر یک مرکز تحقیقات امینت شبکه در انگلستان هم هست.

دن کامینسکی (Dan Kaminsky) از آمریکا که محقق امنیتی داده‌ها است. او دارای سابقه کار در شرکت‌های بزرگی مانند سیسکو را هم دارد.

جیان کانگ یاو، ( Jiankang Yao) از چین،

موسی گوبر، (Moussa Guebre)- بورکینا فاسو بویل وودینگ، (Bevil Wooding) ازترینیداد و توباگو؛بویل وودینگ هم یکی از بزرگ‌ترین فعالان اتحادیه مخابرات کاراییب و مشاور امور توسعه ICT جهانی است.

اوندرج شوری، (Ondrej Sury) از جمهوری چک

نورم ریچی، (Norm Ritchie) از کانادا

این هفت تن در واقع مالکان شاه کلیدهای اینترنت هستند که با استفاده از آنها می‌توانند تمام اینترنت و وب جهانی را در یک لحظه خاموش کرده، روشن کرده، از کار انداخته و یا آن را به کار اندازند.

تعجب نکنید؛ این عین واقعیت است! البته به گفته آیکان این دستورالعمل یعنی خاموش یا از کار انداختن اینترنت تنها در شرایط خاص و بحرانی که می‌تواند از یک فاجعه جهانی جلوگیری کند، انجام می‌پذیرد.

 با خاموش کردن اینترنت درواقع کره زمین دچار اختلالات بزرگی  می‌شود با این تفاسیر آیا بنظر شما این افراد پرقدرترین افراد روی زمین هستند ؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    3 0
    چرا خاموش کنند و باعث ایجاد حساس شدن کشورها در حراست از فضای مجازیشون بشود وقتی اینقدر دیتای با ارزش از کشورهایی مثل ایران که فضای مجازی اش در اشغالشان هست مفت و بی زحمت با لطف سربازان نفوذیشان در جمهوری اسلامی گیرشان می آید
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    4 0
    اسم کلید میاد کهیرمیزنیم!!!!
  • KiAŊ IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    1 1
    اینترنت ملی مون هم درآینده آیا باز به این هفت نفر مربوط میشه ؟!
    • IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      1 0
      این سوال جواب نداره!؟
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    3 0
    این دروغها را کی بخوردتون داد که نقش آمریکا در مدیریت اینترنت را انکار کنید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس